Hier Amex platinum houder samen met mijn vrouw. Wij hebben toch al wat punten gespaard en gekregen door de referrals (om en bij de 500K) waarvan heel wat voor de split (dus 4€/1000 ptn).
Daarnaast is die verzekering gewoon erg goed voor ons gezin. De medische bijstand alleen al is 3 miljoen. Dit voor een gezin van 3 maakt dat we voor iets gelijkaardigs al moeten aankloppen bij Europ Assistance en dat kost ons ook al gauw >€ 400/jaar. Ik heb ze zelfs al een paar keer moeten gebruiken door ziekte in ZA. Er zit zelfs kleine maar dringende tandheelkundige ingrepen ten belope van 1.500 EUR inclusief taksen per persoon.
Wij reizen ook geregeld en dan met name naar Zuid-Amerika waar we een auto huren voor minstens 1 week. Iedere keer ook minstens 1 week naar een luxe hotel/resort gegaan. Hierbij komt de kaart ook goed van pas voor de huurautoverzekering en de hotelvoordelen. Amex verzekering dekt bv. LIS/SLI tot 75.000 €. Hierdoor kan ik die irritante verkopers afwimpelen als ze dit proberen te pushen.
Ten slotte gebruiken we de lounges iedere keer en idd, het is de priority pass die je ook bij andere kan krijgen, maar je hebt ook nog een paar andere. Dat levert/bespaart ons vaak € 100 in lounge toegang en eten.
Ieder jaar gebruiken we de dinner credits van € 150 voor een Michelin restaurant en dan nog 1 buiten België.
Ik volg wel dat de punten omzetten in euro's nu praktisch waardeloos is door die split. Omzetten naar miles was al praktisch waardeloos.
Al bij al is en blijft het een kaart voor reizen, dus als je maar 1 keer per jaar, of zelfs dat nog niet, reist, dan is het nutteloos.
Indien je interesse hebt, laat maar weten ze geven terug een mooie bonus