AMEX

Hoe doe je dat? :D
200k spend aan Louis Vuitton sjakoshkes voor uw vrouw, of wat vrienden aangebracht bij Amex?
Recent een collega (ook een zeer actieve frequent flyer) die via referrallink een platinum kaart heeft genomen.
150000 punten in een keer...
Die actie is wel voorbij, nu is het terug de gewone 30000 punten dacht ik...

Na 4 weken toch rejected, 80K minimum gross income is vereist voor Platinum. Ik ben zelfstandige en daar hebben ze dus geen rekening mee gehouden...
Bizar, ik zit helemaal niet aan dat inkomen, maar heb toch de kaart. Dacht dat de grens onlangs was verlaagd naar 24k. Misschien nog eens proberen?

Die amex punten die je spaart (1 punt per 1 euro uitgave) zijn quasi niets waard. Omzetten naar miles van bepaalde maatschappijen is meestal niet echt interessant. Nogmaals, enkel interessant voor de verschillende verzekeringen, fast lane, lounge access en het jaarlijkse diner tegoed.
Als je een nieuwe kaart neemt met de bonus, zoals nu bvb van 150.000 punten, kan je daar toch leuke dingen mee doen. Omzetten naar Avios bvb kan aan 3:2 ratio, dus dan heb je 100k avios. Daarmee kan je al eens een retourtje Business naar Dubai doen bvb.

Momenteel is de promo van de 150k sign-up punten terug actief, mits 4000eur uitgeven in de eerste paar maanden. Wie me een plezier wilt doen kan me een pm sturen voor een referral link :) ik antwoord gerust op vragen omtrent de kaart en de voordelen.

Wat ik interessant vind:
- de punten van de sign-up bonus, een quasi gratis business class tripje ter waarde van een paar 1000eur
- Hilton gold status, gratis kamerupgrade, ontbijt, andere voordelen
- hotels boeken via het amex systeem, waarbij je ook gratis ontbijt kunt scoren, budget voor eten en drinken of massages bvb. Zo boekte ik een kamer van 240eur in de Shangri La, maar kreeg ik 120eur tegoed voor de wellness er gratis bij, plus ontbijt en kamerupgrade en late checkout
- de reisverzekeringen, nog niet gebruikt
- 3x per jaar een etentje voor 2 in een restaurant naar keuze, ook snel een 300eur waard
- fasttrack security in Zaventem, ook als je met pakweg Ryanair vliegt
- Lounge access toegang wereldwijd, ook als je bvb met Ryanair vliegt

Je kan trouwens een gratis 2e Platinum kaart aanvragen voor een partner of kennis, die van dezelfde voordelen kan genieten

@Asserti Kreeg jij die voordelen pas ter plaatse of werd daar ook al ergens vermelding van gemaakt tijdens de boeking?

Je moet boeken via hun app en website. Via de Amex experiences app, The hotel collection en dan kom je op de tenconcierge website terecht.
Als je dan zoekt naar hotels in een bepaalde locatie krijg je als eerste een aantal hotels te zien, waarbij je dan voordelen hebt. Je boekt dus met vermelding van de voordelen.

Mijn komend verblijf in The Langham in Melbourne heeft als extra's: 3e nacht gratis, gratis ontbijt, upgrade van de kamer volgens beschikbaarheid en 100usd credit voor drank en eten. Late checkout tot 4pm

Referrals zijn niet toegestaan
Dit jaar voor het eerste de Rewards ook gebruikt voor vliegtuigtickets. Weliswaar voor mijn schoonmoeder komende van Zuid-Amerika richting België, maar toch! 200K punten omgezet naar Flying Blue Airmiles (Gedeeld door twee).
Ik had al 16K airmiles en dat was net genoeg voor haar economy-ticket. 116K punten + € 279 toeslag. Gelijkaardige periode voor mijn schoonbroer (ook betaald, maar in cash) was 1210 euro. Da's € 931 betaald met 116K, waarvan 200K komende van de Amex rewards.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zat er vorig weekend nog naar te kijken maar er is dus wel een kleine maar niet onbelangrijke voorwaarde: minimum 4k€ spending binnen de 3 maand 😛 niet onbelangrijk, en daar kom ik deze zomer niet aan.
Juist, was dat vergeten. Is niet weinig natuurlijk. Toont aan dat ze echt wel een specifieke doelgroep in gedachten hebben :biglaugh:

Btw, nog iemand problemen met die pagina? Ik krijg een certificate invalid error :unsure:

Misschien nog een leuk weetje en extraatje, dit jaar krijg je ook nog gratis dining experience in Brussels Airport met de Belgische AMEX platinum in het sushi restaurant "Black Pearls". Je kan ook Loungebox on the go meekrijgen take-away als je liever niet uitgebreid gaat eten.

black-pearls-amex-dining.jpg

Yep, had het ook gezien, gaan we zeker gebruiken, maar toont weer aan dat het echt wel dat de kaart voor de reiziger is.

Idem hier, platinum gebruiker, gebruik het voor alle vluchten (omwille van verzekering), de additionale verzekeringen zijn ook handig indien er wat is. Dan het black pearl deal is super, je kan het zelf gebruiken na landing, zelfs als je van terminal B komt, dan kan je gewoon even doorlopen en nog wat halen. Ja we gebruiken alle voordelen....Centuriun uitnodiging ook gekregen maar is me die 8K per jaar niet waard.

Centuriun uitnodiging ook gekregen maar is me die 8K per jaar niet waard.
Ik had die in 2023 ook gekregen en kort bekeken maar kon (in Europa) niet echt uitvogelen waarom het -voor mij- voordeliger zou zijn aan die rate. Het lijkt me in de US veel interessanter.

En dan nog, als ik voor zo'n kaart moet gaan rekenen of de fee de voordelen waard is, ben ik ongetwijfeld gewoon niet rijk genoeg :laugh:

Ik had die in 2023 ook gekregen en kort bekeken maar kon (in Europa) niet echt uitvogelen waarom het -voor mij- voordeliger zou zijn aan die rate. Het lijkt me in de US veel interessanter.

En dan nog, als ik voor zo'n kaart moet gaan rekenen of de fee de voordelen waard is, ben ik ongetwijfeld gewoon niet rijk genoeg :laugh:
Same, ik dacht: "Oh, fancy" maar dan de prijs :laugh: Een geinig voordeel is wel die VIP service op de luchthaven. Even met een privé chauffeur aan je vliegtuig toekomen om dan in economy plaats te nemen :biglaugh:
Zoals je zegt, tenzij ik op een punt kom waar 8K per jaar aanvoelt als een doordeweekse uitgaven, is het niet voor mij bedoeld.

Wat geven jullie dan wel uit per jaar met Amex. Ik dacht altijd dat je daar gelijk een paar 100k per jaar moest op chargen voor je die invite kreeg? Wat zijn de perks eigenlijk voor Belgische kaarthouders met Centurion want daar zit ook nog wat verschil op land per land

Laatst bewerkt:
Wat geven jullie dan wel uit per jaar met Amex. Ik dacht altijd dat je daar gelijk een paar 100k per jaar moest op chargen voor je die invite kreeg? Wat zijn de perks eigenlijk voor Belgische kaarthouders met Centurion want daar zit ook nog wat verschil op land per land
Volgens mij was dat een uitzonderlijke actie want ik kom absoluut niet in aanmerking voor de typische eisen. Exacte details ken ik niet maar in de US staat dat inderdaad gekend als x00k/jaar.
2023 was wel een 'uitzonderlijk' jaar bij mij maar dan nog zat ik 'maar' aan 35k ofzo. Dus leek me eerder een stunt dan iets anders.
Ik heb uiteraard niet ingetekend, 8k fee om nog maar te beginnen uitgeven, goed zot :biglaugh:

Ze doen regelmatig acties waarbij ze die uitnodigingen versturen.
Die centurion kaarten zijn een gigantische cash koe voor Amex!
Er zijn naar schatting een 100.000 van die kaarten in omloop, dat is een stevig bedrag dat binnenkomt hé, in Amerika is dat 5000$/jaar, hier 4000€, dat is kort tegen een half miljard!
Is dus een belangrijk deel van hun verdienmodel, en als het aantal houders wat fel zakt komen er acties om dat terug op te krikken.

Ze doen regelmatig acties waarbij ze die uitnodigingen versturen.
Die centurion kaarten zijn een gigantische cash koe voor Amex!
Er zijn naar schatting een 100.000 van die kaarten in omloop, dat is een stevig bedrag dat binnenkomt hé, in Amerika is dat 5000$/jaar, hier 4000€, dat is kort tegen een half miljard!
Is dus een belangrijk deel van hun verdienmodel, en als het aantal houders wat fel zakt komen er acties om dat terug op te krikken.
En wat krijg je concreet terug voor die EUR 4000? Want dat is toch een serieuze step-up van de platinum

Die Centurion is het echt niet waard in BE.
In Amerika bv krijg je een gratis gym membership in Equinox(?) dat ook al bijna even veel kost als de fee van de kaart…
En nog steeds geen Apple Pay, waarom?!

Terug
Bovenaan