Analoge fotografie

een tas vol vintage materiaal met onder meer een Carl Zeiss Biotar en tessar verkocht zien worden voor €15 vlak voor mijn neus op de rommelmarkt, it hurts... De nieuwe eigenaar gefeliciteerd met zijn aankoop.

Om hier een update te geven, heb een durst m305 aangeschaft om zelf prints te maken.

Toch wel verschoten hoeveel brol ge hiervoor nodig hebt, heb mezelf weer wat aangedaan :biglaugh:

Om hier een update te geven, heb een durst m305 aangeschaft om zelf prints te maken.

Toch wel verschoten hoeveel brol ge hiervoor nodig hebt, heb mezelf weer wat aangedaan :biglaugh:
En dan nog de plaats vinden om het te doen en dan lichtdicht en stofvrij maken 😅

Ik heb er al jaren eentje staan, maar toch niet aan begonnen. Nu we recent een huis hebben gekocht misschien toch nog eens over denken

Heb een M605 + M305 bij m'n ouders op zolder staan. Ook nog alle benodigdheden; van kleine bakken tot grote bakken (A3 formaat), grote en kleine masking easels, een Durst FRC 400 om RC papier te drogen, automatische belichtings timer, filters, beakers groot en klein, ...
Ooit nog een Autolab ATL2+ gehad. Was ook dikke fun. Ach, waren wel leuke tijden.
Onlangs nog m'n papier voorraad weg gesmeten. Zat nog gesloten Multigrade Art papier bij, kostelijk grapje.

Heb je alles al? Ik heb nog wel wat dingetjes liggen die weg mogen gelijk een doosje contrastfilters enzo

Onlangs mijn Olympus trip meegenomen op een trip naar normandie, eerste keer dat ik deze camera gebruikte en totaal geen idee of deze nog goed zou werken, zeer aangenaam verrast van het resultaat, deze ga ik in de toekomst vaker meenemen, foto's zijn gemaakt met Kodak Gold

Om hier ook wat even in te brengen, maandag ga ik voor het eerst zelf vergrotingen maken! Spannend :unsure:

Ook nog 4 rolletjes die ik moet ontwikkelen, maar tis druk geweest.

Ziet er uit als een Chow Chow
Ik dacht misschien een Eurasiër, maar dat is dan ook een kruising van een chowchow en een ander ras dacht ik. (Zou ik eventueel nog in geïnteresseerd zijn door het karakter en beter samengaan met katten.) Maar goed, dit is het hondentopic niet. :)

Allee eens wat nieuwe beeldjes, precies wel een vlekje op die laatste, mss een vingerafdruk bij het scannen :lint:

19.jpg

1-1 (3).jpg

35.jpg

deze thread nog eens bumpen met wat analoge vakantie foto's
de kleurfoto's zijn gemaakt met een minolta af50 met fuji c200 film, die camera heb ik destijds voor €1 op de rommelmarkt gekocht, eerste keer dat ik hem effectief gebruikt heb.

de zwart wit foto's zijn gemaakt met de olympus trip 35 met ilford ilford hp5 film, dit is tot op heden mijn favoriete analoge camera.

En als bonus een foto van een filmrolletje dat al minstens 20 jaar oud geweest moet zijn, van de schoonmoeder een chinon point en shoot camera gekregen waar dus nog film in bleek te zitten, al de foto's hebben wel een roze gloed er overeen maar desondanks voor mijn vriendin wel een leuke verrassing gezien er nog veel foto's van haar inmiddels overleden vader bijzitten.

Leuke foto's Jos! Ik heb door de kosten mijn analoge revival een beetje laten liggen maar telkens hier foto's gepost worden kriebelt het toch wel. Binnenkort vertrek ik naar Kirgizië en denk toch om een van mijn analoge camera's mee te nemen maar twijfel nog de welke en welke film. Denk wel dat ik eerder voor kleur zou gaan, landschappen in zwart wit zijn zelden mijn ding of het moet echt spectaculair licht zijn ofzo.

ik was deze keer ook wel wat geschrokken door de kosten, normaal breng ik mijn rolletjes binnen bij kruitvat en betaal ik iets van een €15 denk ik, digitalisering incluis, deze keer heb ik ze bij de fotostudio in Leuven binnen gedaan en moest ik €95 betalen voor 3 filmrolletjes, ik vermoed dat de zwart wit film de kosten omhoog gedreven heeft.

In Duitsland bij de DM trouwens nog een flinke voorraad kodak gekocht, daar koop je ze per 3 rollen voor €22

Terug
Bovenaan