Analoge fotografie

ik was deze keer ook wel wat geschrokken door de kosten, normaal breng ik mijn rolletjes binnen bij kruitvat en betaal ik iets van een €15 denk ik, digitalisering incluis, deze keer heb ik ze bij de fotostudio in Leuven binnen gedaan en moest ik €95 betalen voor 3 filmrolletjes, ik vermoed dat de zwart wit film de kosten omhoog gedreven heeft.

In Duitsland bij de DM trouwens nog een flinke voorraad kodak gekocht, daar koop je ze per 3 rollen voor €22
Welke Kodak film precies? Ik heb hier nog een restje (stuk of 10) filmpjes Kodak gold liggen van in mijn studententijd, toen in de kringloop een grote doos vol gekocht voor 5 euro ofzo, wat een deal. Al lang vervallen natuurlijk maar gelukkig nog bruikbaar :) Als ik nu filmpjes koop is het toch altijd efkes verschieten van die prijs en dan moeten ze idd nog ontwikkeld worden ook. 😅

Onlangs had iemand op Reddit trouwens een vraag gepost over film die ze gevonden hadden, Spector 400. Was voor mij toch een serieuze blast to the past. Ik denk dat quasi al onze familiefoto's in den tijd op die film gefotografeerd zijn. Ga eens zien of ik die nergens kan vinden.

Welke Kodak film precies? Ik heb hier nog een restje (stuk of 10) filmpjes Kodak gold liggen van in mijn studententijd, toen in de kringloop een grote doos vol gekocht voor 5 euro ofzo, wat een deal. Al lang vervallen natuurlijk maar gelukkig nog bruikbaar :) Als ik nu filmpjes koop is het toch altijd efkes verschieten van die prijs en dan moeten ze idd nog ontwikkeld worden ook. 😅

Onlangs had iemand op Reddit trouwens een vraag gepost over film die ze gevonden hadden, Spector 400. Was voor mij toch een serieuze blast to the past. Ik denk dat quasi al onze familiefoto's in den tijd op die film gefotografeerd zijn. Ga eens zien of ik die nergens kan vinden.
oeps, kodak gold 200/36 dus

Keer een specialleke

Rollei Paul & Reinhold ISO640
Gepushed naar ISO1600

Toen las ik dat je dit enkel met een andere ontwikkelaar kon doen als je pushte. Fuck it, gewoon ontwikkeld met mijn Kodak D-76 en gewoon de ontwikkeltijd verdubbelt. Allez, tis er nog cva uitgekomen :unsure:

1-1 (26).jpg

Terug
Bovenaan