Qua het grafische moest dit niet onderdoen indertijd voor gta 5 dat in hetzelfde jaar uitkwam. TLOU was mss nog iets beter maar dat was ook geen open wereld. (uiteindelijk hebben zowel gta 5 als black flag een PS4 upgrade gehad). Black Flag was voor mij één van de hoogtepunten van 2013, een beetje onderschaduwd misschien door de release van gta 5 toen.
Maar ja ze hebben dus eigenlijk al een PS4 upgrade gehad, dus het is al sowieso niet meer in de staat van 2013. En ik heb beide nog op PS3 gespeeld maar ik was zelfs daar toen onder de indruk.
Persoonlijk zou een nieuw puur piratenspel (en van een hogere kwaliteit dan Skulls & Bones) of een soort van Assassin's Creed in een nieuwe setting met nieuw verhaal zoals dat van de ontdekkingsreizen in Mesoamerika (Azteken, Incas, Spanje, etc) of één in India of China me een stuk meer boeien. Hex heeft ook wel potentieel, en een soort van hybrid meer moderne/spionage versie ten tijde van de Russische revolutie heeft ook wel potentieel. Maar voor zo echt een puur indrukwekkende meer tropische open wereld vibe lijken de ontdekkingsreizen me echt de beste setting (als je bvb. start als een native American, maar misschien met redenen om geen fan te zijn van de machthebbers daar en zowel Spanjaarden als hooggeplaatste Azteken moet uitschakelen, iets in die aard. En iets als Tenochtitlan kan je echt indrukwekkend maken, schijnt de grootste stad geweest te zijn wereldwijd qua populatie rond het jaartal 1500. En als ik me niet vergis waren er zelfs geruchten dat er een AC game met die setting in ontwikkeling was maar daar is dus niets over gezegd hier. Zou dus nog niet voor direct zijn of mss cancelled -> door Hex wss ook sws niet voor direct).