Assassin's Creed Black Flag Resynced

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
acbfr.png

release: 9 juli 2026
genre: action-adventure
dev: Ubisoft Montreal

Remaster van een van de populairste games in de reeks.

Rebuilt from the ground up and powered by the latest Anvil engine, the iconic solo pirate adventure returns. Sail the Caribbean as Edward Kenway during the Golden Age of Piracy in this faithfully enhanced remake featuring stunning visuals, upgraded gameplay, and new content. As you follow Edward in his pursuit of glory and gold, you’ll be drawn into an ancient war separating Assassins and Templars, with the fate of everything the pirates have built hanging in the balance.

Raise the Black Flag and let your reign over the seas begin.

Laatst bewerkt:
Leuk voor de mensen die het nooit gespeeld hebben maar ik zit er niet echt op te wachten eigenlijk, tenzij het meer een reboot is.

toch een beetje hetzelfde gevoel als Lakigigar. Dit is de enige game die ik een paar keer heb uitgespeeld én ook 100% uitgespeeld heb. En dat ligt gewoon aan de gameplay en de setting. Setting blijft sowieso hetzelfde en van de gameplay moeten ze dus ook afblijven, want die is prima. Oké, er zitten wat saaiere missies in, maar dat is geen reden om het opnieuw te kopen. Het enige wat ze moeten aanpassen imo is walking speed difference tussen npc's en Kenway als ge die moet volgen tijdens een uitleg. :p
Grafisch kan het zeker ook nog steeds mee. Oké , het is al 12 jaar oud of zo, maar het ziet er gewoon goed uit. En dan lig ik daar niet echt te wachten op een upgrade qua grafische. Het zal dan wel mooier en scherper zijn, maar het gaat de game niet echt beter maken.

Dus ik zie weinig reden om het opnieuw te kopen. Misschien in een sales aan 5 - 10€, maar alles wat daar boven ligt: nah.

Qua het grafische moest dit niet onderdoen indertijd voor gta 5 dat in hetzelfde jaar uitkwam. TLOU was mss nog iets beter maar dat was ook geen open wereld. (uiteindelijk hebben zowel gta 5 als black flag een PS4 upgrade gehad). Black Flag was voor mij één van de hoogtepunten van 2013, een beetje onderschaduwd misschien door de release van gta 5 toen.

Maar ja ze hebben dus eigenlijk al een PS4 upgrade gehad, dus het is al sowieso niet meer in de staat van 2013. En ik heb beide nog op PS3 gespeeld maar ik was zelfs daar toen onder de indruk.

Persoonlijk zou een nieuw puur piratenspel (en van een hogere kwaliteit dan Skulls & Bones) of een soort van Assassin's Creed in een nieuwe setting met nieuw verhaal zoals dat van de ontdekkingsreizen in Mesoamerika (Azteken, Incas, Spanje, etc) of één in India of China me een stuk meer boeien. Hex heeft ook wel potentieel, en een soort van hybrid meer moderne/spionage versie ten tijde van de Russische revolutie heeft ook wel potentieel. Maar voor zo echt een puur indrukwekkende meer tropische open wereld vibe lijken de ontdekkingsreizen me echt de beste setting (als je bvb. start als een native American, maar misschien met redenen om geen fan te zijn van de machthebbers daar en zowel Spanjaarden als hooggeplaatste Azteken moet uitschakelen, iets in die aard. En iets als Tenochtitlan kan je echt indrukwekkend maken, schijnt de grootste stad geweest te zijn wereldwijd qua populatie rond het jaartal 1500. En als ik me niet vergis waren er zelfs geruchten dat er een AC game met die setting in ontwikkeling was maar daar is dus niets over gezegd hier. Zou dus nog niet voor direct zijn of mss cancelled -> door Hex wss ook sws niet voor direct).

Laatst bewerkt:
Ik heb alleen AC1 en AC2 gespeeld.
De game interesseert mij eigenlijk niet zo heel veel, alhoewel ik het genre wel graag speel.

bezig met mijn 3e AC game in 3 weken.

black flag stond ook op mijn wish lijstje, maar vreemd genoeg kost die nog rond de 10 euro, terwijl de andere oudere AC games rond de 5 euro zaten....

hopelijk zakt de originele nu in prijs, want ja wil die eigenlijk ook wel es spelen. Reden voor die vrij hogere prijs ivgl met de andere zal wel zijn omdat Black Flag immens populair was zeker? dus reboot is best begrijpelijk

Black Flag speel ik elke 3 jaar wel eens.
De gameplay voelt niet te oud aan en het is niet langdradig (unity) of te lange opstartfase (odyssey)

Ik wou deze altijd al is spelen maar om een of andere reden is het er nog steeds niet van gekomen. Dus voor mij wel ‘goed nieuws’.

Qua het grafische moest dit niet onderdoen indertijd voor gta 5 dat in hetzelfde jaar uitkwam. TLOU was mss nog iets beter maar dat was ook geen open wereld. (uiteindelijk hebben zowel gta 5 als black flag een PS4 upgrade gehad). Black Flag was voor mij één van de hoogtepunten van 2013, een beetje onderschaduwd misschien door de release van gta 5 toen.

Maar ja ze hebben dus eigenlijk al een PS4 upgrade gehad, dus het is al sowieso niet meer in de staat van 2013. En ik heb beide nog op PS3 gespeeld maar ik was zelfs daar toen onder de indruk.

Persoonlijk zou een nieuw puur piratenspel (en van een hogere kwaliteit dan Skulls & Bones) of een soort van Assassin's Creed in een nieuwe setting met nieuw verhaal zoals dat van de ontdekkingsreizen in Mesoamerika (Azteken, Incas, Spanje, etc) of één in India of China me een stuk meer boeien. Hex heeft ook wel potentieel, en een soort van hybrid meer moderne/spionage versie ten tijde van de Russische revolutie heeft ook wel potentieel. Maar voor zo echt een puur indrukwekkende meer tropische open wereld vibe lijken de ontdekkingsreizen me echt de beste setting (als je bvb. start als een native American, maar misschien met redenen om geen fan te zijn van de machthebbers daar en zowel Spanjaarden als hooggeplaatste Azteken moet uitschakelen, iets in die aard. En iets als Tenochtitlan kan je echt indrukwekkend maken, schijnt de grootste stad geweest te zijn wereldwijd qua populatie rond het jaartal 1500. En als ik me niet vergis waren er zelfs geruchten dat er een AC game met die setting in ontwikkeling was maar daar is dus niets over gezegd hier. Zou dus nog niet voor direct zijn of mss cancelled -> door Hex wss ook sws niet voor direct).
Windrose eens checken

black flag stond ook op mijn wish lijstje, maar vreemd genoeg kost die nog rond de 10 euro, terwijl de andere oudere AC games rond de 5 euro zaten....

hopelijk zakt de originele nu in prijs, want ja wil die eigenlijk ook wel es spelen. Reden voor die vrij hogere prijs ivgl met de andere zal wel zijn omdat Black Flag immens populair was zeker? dus reboot is best begrijpelijk
Met Black Flag kan je je ook een meervoud van speeluren bezig houden zonder dat het vervelend wordt. Dan is een paar euro extra imo wel logisch. Denk niet dat deze snel naar 5 euro zal gaan.

Met Black Flag kan je je ook een meervoud van speeluren bezig houden zonder dat het vervelend wordt. Dan is een paar euro extra imo wel logisch. Denk niet dat deze snel naar 5 euro zal gaan.
Ik durf toch stellen dat als de remake zal uit zijn, het origineel voor peanuts de deur zal moeten uitgaan.
Is ook zo nu met AC2. Sinds die remake ezio collection staat die nu aan 2.5 euro

Ik denk nu echt niet dat ik het zou laten om een spel te kopen omdat het 5 euro meer kost... . Het is die 5 euro extra echt wel waard. Ik vind het een flauw excuus. Het lijkt mij niet - op basis van wat ik van je weet - dat je moeilijk rondkomt... . Dat je twee keer nadenkt bij grote aankopen, volledig akkoord. Maar voor vijf euro heb je hier 40 uur gameplezier, terwijl je anders nog geen 2 broden bij de bakker kunt kopen of 2 pinten op café er mee kunt drinken.

En ja Black Flag wordt toch wel gezien als één van de beste AC games, zeker als je de nieuwe formula niet zo goed vindt (origins, odyssey, valhalla, dacht ook dat shadows dat min of meer volgde).

Black Flag speel ik elke 3 jaar wel eens.
De gameplay voelt niet te oud aan en het is niet langdradig (unity) of te lange opstartfase (odyssey)
Unity is fors underrated, maar dat is gewoon een spel dat volledig de grond ingeboord werd rond de launch, en ik heb het nooit gespeeld rond launch. Dus dat spel heeft gewoon een keislechte reputatie omwille van die launch en alle problemen eromtrent terwijl het lowkey misschien wel de beste AC game is voor de mensen die een meer "puur AC" ervaring willen. Enige wat elders beter gedaan is is een goed verhaal waarin je meer kan in meeleven (de Ezio trilogie deed dat best). Maar qua gameplay is Unity de beste als je niet zo voor de open wereld RPG ervaringen bent. En de sfeer in Parijs is ook gewoon enorm goed.

Laatst bewerkt:
Unity bij launch de CE gekocht en door launch problemen heb ik deze jammer genoeg nooit meer deftig een kans gegeven. De CE staat hier nog, dus denk wel dat ik die binnekort nog eens ga bovenhalen.

Black flag is altijd 1 van mn favo AC games geweest, was ook mn eerste ps4 game en heb die kapot gespeeld. Heb die helaas niet meer liggen, dus zo een remake zal er bij mij wel inkomen, alleen niet voor 30 euro of meer. Maar in een promo komt die er zeker in.

Unity is fors underrated, maar dat is gewoon een spel dat volledig de grond ingeboord werd rond de launch, en ik heb het nooit gespeeld rond launch. Dus dat spel heeft gewoon een keislechte reputatie omwille van die launch en alle problemen eromtrent terwijl het lowkey misschien wel de beste AC game is voor de mensen die een meer "puur AC" ervaring willen. Enige wat elders beter gedaan is is een goed verhaal waarin je meer kan in meeleven (de Ezio trilogie deed dat best). Maar qua gameplay is Unity de beste als je niet zo voor de open wereld RPG ervaringen bent. En de sfeer in Parijs is ook gewoon enorm goed.
Unity destijds op PS gehad, maar nooit veel gespeeld. Mss toch eens voor kijken op PC. Nu net een NG+ van Mirage gestart, direct weer 5u bezig en die tijd vliegt toch steeds.
Als de recync van Black Flag is uitgekomen, ga ik er toch voor gaan denk ik. Heb de originele ook, maar om een of andere reden staat die als enige game in een Ubisoft account die ik ooit eens aanmaakte met een oud emailadres. Ik kan er wel nog aan, maar 't is steeds gedoe met Ubisoft Connect om van het ene naar het ander account te gaan. Dus ik kijk hier wel naar uit.

Ik kan al die games uit die reeks niet uit elkaar houden, het zijn er teveel (en te repetitief). Maar ik weet wel dat ik Black Flag (piraatje spelen) en Valhalla (viking spelen) plezant vond. Alleen die stukken in het heden boeien mij voor geen meter.

Ik kan al die games uit die reeks niet uit elkaar houden, het zijn er teveel (en te repetitief). Maar ik weet wel dat ik Black Flag (piraatje spelen) en Valhalla (viking spelen) plezant vond. Alleen die stukken in het heden boeien mij voor geen meter.
Dat is idd iets storend, die Animus dingen. Gelukkig niet in elke game verplicht. Als het wel moet, dan is dat zo'n moment dat er snelsnel door moet bij mij, want dat verpest jammergenoeg wat de sfeer.

Ja ik ben ook geen fan van het heden in AC games, ik speel het voor de historische setting en immersion (en ik vind de fantasy/mythologische elementen ook wel leuk). En na AC3 is er eigenlijk ook helemaal niets meer aan in het heden (ook al is het eigenlijk maar een vijftal minuten dat je uit het spel wordt gehaald, het zijn vijf minuten te veel...)

Vandaar dat ik er ook geen probleem mee heb dat het volledige Assassijnen vs Tempeliers verhaaltje in de laatste games op de achtergrond verzeild raakte. Maar ik heb wel Mirage en Shadows nog niet gespeeld, misschien dit jaar eens.

Valhalla vond ik wel één van de mindere omdat het echt te lang duurt gewoon. En het verhaal was ook op het niveau van de voorgaande spellen waardoor het na het leuke begin (in Noorwegen en de eerste dingen die je doet in Engeland) het spel gewoon erg repetitief wordt. En dan wordt het een slog om het af te werken. Nu dat is wel iets dat ik bij meer open world spellen tegenwoordig heb. Zeker niet exclusief aan Valhalla. Ik denk ook wel achteraf gezien dat ik meer goesting had om renaissance Italië, gouden tijdperk van piraten, oude Egypte, oude Griekenland, revolutionair Frankrijk te verkennen dan Engeland in de vroege middeleeuwen... .

Terug
Bovenaan