Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een opleiding die mits de juiste ingesteldheid en een gezonde dosis verstand zeker haalbaar is. Ikzelf en de kameraden met wie ik de richting heb gedaan waren er allemaal vlot door, met geen op slechts enkele herexamens. Wij gingen wel vaak naar de les en ik vond dat, gezien de praktischere aanpak van de richting, wel een absolute meerwaarde.Iemand die ervaringen heeft met de bachelor accountancy-fiscaliteit? Is dit een moeilijkere richting zoals men zegt?
Alvast bedankt om jullie ervaringen te delen.
Just saying, maar ik denk dat de richting accountancy-fiscaliteit je echt moet liggen.Ik ben zelf aan het twijfelen tussen financie -verzekeringswezen en accountancy-fiscaliteit in afstandsonderwijs. Ik heb reeds een graduaat in verzekeringen, en heb meerdere vrijstellingen, maar ik denk dat ik met accountancy-fiscaliteit meer zal kunnen verdienen?
Ik heb dit semester 2 examens meegedaan, en dat viel vrij goed mee eigenlijk.
Ik heb in het middelbaar boekhouden-informatica gedaan, dus het is niet alsof het allemaal nieuw is voor mij.Just saying, maar ik denk dat de richting accountancy-fiscaliteit je echt moet liggen.
Als je het voor het geld doet, ga je er volgens mij rap op uitgekeken zijn.

²Just saying, maar ik denk dat de richting accountancy-fiscaliteit je echt moet liggen.
Als je het voor het geld doet, ga je er volgens mij rap op uitgekeken zijn.
(afgaande op dit forum toch
)Was exact hetzelfde aan het denken, als je gaat voor het geld kan je beter voor IT kiezen²
Als je toch iets kiest voor het geld, neem dan IT(afgaande op dit forum toch
)
Zoals @BonIver zegt is het een praktischere richting, mits de juiste ingesteldheid en voldoende oefening moet dat wel lukken.
Het praktische trok mij destijds wel aan, je kan wel direct aan het werk na die opleiding maar de eerste maanden op de werkvloer leer je nog eens zoveel meer bij. (vooral qua werking in een kantoor dan, de software leer je veel uitgebreider gebruiken enzo).
Het is ook nog altijd een knelpuntberoep dacht ik, qua werkzekerheid zit je met die richting altijd goed.
. De fees (/verloning) binnen accountancy zijn op dit moment gene vetpot als je ziet wat je ervoor moet doen: continu up to date blijven, je leeft van deadline naar deadline met lange werkdagen en steeds meer aansprakelijkheidsrisico’s. Die werkdruk bepaal je deels zelf. Als je de richting uitgaat waar IamHollywood in werkte (Big4-consultancy), werk je idd zot veel overuren omdat dat in die bedrijven zo gewenst is.@iamhollywood de werkdruk is in de sector dus met andere woorden ontzettend groot?
Klopt, dat is wel deels de reden dat er zo’n tekort is ook volgens mij.Was exact hetzelfde aan het denken, als je gaat voor het geld kan je beter voor IT kiezen. De fees (/verloning) binnen accountancy zijn op dit moment gene vetpot als je ziet wat je ervoor moet doen: continu up to date blijven, je leeft van deadline naar deadline met lange werkdagen en steeds meer aansprakelijkheidsrisico’s.
Feit is wel dat je inderdaad onmiddellijk werk vindt. Er is een ongezien tekort aan accountants.
)

- 20/07 moeten btw-aangiftes over 2de kwartaal binnen.
Er is wel uitstel voor de aangifte wegens zomerregeling maar de klant moet betalen tegen 20/07 of ze rekenen intresten aan. => hoe gaat die klant weten wat te betalen als je aangifte niet klaar is.
- jaarrekeningen 31/12/21 moeten binnen tegen 31/07 of 31/08 (meestal het laatste)
- aangiftes VenB van deze jaarrekeningen moeten tegen eind september ergens binnen (dit is meestal samen met de jaarrekening klaar, geen probleem dus)
- tegen eind oktober moeten de aangiftes personenbelasting binnen
- enkele dagen later moeten ook aangiftes VenB voor vennootschappen die afsluiten op 31/03/22 binnen.
- tussendoor ook nog tussentijdse rapporten voor banken/klanten/voorafbetalingen,…
- de laatste jaren komt daar nog van alle shit bij zoals UBO, antiwitwas,…
![]()

Eind september![]()

Juist, dat schuift ieder jaar op.Eind september![]()