Zeg eens wat je wilt zeggen, in plaats van 100 toespelingen zonder echt iets te zeggen.Interessant ...![]()
"Interessanter zal zijn de volledige chatgesprekken" (met die 900 berichten) -> Waarom?
"Interessant..." -> Hoezo?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zeg eens wat je wilt zeggen, in plaats van 100 toespelingen zonder echt iets te zeggen.Interessant ...![]()
We zijn nog maar nét van de victim blaming discussie af en daar komt weer zo een postHet gaat om een reeks sms'en en digitale berichten, geen echte fysieke belaging of intimidatie. Persoonlijk zou ik gewoon de blokkeer functie gebruiken op m'n gsm in plaats van er zo'n mediacircus van te maken, maar kom.

Dan leg je de fout bij het slachtoffer he.Het gaat om een reeks sms'en en digitale berichten, geen echte fysieke belaging of intimidatie. Persoonlijk zou ik gewoon de blokkeer functie gebruiken op m'n gsm in plaats van er zo'n mediacircus van te maken, maar kom.
Dat is een fysieke belaging, dat is van een heel ander niveau dan een digitale benadering.Dat is hetzelfde als ik zou zeggen tegen iemand die beroofd is:
"Tja, ik ben ne getraind vechter ik had die bij elkaar geslagen. Bad luck"
Moet die dan ook geen klacht gaan indien? Want ja als em maar wat assertiever was geweest was het probleem opgelost.
Dat is een fysieke belaging, dat is van een heel ander niveau dan een digitale benadering.
Als iemand je via mail benadert en je geld probeert af te troggelen ben je zelf verantwoordelijk om hier niet op in te gaan en op te letten. Als iemand je fysiek met een geweer overvalt ligt dat geheel anders.
Ja, dat ontken ik toch niet? Ik stel enkel dat er een groot verschil is tussen een fysieke benadering en een digitale benadering. Bij dat laatste heb je zelf veel meer in de hand.Ze zijn allebei evenzeer strafbaar thans.
Nee, als iemand je via mail geld aftroggelt, is hij ook een oplichter en strafbaar.Dat is een fysieke belaging, dat is van een heel ander niveau dan een digitale benadering.
Als iemand je via mail benadert en je geld probeert af te troggelen ben je zelf verantwoordelijk om hier niet op in te gaan en op te letten. Als iemand je fysiek met een geweer overvalt ligt dat geheel anders.
Zeg eens wat je wilt zeggen, in plaats van 100 toespelingen zonder echt iets te zeggen.
"Interessanter zal zijn de volledige chatgesprekken" (met die 900 berichten) -> Waarom?
"Interessant..." -> Hoezo?
Nee, als iemand je via mail geld aftroggelt, is hij ook een oplichter en strafbaar.
Het grote verschil in je vergelijking zit ook niet in het digitaal vs fysiek, maar in gewapend vs ongewapend. Dus een totaal scheve vergelijking.
Mij lijkt dat 100x effectiever dan erop in te gaan (dat is uiteindelijk het enige wat "de vetzak" hier wilt bekomen) en er veel aandacht aan te gaan schenken.Met dat idee hoef je smaad ook niet meer strafbaar te maken. Gewoon oren dichthouden, maakt toch niet uit. En laat de vetzak maar vetzakken, 900 berichtjes, mensen bang maken om nog ermee samen te werken, maar gewoon zijn nummer blokkeren is wel genoeg. Verder hoeft dat niet te gaan.
Een sms'je ontvangen lijkt me nu geen gewapende belaging he.
Mij lijkt dat 100x effectiever dan erop in te gaan (dat is uiteindelijk het enige wat "de vetzak" hier wilt bekomen) en er veel aandacht aan te gaan schenken.
Een sms'je ontvangen lijkt me nu geen gewapende belaging he.
Mij lijkt dat 100x effectiever dan erop in te gaan (dat is uiteindelijk het enige wat "de vetzak" hier wilt bekomen) en er veel aandacht aan te gaan schenken.

Inderdaad, ik wacht het proces af om BDP te veroordelen, maar uiteraard ook om de (al dan niet) geleden schade van de slachtoffers te minimaliseren.Wachten jullie niet beter af tot het proces gevoerd is om iemand te veroordelen?
Akkoord, maar dat werkt toch in 2 richtingen? Dat er iets aan de hand is, is duidelijk. Maar ik merk hier toch eerder al de publieke veroordeling van BDP voor zeer ernstige feiten in de mening van de meesten, dan het goedpraten van hem eerlijk gezegd.Ik vind het wel interessant hoe sommigen hier lijken te suggereren dat het allemaal wat overroepen is en dat wel zal uitkomen als de concrete bewijzen worden geproduceerd ofzo. 9 vrouwen die over hetzelfde gedrag over de jaren heen klagen, en met hun naam in de krant willen om hier credibiliteit aan te verlenen, dat lijkt mij nu wel serieus.
Het is toch stuitend hoe zo'n "toffe peer"-imago mensen hun mening meteen in een bepaalde richting duwt. Kan mij niet inbeelden dat een random man in de straat zoveel krediet zou krijgen in deze situatie.
Akkoord, maar dat werkt toch in 2 richtingen? Dat er iets aan de hand is, is duidelijk. Maar ik merk hier toch eerder al de publieke veroordeling van BDP voor zeer ernstige feiten in de mening van de meesten, dan het goedpraten van hem eerlijk gezegd.
Als die tekst hierboven van TNTim zou kloppen, zoiets schijnt toch ook weer een ander licht op de situatie?