Wachten jullie niet beter af tot het proces gevoerd is om iemand te veroordelen?
Bijvoorbeeld in een artikel over één van de vrouwen die zich burgerlijke partij stelde:
"3.000 sms’en
Met een andere stagiaire stuurde De Pauw honderden berichten. De speurders reconstrueerden dat De Pauw met die jonge vrouw vooral ’s nachts berichten stuurde. Alles samen gaat het over een 3.000-tal tekstberichten, op nog geen half jaar tijd. De Pauw verzond iets meer dan de helft van die sms’en, de stagiaire op haar beurt iets minder dan de helft. Zij had nog heel wat van die tekstberichten op haar gsm staan. Onderzoek van de speurders toonde aan dat er ook honderden berichten ontbraken, sms’en van zowel haar als Bart De Pauw. Tijdens haar eerste ondervraging verklaarde de vrouw dat ze op zich geen last had van de aandacht van de televisiemaker. Ze zou gezegd hebben dat ze besefte dat De Pauw verliefd op haar was, maar dat die liefde niet wederzijds was. “Daarom had ik het gevoel dat ik de bovenhand had in die gesprekken.” Maanden later sloot ze zich alsnog aan bij de klagers."
Helft van de sms'en van hem, helft van de sms'en van haar. Bij stalking verwacht ik eerder een overwicht van de belager.
"honderden berichten ontbraken" Waarom waren die weg?
"Geen last van de aandacht" "besefte dat De Pauw verliefd op haar was, maar dat die liefde niet wederzijds was" "het gevoel dat zij de bovenhand had in de gesprekken" Als je dit met kwade wil leest, zou je kunnen denken dat ze hem misbruikte om carrière te maken.
Veel wordt ook afgezwakt als je de repliek hoort:
Hij zou Liesa Naert bij haar thuis belaagd hebben. Volgens De Pauw ging hij naar daar om haar te overtuigen om hun relatie niet openbaar te maken aan zijn vrouw, waarmee Naert op dat moment dreigde.
Ik wil hem zeker ook niet verdedigen, ik heb alle feiten niet. Maar jullie ook niet.
Dat hij een scheefpoeper is, ook al is het geen Poeperkesdag, dat staat nu wel vast.
Toen het wel nog grappig was: