Basisschool Balder

In 4 afleveringen sprak er 1(!) ouder Nederlands en juist dat voorbeeld neem je er uit :)
Zij was duidelijk een uitzondering

Zij riep ook niet tegen de directrice en was ook op dat vlak een uitzondering - als je het mij vraagt was zij nog de enige deftige. Het komt er gewoon op neer dat een Nederlandstalige school in Brussel niet werkt. Zo simpel is het.
Al die grote conclusies, terwijl er nauwelijks context werd gegeven bij de vele ouders.

Het lijkt mij alleszins een pak ingewikkelder dan zoals jij het hier probeert af te schilderen, en gaat allemaal wel wat verder en dieper dan “die ouders willen geen Nederlands leren”.

Ook onlangs iets gelezen dat het niet per se zoveel beter is als de ouders thuis een poging doen tot (gebrekkig) Nederlands.

Mijn dochter gaat naar Franstalige school en praat geen frans thuis. Toch kan die nu perfect mee in't Frans. Als je van instapklasje direct in het schoolsysteem zit, is dat helemaal geen probleem.

En als die ook geen frans kunnen (ik hoorde daar ook spaans thuis), waar moeten ze dan naartoe? Naar de internationale school :LOL:?
Goed gezegd.

In Franstalige scholen leeft dat opgewonden en afstotende gedoe over of de ouders wel of niet de schooltaal spreken helemaal niet. Interesseert niemand iets.

De leraren doen daar gewoon hun werk.

Terug
Bovenaan