Battle Royale: the 1960's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vrees van wel.

Uiteraard ook fan en de solo na het trippy segmentje gaat echt hard. Maar ik heb nooit begrepen waarom dit nummer zo'n reputatie heeft.
voor mij, omdat dat nummer echt alles heeft wat een goed nummer voor mij moet hebben en het ook perfect is uitgevoerd.

Zeer herkenbare intro, perfecte overgangen in het nummer, geweldige solo en het blijft een tijdloos nummer.

Maar discussiëren met een fanboy heeft eigenlijk niet echt zin, want ik heb toch gelijk. Dus op naar het volgend decennium ;)

Ik vind veel van Led Zeppelin overrated en dat wordt elk jaar meer en meer uitgesproken. Geen idee waarom.

Is dat niet teveel?
We kunnen doen gelijk basketball.
Mijn 5 tegen uw 5.

Maar telkens wel maar één matchup.

Wedstrijdgehalte is toch maar kledingsdracht om wat meer muziek te apprecieëren. En iedereen is nu al unaniem dat er teveel goeds is te vinden in de jaren 60.

En dan is er wat plek voor een paar deep cuts zodawwe kunnen stoefen met onze o zo brede smaak en muziek kennis, en is dat nu niet hetgeen dat dit muziekforum samen houd :cool:

Die redenering kan ik volgen.
Al vind ik Led Zeppelin echt altijd wel goed. Ik hou dan The Battle Of Evermore al klaar voor de 70s battle.

Ik ben nu al 3 dagen ah nadenken welke van The Beatles ik nomineer.
I love 60s music, heel wat zaken die ik graag beluister dus kan niet wachten, maar er gaat voor mij niets boven The Beatles.
Dan maar hun most underrated song imo.

Het materiaal met de focus op het occulte en/of duistere vóór Black Sabbath ofwel 1970 is echt een heel interessant gegeven vind ik. De grens met psychedelic is nog dun. Als het aan mij ligt was Black Sabbath niet de eerste (weliswaar wel de eerste die dat "geluid" bekendheid gaf), maar dat op zich is een goede discussie waard.
Blue Cheer is trouwens ook een goed voorbeeld - minus het occulte dan - en zo vernieuwend. (Misschien moet ik die als tweede nomineren.)
Blue Cheer was hier alleszins ook al een kanshebber om te nomineren! Ik ga nog eens moeten nadenken wie ik als mogelijke 2e nominatie ga nemen.

@Kid_C is de tweede nominatie nu toegestaan?
Ik zou denken van wel:
Je hebt er de tijd voor tot vrijdag 11 april 12u00. We moeten aan 64 nummers geraken. Ik schat de kans vrij klein dat er 64 nummers zullen zijn dus daarna kunnen leden nog een nummer toevoegen, first come, first served. :unsure:

Ik ga toch nog effe moeten nadenken over nummer 2.
De fout gemaakt van wat op te zoeken en toch een hoop leuke nummers herontdekt: Spiriti in the Sky (Norman Greenbaum), Going down the country (Canned Heat), Hurdy Gurdy Man (Donovan).. Jezus, dat blijft maar komen..

Ik zou denken van wel:

Ik ga toch nog effe moeten nadenken over nummer 2.
De fout gemaakt van wat op te zoeken en toch een hoop leuke nummers herontdekt: Spiriti in the Sky (Norman Greenbaum), Going down the country (Canned Heat), Hurdy Gurdy Man (Donovan).. Jezus, dat blijft maar komen..
Ik ga het je alvast wat makkelijker maken en daar zelf voor kiezen. :unsure:

Al moeten liefhebbers moeten zeker ook eens het prachtige, sobere The River Song beluisteren. Kort, maar krachtig.

In the 2020s battle royale koos ik voor Stromae en Bob Dylan. Om enige consistentie te bewaren, ga ik ditmaal voor Jacques Brel en Bob Dylan. Vandaar deze tweede nominatie:

(Wel lang getwijfeld over welk Dylan nummer. Op mijn shortlist stonden ook nog Led Zeppelin, Pink Floyd, King Crimson, King Curtis, B.B. King, Ennio Morricone, CCR, David Bowie, Son House. Sorry guys.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan