Battle Royale: the 1960's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jamaar zitten we nu aan nummer 2 ofwa ?
nummer 1 was een no-brainer maar nummer 2 is toch iets anders ze. Veel nummers met een sentimentele waarde, veel nummers waarvan ik dacht dat ze van de jaren 70 waren en dan zou op zoek moeten gaan naar ook technisch een goed nummer. En ik wil ook niet een soortgelijk nummer dat al door andere is gekozen, mag toch wat variatie in zitten.

Hoeveel tijd zouden we krijgen om die nummer 2 toe te voegen?

Ik heb niet alles meegekregen maar om wat variatie erin te krijgen:

California Dreamin’
Liedje van The Mamas and the Papas ‧ 1965

edit: en waar is Jimmy Hendrix?

Ik heb niet alles meegekregen maar om wat variatie erin te krijgen:

California Dreamin’
Liedje van The Mamas and the Papas ‧ 1965

edit: en waar is Jimmy Hendrix?
Omdat gij het zijt. Mijn nr2.

Sorry Grant Green en Booker T & The MG's.

Er passeren veel (tamelijk) bekende nummers - wat natuurlijk niet vreemd is en misschien was er ook nog minder echte underground in de sixties. Ik vraag mij alleen af of dit bij de volgende battle dan ook zo zal zijn. Omdat ik zelf heel ver in de seventies underground zit en de kans 99% is dat ik zo ook nummers ga nomineren, weet ik niet zeker of die evenveel succes zullen hebben als hun bekendere tegenhangers. :unsure:

Er passeren veel (tamelijk) bekende nummers - wat natuurlijk niet vreemd is en misschien was er ook nog minder echte underground in de sixties. Ik vraag mij alleen af of dit bij de volgende battle dan ook zo zal zijn. Omdat ik zelf heel ver in de seventies underground zit en de kans 99% is dat ik zo ook nummers ga nomineren, weet ik niet zeker of die evenveel succes zullen hebben als hun bekendere tegenhangers. :unsure:
Gewoon nomineren we zijn hier om te ontdekken!

Ik ben nog heeeeel hard aan het twijfelen tussen vier, dus ik wacht nog even.. Even kijken of iemand anders dezelfde artiest nomineert, zodat mijn keuze wat gemakkelijker wordt... Alleszins blij met de nominatie van Dylan en Velvet Underground, dan moet ik dat iig niet doen :shy:

Scuse me?? :cool:

Moest er een 2e nominatie komen gooien we deze in de mix, Trolls - Walking Shoes 1966 :

Laatst bewerkt:
Eerste nominatie:

Neil Young - Cinnamon Girl

Tweede nominatie:

Bob Dylan - Like a Rolling Stone

Twee absolute klassiekers, en OK, ze zijn beiden al meermaals genomineerd. Maar in mijn studententijd een ongelofelijke liefde voor de 'klassieke' rockmuziek ontwikkeld, en Young en Dylan hebben die liefde absoluut gekickstart. Young intussen 2 keer live mogen aanschouwen, Dylan een jaar of 20 geleden ook. Twee absolute legendes.

In de volgende decennia zal ik proberen zeker bij 1 van de 2 nominaties ook een minder voor de hand liggend nummer aan te dragen, maar voor de jaren 60 moeten Dylan en Young er gewoon bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan