Battle Royale: the 1980's - Round 1 - T-T-T-TIE BREAK! (p56)

The Waterboys – The Whole Of The Moon - 4
Beastie Boys – No Sleep ’Til Brooklyn - 5

Ik kies in deze battle voor The Waterboys omwille van nostalgische redenen maar beide nummers zijn zeer goed.

Veel respect voor Beastie Boys en ik zet nu en dan Check Your Head en Ill Communication nog eens op. Hun debuut is goed voor wat het is: een party album van een bende jonge honden. Ik heb daar nu echter minder voeling mee dan toen ik zelf een tiener was.

En speciaal voor @Sir.Killalot: dit is een hiphop groep die zich zeer bewust was van vrouwonvriendelijke teksten in het genre. Iets waar ze zich aan het begin van hun carrière ook soms toe lieten verleiden, ook al was het bij hun eerder humoristisch bedoeld. Later hebben ze daar specifiek naar gerefereerd in nummers en live pasten ze sommige foute teksten aan.

Beastie Boys – No Sleep ’Til Brooklyn - 6

Licensed to ill is geweldig (debut) album waar er nog meer pareltjes opstaan. Een tijdje deze plaat grijs gedraaid. Stond er eigenlijk van te kijken dat dit ook uit de 80's kwam, maar heb dit wel met veel nominaties hier dat ik dacht dat het ofwel vroeger of later was.

The Whole Of The Moon heeft gewoon de BR-pech om tegen No Sleep 'Til Brooklyn uit te komen. Er zijn hier minder goede nummers door de eerste ronde geraakt dan dat van The Waterboys.

Beastie Boys – No Sleep ’Til Brooklyn - 7

Ik dacht eerst dat ik "The Whole Of The Moon" niet kende, maar eens het begon kende ik het toch. Best leuk nummer, typisch 80s uiteraard.
Maar Beastie Boys vind ik dan toch nog een beetje leuker.

The Waterboys – The Whole Of The Moon - 5

Beastie Boys hebben het nooit gedaan voor mij.

The Waterboys - the whole of the moon 5
Beastie Boys -No sleep til brooklyn 8

Geen slaap tot Osdorp! Maar dan in het Engels.
The Waterboys en the whole of the moon, niet mijn posse!

Met IJsblok en bloed op de dansvloer :music:

Beastie Boys -No sleep til brooklyn 10

De gustibus etc... Ik heb the whole of the moon altijd al een te lang uitgetrokken, oeverloos voortmeanderend deuntje gevonden.

Ik dacht eerst dat ik "The Whole Of The Moon" niet kende, maar eens het begon kende ik het toch. Best leuk nummer, typisch 80s uiteraard.
Maar Beastie Boys vind ik dan toch nog een beetje leuker.
OBI STEMT VOOR HIPHOP, DE WERELD GAAT ERAAN

Beastie Boys -No sleep til brooklyn 11

The Whole Of The Moon heeft bij mij een negatieve connotatie omdat dat 10 jaar geleden toen ik nog wekelijks ging quizzen belachelijk vaak een quizvraag was.

Niks mis met dat nummer, maar soms is het onmogelijk om op te boksen tegen compleet irrelevante connotaties. Ik meen mij zelfs te herinneren dat ik enkele van hun albums erg goed vond toen ik ze enkele maanden geleden beluisterde, terwijl ik door die quizzen verkeerdelijk dacht dat dat one hit wonders waren.

The Waterboys - the whole of the moon 9
Beastie Boys -No sleep til brooklyn 13

Wel grappig dat de spot wordt gedreven met hair metal in de Beastie Boys-clip.

The Waterboys - the whole of the moon 10
Beastie Boys -No sleep til brooklyn 13

De meligheid wint het vandaag. Het nummer van de Beastie Boys boeit me eerlijk gezegd niet zo. Wel plezant als je wat pinten op hebt om mee te brullen, dat wel.

Terug
Bovenaan