Battle Royale: the 1990's - nominaties (OG BR regels - poging 2)

Dit is moeilijker dan ik dacht...

Ik hoop Around the World van Daft Punk nog in de lijst te vinden, en verwacht Smells Like Teen Spirit van Nirvana of Creep van Radiohead ook wel ergens te zien passeren. Teardrop van Massive Attack of Right Here, Right Now van Fatboy Slim wordt misschien al moeilijker, en Natural Blues van Moby lijkt wat vergeten tegenwoordig.

Maar ik nomineer misschien wel het meest clichématige nummer van de lijst met Zombie van The Cranberries.
Heel herkenbare song uit de jaren 90.

Goddamn, heel moeilijke keuze. Maar uiteindelijk voor snoeiharde riffs gegaan. Niet alleen omwille van de nostalgische waarde maar ook gewoon omdat het een steengoed nummer is en blijft.

Hip Hop was hier de grote liefde in de 90's. Van het brave debuut van Shaquille O'Neal dat mijn tante meegaf als "PG rated introductie"(met support van Tribe en Erik Sermon etc!), tot de ruwe elbogen van de Wu die ik meekreeg van mijn neef en nicht.

Met gemak elk jaar van dat decennia wel een 10tal classic Hip Hop albums te vinden. Deze zal vermoedelijk het meest op repeat hebben gestaan.

Ik hoop dat André zijn gefluit en knullige pianogeklooi hem in een financiële afgrond duwen en we nog een reünietour krijgen. For the love offcourse.

Hip Hop was hier de grote liefde in de 90's. Van het brave debuut van Shaquille O'Neal dat mijn tante meegaf als "PG rated introductie"(met support van Tribe en Erik Sermon etc!), tot de ruwe elbogen van de Wu die ik meekreeg van mijn neef en nicht.

Met gemak elk jaar van dat decennia wel een 10tal classic Hip Hop albums te vinden. Deze zal vermoedelijk het meest op repeat hebben gestaan.

Ik hoop dat André zijn gefluit en knullige pianogeklooi hem in een financiële afgrond duwen en we nog een reünietour krijgen. For the love offcourse.
Nice, ik schrap het van mijn nominatielijst. :love:

oef, het ziet er toch naar uit dat mijn vrees voor de 90s BR een beetje terecht was :unsure:

Dan zal ik maar voor de goede muziek moeten zorgen.

Een keuze maken is gewoon echt niet te doen, vooral omdat ik het mezelf te moeilijk maak. Ik was tussen 8 en 18 jaar in de 90's. Ga ik voor een nummer waar ik wild van was in mijn jonge jaren dan wordt het iets van Bryan Adams, ga ik voor nummer in mijn puber jaren komt Dog Eat Dog, The Offspring,... of ga ik naar nummers die later heb ontdekt en dan kom ik uit op Nirvana, Foo Fighters, RHCP, Rammstein,...

Ben voor de laatste optie gegaan en voor Placebo gegaan, was in mijn twintiger jaren mijn-voorbereiding-op-uitgaan-nummer. Placebo was en is wel mijn grootste ontgoocheling mbt optredens zien. Mijn verwachtingen waren heel hoog, maar toenmalig op pukkelpop echt een zeer slecht optreden.

Mijn keuze 2 (iets Belgisch) ligt wel al klaar en als er een ronde 3 is en Nirvana is niet genomineerd komt die er.

Ik heb de banner in de openingspost verwijderd wegens mogelijke copyrightissues. Don't ask, it's a thing.

Terug
Bovenaan