Battle Royale: the 1990's - nominaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

willydrama

Well-known member
Wat denken jullie? Beginnen we er gewoon niet aan? :coolbrows:

Regels voor de nominaties hieronder. Leef deze aub ook na, dat maakt het voor mij gemakkelijker om alles te verwerken.
  • Eén nummer per persoon
  • Releasedatum van het nummer moet liggen tussen 1 januari 1990 en 31 december 1999
  • Deel de youtube link van het nummer dat je wil nomineren, geen youtubelink = geen nominatie.
  • ENKEL studioversies, géén liveversies.
  • Nomineren kan tot woensdagmiddag 14 mei 2026 20:00
Let's goooo! :woohoo:

Laatst bewerkt door een moderator:

Het is geen nostalgienummer dat ik nomineer, ik heb dit nummer uit 1990 pas gehoord toen ik een jaar of 35 was dus al een heel eind voorbij de nineties. Het treft me evenwel midden in de melancholie in mij die ik koester. Het gaat om een nummer van de (voormalige sovjet-) Russische band Kino dat posthuum werd uitgegeven nadat hij tragisch stierf in een verkeersongeluk in augustus 1990. Het nummer is profetisch gebleken, met teksten over een doodlopend einde, hopeloosheid en het einde van de zomer. Dat hij zelf zijn laatste zomer ervoer maakt het nummer symbolischer of geeft het alleszins meer gewicht.

Het nummer zelf vind ik op muzikaal vlak ontzettend catchy en greep meteen mijn aandacht zonder te vervelen. Ik zet vaak Spotify op in de auto met allemaal gelikete nummers in één lijst en wanneer dit nummer passeert skip ik zelden.

Ik vond in de clip die ik heb gepost de combinatie met de beelden van het Sovjetrijk dat uit elkaar spatte ook erg treffend en ik ontdekte het nummer in de periode dat Rusland Oekraïne binnenviel. Dat datzelfde Rusland zelf begon te sukkelen, leek het of ook dat land het niet lang meer zou trekken en na een catastrofaal verlies tegen de Oekraïense verdedigers voor een nieuwe omwenteling zou staan. Ook daar komt alles aan een einde, ooit. Niets ontstaat wat nooit vergaat, zeker niet wat het menselijke domein betreft. We zijn allemaal feilbaar en onderhevig aan onherroepelijk verval. Laten we daar dan ook de schoonheid in vinden.

Ik associeer het nummer alleszins met de radicale eindigheid van het menselijke leven. We zijn allemaal onderweg naar ons eindstation en ooit zullen we ook onze laatste zomer beleven. Vandaar ook deze woorden in de tekst: We eat for a day, and drink for three / And, in general, we live happily. En da's wel mooi om naar te leven.

Eerste 32 monitor ik voor het verlengd weekend. Vind het geen onaangename gedachte om het hier bij te houden tenzij er massaal protest komt. Op een vrijmetselaarmeeting moet men eenmalig zijn betoog houden en dan de kaars op de tafel voor u uitblazen, case closed. Het is toch een bodemloze oceaan van eclectisme, die vermaledijde 90s dus kill your darling. Als we niet aan tweeendertig geraken loot ik random mensen voor een extra nom'meke. Dat is waar het om gaat.

Neem je dan alles over @willydrama ? Randomiseren, volledige posts maken, muntje werpen (vertrouwt iedereen willy? :unsure: ), alles beetje begeleiden, ...

En wil iedereen dat Willy dit doet? Mij ok hoor, veel minder werk. :unsure:

Wel een veel te strakke deadline, niet iedereen zit hier elke dag.

Neem je dan alles over @willydrama ? Randomiseren, volledige posts maken, muntje werpen (vertrouwt iedereen willy? :unsure: ), alles beetje begeleiden, ...

Als ik dit zo lees liever niet tbh:

Eerste 32 monitor ik voor het verlengd weekend. Vind het geen onaangename gedachte om het hier bij te houden tenzij er massaal protest komt. Op een vrijmetselaarmeeting moet men eenmalig zijn betoog houden en dan de kaars op de tafel voor u uitblazen, case closed. Het is toch een bodemloze oceaan van eclectisme, die vermaledijde 90s dus kill your darling. Als we niet aan tweeendertig geraken loot ik random mensen voor een extra nom'meke. Dat is waar het om gaat.

Als hij het doet zoals gij het deed is het goed voor mij maar daar lijkt het niet op.

En met de munt vertrouw ik Willy niet helemaal nee

Ik apprecieer de jeugdige Sturm und Drang wel en heb geen zin om tot na de zomer te wachten tot een nieuwe BR.

Finale synchroon met de finale van het WK Voetbal als er pauzedagen zijn tussen de halve en de kleine en de grote.
Volgens Chat GPT.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan