Battle Royale: the 1990's - nominaties (OG BR regels - poging 2)

In een ver verleden zal Korn hier zeker op één of de andere zelfgebrande mixtape gestaan hebben maar ik heb geen idee wat die gasten de afgelopen 25 jaar uitgestoken hebben.

Nummers als Blind en zeker Freak On A Leash kunnen wel wat nostalgisch sentiment krijgen maar daar stopt het ook bij. Ik kan in m'n eentje al zeker 64 nummers uit de 90s verzinnen verzinnen die ik beter vind dan deze nostalgische nummers.

Laatst bewerkt:
Nummers als Blind en zeker Freak On A Leash kunnen wel wat nostalgisch sentiment krijgen maar daar stopt het ook bij. Ik kan in m'n eentje al zeker 64 nummers uit de 90s verzinnen verzinnen die ik beter vind dan deze nostalgische nummers.
Ik kan niet ontkennen dat nostalgie ook wel meespeelt en imo is dat prima. Een nummer dat iets op roept, is imo een goed nummer.
Het kan goed dat er muziek technisch duizend betere nummers zijn maar als die je niks doen is dat van weinig belang.

Anyway, gisteren ontdekt dat er al een Cowboys from Hell demo was in 1989, officiële release was weliswaar 1990. Dus tekst die voor de '90s of niet?

Indien niet, dan nomineer ik nog wel een ander nummer.

Ik kan niet ontkennen dat nostalgie ook wel meespeelt en imo is dat prima. Een nummer dat iets op roept, is imo een goed nummer.
Het kan goed dat er muziek technisch duizend betere nummers zijn maar als die je niks doen is dat van weinig belang.

Anyway, gisteren ontdekt dat er al een Cowboys from Hell demo was in 1989, officiële release was weliswaar 1990. Dus tekst die voor de '90s of niet?

Indien niet, dan nomineer ik nog wel een ander nummer.
Release 24 juli 1990 dus is 90s.

Ik heb getwijfeld maar voor mij is peak D'Angelo, Voodoo en Black Messiah dus die zien we wel terug in de 00s en de 10s!
:love:
Toevallig langs een oude foto gescrolled van kerstfeest bij David Beckham, zijn familie zit voor de TV, hij zit verstopt achter de zetel met een discman naar Voodoo te luisteren. Zo'n trendy gast gaat niet een kerstmis later naar een oude CD luisteren, 90s dus, Wikipedia is verkeerd, internet staat vol met dudes die dat album in december al hadden. I rest my case.

Allee hup #64.

Geen metal, kwas aan Death aan het denken maar vrees dat dat zelfs bij de metalmensen die deze topic frequenteren niet volledig in de smaak zal vallen

Aight cool. Kunnen we nu de nummers spammen die erbij hadden moeten zijn.
Sneltempo jongens.

#didn'tmaketheshortlist

Dacht dat Regulate door Dr. Dre was geproduced maar blijkt Warren G zelf te zijn, Dre is toch wel dè knoppenman die heel de 90s heeft gedomineerd. Het beste liedje als traditionele song op de lijst is voor mij objectief Edwyn Collins.

Laatst bewerkt:
Dre is toch wel dè knoppenman die heel de 90s heeft gedomineerd.
Nah son. Turururu. Rza >>> Dre.
Rza heeft bijna volledig 10 classics geproduceerd. En dan vanaf Forever samen met andere producers zoals True Master en 4th Disciple etc etc

- Enter the Wu
- Tical
- Purple Tape
- Liquid Swords
- Return to the 36 Chambers
- Ironman
- Wu Forever(dubbele lp)
- Tical 2000
- Bobby Digital(issaclassic aight)

En dan nog eens hopen single tracks op zijleden als La the Darkman, Killah Priest etc. Killarmy. En dan nog eens de co op met Prince Paul als Gravediggaz.

Beste slow drunk jam eva

Nu, Dre kunt ge op zijn minst wel opzetten als het ander geslacht aanwezig is.

Nah son. Turururu.
Appels en peren. De legacy van George Clinton naar het grote publiek brengen was de dokter z'n missie. Sonisch (hij wordt niet voor niets vernoemd op Daft Punk's Teachers) is hij wel de baas, geen toeval dat de Wu plaat die qua productie het meest op die van Dre lijkt (Forever) binnenkwam op 1, voor de rest heeft RZA zo goed als nooit in de Billboard gestaan. Met goeie sampleflips en diepe lyrics sterke hiphopalbums maken, dat deed de Clan natuurlijk uitstekend in '95-'98.

Terug
Bovenaan