Bedrijfswagens, weg ermee?

Wordt plezant als ik 2024 een EV als firmawagen moet bestellen 😂

Zal vooral sterk afhangen van hoe je er juist mee omgaat.
Maar laat ons eerlijk zijn, we hopen er allemaal op dat die regeling tegen 2024 verdwenen is. Dat is beter voor iedereen.
En dan is ineens uw zorg ook van de baan, je kan u geen zorgen maken over iets wat je niet hebt of krijgt.

Ze vertrekken daar al maar met batterij die voor 25% gevuld is. Nogal logisch dat het dan snel misloopt.

Na een hele nacht opladen, geen onbelangrijke nuance
Op een gewoon stopcontact. Als je dan toch een waarheidsgetrouwe test wil doen met een auto van 70k, dan bereken je in het scenario dat het doelpubliek thuis de nodige infrastructuur daarvoor heeft, niet?

Op een gewoon stopcontact. Als je dan toch een waarheidsgetrouwe test wil doen met een auto van 70k, dan bereken je in het scenario dat het doelpubliek thuis de nodige infrastructuur daarvoor heeft, niet?
Ja, want al de mensen met een rijhuis, die hebben vanvoor op straat ne laadpaal.

Ja, want al de mensen met een rijhuis, die hebben vanvoor op straat ne laadpaal.
Bij ons geeft de werkgever en de autogarage toch duidelijk mee dat je best voor een laadpaal kan gaan omdat het dan pas echt goed geladen kan worden. En dat was voor een hybride model dat ik onlangs besteld hebt dat in het beste geval 40 km elektrisch gaat kunnen afleggen. Lijkt me maar normaal dat een volledige EV amper laadt met gewoon een stroomcontact.

Zal vooral sterk afhangen van hoe je er juist mee omgaat.
Maar laat ons eerlijk zijn, we hopen er allemaal op dat die regeling tegen 2024 verdwenen is. Dat is beter voor iedereen..
Want we hopen allemaal dat we de wereld zo snel mogelijk verder naar de kloten helpen?
2024 is een correct ogenblik om daar mee te starten. Ik zou werkgevers wel de keuze geven om nog altijd een niet elektrische wagen te geven, maar dan zonder ook maar enige vorm van fiscaal voordeel en aftrekbaarheid.

Na een hele nacht opladen, geen onbelangrijke nuance
De belangrijke nuance is dat Testaankoop er bewust voor spektakel heeft willen zorgen en de test 0 geloofwaardigheid heeft. Bekijk de reactie van de man van Stroom maar eens.

Daar gaat het niet om. Als je niet de mogelijkheid hebt om een laadpaal te plaatsen dan ga je op dit moment geen volledig elektrische wagen kopen/leasen.
Stel je doet dat toch, dan besef je maar al te goed dat je met een nachtje opladen aan een gewoon stopcontact niet tot in Botrange kan rijden.
Er wordt in deze test van het meest ongunstige scenario uitgegaan. En iemand die doelbewust voor een elektrische auto kiest zal rekening houden met zijn range en zich daar op voorbereiden.

Want we hopen allemaal dat we de wereld zo snel mogelijk verder naar de kloten helpen?
2024 is een correct ogenblik om daar mee te starten. Ik zou werkgevers wel de keuze geven om nog altijd een niet elektrische wagen te geven, maar dan zonder ook maar enige vorm van fiscaal voordeel en aftrekbaarheid.
Je hebt me waarschijnlijk niet goed begrepen. Ik bedoelde dat hopelijk het concept bedrijfswagen tegen 2024 verleden tijd is :P

Daar gaat het niet om. Als je niet de mogelijkheid hebt om een laadpaal te plaatsen dan ga je op dit moment geen volledig elektrische wagen kopen/leasen.
maar als ik in 2024 (of was het nu in 2026) verplicht een EV moet leasen?

maar als ik in 2024 (of was het nu in 2026) verplicht een EV moet leasen?
Dan ben je toch ook wekelijks bezig met hoe je jouw batterij goed kan opladen? Dus ook als je op vakantie gaat.
Wat wil het artikel van Test Aankoop aantonen? Toch hoe het is om vanuit een goede situatie met een elektrische auto op reis te gaan?
Begrijp me niet verkeerd. Ik woon zelf in een rijhuis en heb geen mogelijkheid tot parkeren voor de deur. Een elektrische auto voor mij zou ook een probleem zijn. Dus ik begrijp wat je wil zeggen. Maar net daarom zou ik daar nu niet voor kiezen.
Ik dacht dat je bij Fluvius een openbare laadpaal kan aanvragen? Die wordt dan in een straal van 500m geplaatst van de woning als er geen al voorhanden is.
Dat dit de meest ideale oplossing is dat durf ik niet zeggen. Maar laat ons gerust maar ambitieus kijken naar de evolutie van mobiliteit.

Dan ben je toch ook wekelijks bezig met hoe je jouw batterij goed kan opladen? Dus ook als je op vakantie gaat.
Wat wil het artikel van Test Aankoop aantonen? Toch hoe het is om vanuit een goede situatie met een elektrische auto op reis te gaan?
Begrijp me niet verkeerd. Ik woon zelf in een rijhuis en heb geen mogelijkheid tot parkeren voor de deur. Een elektrische auto voor mij zou ook een probleem zijn. Dus ik begrijp wat je wil zeggen. Maar net daarom zou ik daar nu niet voor kiezen.
Ik dacht dat je bij Fluvius een openbare laadpaal kan aanvragen? Die wordt dan in een straal van 500m geplaatst van de woning als er geen al voorhanden is.
Dat dit de meest ideale oplossing is dat durf ik niet zeggen. Maar laat ons gerust maar ambitieus kijken naar de evolutie van mobiliteit.
Ja ik zou er zelf niet voor kiezen indien ik daar niet tot verplicht wordt.

maar tegen dat mijn huidige wagen vervangen moet worden, is die verplichting er wel.

en ik kom zeker niet elke dag op kantoor. 1 keer per week gemiddeld en soms zelfs dat niet. Dus laadpalen op het werk ben ik ook niets mee (die zijn er trouwens niet atm)

En die auto staat alleen bij jou thuis? Je kan hem op 't werk opladen, thuis bij jou in de straat,..

Op de meeste bedrijfsparkings zijn er hoogstens twee laadpalen, waar dan meestal de Tesla's van de zaakvoerders staan op te laden. Iemand die consultancy doet moet ook al enorm veel geluk hebben dat hij bij een klant kan opladen. In theorie zou er dus voor elke werknemer, klant, consultant of technieker die met een EV komt een laadpaal voorzien moeten worden.

Thuis bij jou in de straat? Ik weet niet waar jij woont, maar hier in de straat is nergens een laadpaal. Voor wie geen oprit of garage heeft moet de (lokale) overheid maar buurtparkings voorzien met laadpalen.

Terug
Bovenaan