Jij kan niet schuldig bevonden worden aan het feit dat een andere zelfstandige in het zwart werkt, jij kan het misschien raar vinden als je geen factuur krijgt maar het al dan niet aanwezig zijn van die factuur zegt niets over het feit of wat jij betaalt ook in de aangifte terecht komt.Yep, idem. Het is op een zondagvoormiddag vlug zelf gedaan, veel minder stress, geen frustraties, geen wekelijkse schade in huis. Ramen wassen deed ze niet, dat durfde/kon ze niet, dus van in het begin hadden we een externe firma. De stress van een hulp met dienstencheques hoor ik jammer genoeg bij velen terugkomen.
Iemand in het zwart zou ik zelf nooit aannemen, enerzijds het algemeen risico voor beide partijen en anderzijds zou het mijn eigen broodwinning als beëdigd fiscalist in gevaar brengen. Goei muziekje aan en gaan. Ironisch genoeg krijg ik straks bij mijn bevalling als zelfstandige een 900€ aan dienstencheques cadeau, ga ze denk ik gewoon opdoen bij een strijkdienst
.
Laatst bewerkt:
. Ironisch genoeg krijg ik straks bij mijn bevalling als zelfstandige een 900€ aan dienstencheques cadeau, ga ze denk ik gewoon opdoen bij een strijkdienst
.
. Ik hoop vooral op effectieve maatregelen en geen typisch Belgisch compromis dat alles opnieuw complexer maakt met een resem uitzonderingen en hoop gerommel in de marge.
. Je wil niet weten hoeveel ik hoor dat ze achteraf gewoon toch nog zelf mogen herbeginnen, ook hier, als wij effectief volk over de vloer kregen kuiste ik opnieuw, dat kan toch niet de bedoeling zijn?!