Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En die is dan nog geboren in België, ging in België naar school,...Als ik zie hoe er in de koers nog altijd naar Mathieu Vanderpoel getuft wordt, denk ik niet dat de gemiddelde Belg er klaar voor zou zijn.
En spreekt meer als een Belg dan als een stereotype Nederlander.En die is dan nog geboren in België, ging in België naar school,...
Ik hang eerder Oscar Wilde aan... Nederland en Vlaanderen hebben alles gemeen, behalve natuurlijk de taal.Ik vind het een zinloos idee. We delen een taal, maar hebben cultureel minder gemeen met het protestantse noorden dan met het Franstalige zuiden.
In een scenario waar de Europese Unie uit elkaar zou vallen is het idee wel te entertainen waard, maar dat heeft vooral te maken dat ik er niet in geloof dat we met het kleine land dat we zijn (laat staan enkel Vlaanderen) kunnen overleven in zo'n scenario.
Uiteindelijk zitten er in België een 8% moslims ook (de cijfers dateren van enkele jaren terug trouwens), cultureel hebben we daar nog minder mee gemeen dan met de gemiddelde Nederlander. Dus het is nu al het geval dat we niet meer één land met één cultuur zijn.Ik denk dat vandaag de dag die grote verschillen die ooit ontstaan zijn door de tegenstelling tussen katholieken en protestanten wel meevallen, of op zijn minst geen werkend land moeten in de weg staan (zonder enige context).
Maar ik geloof nooit dat er significant veel mensen gelukkiger of beter af zouden zijn moesten we samensmelten als land. Uiteindelijk worden de Walen dan nog meer de zwarte schapen vermoed ik, of wij worden dat samen met hen. En in geen tijd zal dezelfde kerktorenreflex waardoor mensen Walen of zelfs West-Vlamingen/Limburgers fundamenteel andere mensen vinden ook een nieuw land verdelen.
Zo'n BeNeLux+ moest de EU uit elkaar vallen of een lege(re) doos worden, dat lijkt me wel interessant.
Nu, Nederland wordt soms aanzien als een soort efficiëntere, economisch en politiek beter geregelde buur. Maar een deel van onze levensstandaard is wat ze is omdat de overheid serieus in de schulden zit uiteindelijk lijkt me, dat is de altijd terugkomende discussie van waar moet er nu belastingsgeld naartoe gaan en waar niet.Liever niet als ik naar mijn eigen leven kijk.
Ik zou mij niet verbeteren, integendeel.
Als ik kijk en hoor van Nederlanders hoe het geregeld is voor gehandicapten daar, ben je toch veel beter af hier.
Al zijn er dingen die ze efficiënter aanpakken, dat dan weer wel.

Zelfde verhaal hier, ik werk ook al 20+ jaar hecht samen met Nederlanders en ben er vaak. De Nederlanders liggen cultureel veel dichter bij ons dan de Walen, taal is daar maar één aspect van.Ik vind dat toch enorm overdreven.
Ik werk nu 22 jaar in NL, kom wekelijks boven de rivieren. Dat verschil is helemaal niet gigantisch.
Zelfde verhaal hier, ik werk ook al 20+ jaar hecht samen met Nederlanders en ben er vaak. De Nederlanders liggen cultureel veel dichter bij ons dan de Walen, taal is daar maar één aspect van.
België heeft geen ruimtelijke ordening, als je dat met NL vergelijkt. Hier doet iedereen zijn goesting, een straat met appartementen, villa's, boerderijen, kmo's langs elkaar. Die vorm van lintbebouwing is echt niet optimaal hoor.edit: Er is ook een reden waarom Nederlanders vaak naar hier komen omdat het hier "gezellig" is. Ik ben niet tegen een unie zolang zij maar onze normen op vlak van efficiëntie en ruimtelijke ordening overnemen.
Gratis? Er is niet veel gratis in Nederland, laat staan in de gezondheidszorg. Als €150 per maand betaalt en dan niks hoeft te geven bij de huisarts, wilt niet zeggen dat het gratis is he. De gezondheidszorg in Nederland is eerst en vooral enorm duur en ten tweede is de kwaliteit er niet naar.Ook dan vallen we onder de Nederlandse regels , betalen we meer voor gezondsheidszorg (akkoord veel is dan gratis maar als ik de Nederlander hoor zijn de wachttijden dan ook lang en moet je soms zelf zorgen voor nazorg )
Met als gevolg dat het bijna in heel Vlaanderen maximum 50 is tegenwoordig en dat je overal staat aan te schuiven.België heeft geen ruimtelijke ordening, als je dat met NL vergelijkt. Hier doet iedereen zijn goesting, een straat met appartementen, villa's, boerderijen, kmo's langs elkaar. Die vorm van lintbebouwing is echt niet optimaal hoor.