Nu alles toch duurder geworden is op welke dingen besparen jullie ?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Hier dus: https://www.beyondgaming.be/threads...nder-aan-kwaliteit-in-te-moeten-boeten.17170/Bestaat al een topic met besparen op dagelijkse uitgaven![]()

- Zondagochtend mentale energie besparen door niet meer naar de bakker te gaan om er in de wachtrij te staan bekvechten met boomers. Gewoon thuis koken!
- Eén gat in een kous of onderbroek? Dichtnaaien en die nog wat langer gebruiken. (Dankt vriendin)
Tips, waaronder een aantal van een echte cheapskate
- Geen kledij meer kopen alvorens de huidige echt versleten is (versleten = vol gaten, naden gescheurd, kleur 5 tinten bleker, stof voelbaar dunner), niet gescheurd of zonder gaten = niet versleten
- Geen eten meer weggooien
- Het koude water dat voorafgaat aan het warme water opvangen in emmers en voor andere zaken gebruiken
- Douchen met lauw of koud water
- Geen douchegel maar Sunlight zeepblok
- Afwassen met soda ipv dreft
- Iets uit de diepvriezer laten ontdooien in de koelkast
- Zoveel mogelijk rechtstreeks bij boeren kopen
- kraantjesater drinken
- enkel volledige kippen kopen ipv in onderdelen
- 2de hands kopen
- de houkachel gebruiken om op te koken, ook als het 35°C is
- enkel verwarmen met hout
- 2de keus groenten kopen
- koop mayonaise in een bokaal
- tube van je tandpasta etc. opensnijden om het laatste te benutten

Hoe schat je dat eigenlijk in? Want buiten wat oppervlakkig kijken of het een ok dikte heeft en katoen is heb ik niet de indruk dat ik op voorhand zoiets kan inschatten.- Kledij: deftige kwaliteit kopen die lang meegaat, maar niet betalen voor hippe merken waar je alleen maar meer geld uitgeeft om hun marketing te sponsoren
Daar bespaar je toch niets mee? Dan kan je toch net zo goed de goedkoopste shampoo kopen in de aldi/action en die zuinig gebruiken?
- Om me te wassen gebruik ik sinds een jaar ofzo ook gewoon een blok zeep.
hoe laden jullie de auto trager op? Heb je dan geen laadverlies?
...
Hoe schat je dat eigenlijk in [deftige kwaliteit kledij]? Want buiten wat oppervlakkig kijken of het een ok dikte heeft en katoen is heb ik niet de indruk dat ik op voorhand zoiets kan inschatten.
Schoenen is nu ook wel iets dat *jaren* meegaat lijkt me.Voor schoenen vind ik het eigenlijk nog het lastigst om zo'n vaste merken te vinden.

- Geen TV abo, wie kijkt nu nog TV?
Ik snap dat van die onderbroeken wel hoor... enfin als er nu onderaan gaten inzitten gooi ik ze ook weg maar ik heb vaak dat de stof aan de rekker bovenaan zowat kleine scheurtjes vertoont das ook echt geen reden voor mij om die weg te gooien. Mijn vrouw is dan alt bezig van "Allé genant, stel nu dat ge dringend naar den dokter moet en ge hebt die onderbroek aan".Lost me there
![]()

Een goed begin is afkicken van alle social media die u constant proberen wijs maken dat ge vanalles móet hebben en doen en dat liefst zoveel mogelijk geld kost zodat er ergens iemand zoveel mogelijk aan kan verdienen.Schoenen is nu ook wel iets dat *jaren* meegaat lijkt me.
In ieder geval is de beste manier om te besparen cege en straddle gewijs uw plezier halen uit zaken die weinig geld kosten en het misschien nog opbrengen ook.
Ik haal spijtig genoeg weinig plezier uit ergens door een veld wandelen of een berg opklimmen. Mijn oplossing is dus gewoon geen zaken doen, want alles wat ik graag doe is duur![]()
imo is de beste tip gewoon veel meer werken, dan heb je een hoger inkomen en minder tijd om dat geld te verdoen. Dubbele win.En dat bespaart allemaal samen 100 euro per jaar of zo.
En dan wel op citytrip gaan of 7d hotel ipv 6d hotel.![]()