Beste verf

gilly

Well-known member
Crowdfunder FE
Moet binnenkort mijn binnenmuren verven. Nu ben ik wat aan het rondkijken voor verf en er is enorm veel keuze en verschillende prijsranges.

Wat is jullie ervaring?
Beste verf prijs/kwaliteit?

Momenteel in ziekte/isolement en beetje aan het schilderen thuis. De boven heb ik door een schilder laten doen, er stond nog rest Paracem Deco van Mathys. Normaal haat ik schilderen, maar nu ik er voor betaald ben doe ik het wel. Heb onmiddellijk bij het begin van mijn ziekteverlof een pot bijbesteld in kleur 9010 op de verfwebshop.

Boss vind ik zelf erg goed (bij Colora te krijgen oa.). Vorige zomer de houten ramen geschilderd, en dat was eigenlijk een plezier om mee te werken. Duurdere verf (en rollen / borstels) betalen zich eigenlijk direct terug in een mooier resultaat en makkelijkere verwerking...

Mijn appartement destijds met verf van Colora geschilderd. Was wel wat duurder maar erg mooi resultaat, dekte bij mij eigenlijk perfect met 1 laag primer en 1 laag kleur.

Hier alles gedaan met Trimetal Prestige, niet de goedkoopste verf maar wel zeer goed dekkend en een prachtig egaal resultaat. Ook heel goed met een spons schoon te maken.

Als het gewoon goedkoop moet: Ultradek van Kwantum. 27 EUR voor 10l witte verf. Heb daar nu de garage mee gedaan en dat was eigenlijk prima. Minder egaal resultaat als de Trimetal, maar als het niet nauw steekt is die ideaal voor wat ze kost. 3 lagen zonder primer was genoeg voor holle betonblokken.

Boss inderdaad zeer goed maar eigenlijk gebruiken wij sinds het ontdekken ervan altijd de gamma-superieurlijn voor binnen. Maar echt enkel superieur is goed en moet imo niet onderdoen voor Boss. Nooit strepen en zeer goede dekking aan een zeer goede prijs.
Colora/boss gebruiken we voor het specialere werk (oa schilderen garagepoort en een aluminium raam).

Blijf weg van de goedkope huismerken en ook van te goedkope borstels. Het is zoveel aangenamer om te schilderen met verf die niet rondspat en ge geen haren uit de verf moet vissen.

Trimetal, supergoede verf maar kostelijk. Kocht die op budgetverf.nl waar die veel goedkoper was.

Net mijn zolder met Levi’s is gedaan omdat het toch maar op wat gyproc muren was en echt prullen.

Trimetal, supergoede verf maar kostelijk. Kocht die op budgetverf.nl waar die veel goedkoper was.

Net mijn zolder met Levi’s is gedaan omdat het toch maar op wat gyproc muren was en echt prullen.
Ik begrijp niet zo goed wat er mis is met Levis. Heb dit nog gelezen hier op het forum, maar wij hebben totaal geen problemen met Levis verf. Schildert fijn, geeft goede dekking en is makkelijke afwasbaar. En qua prijs valt het goed mee als je gebruik maakt van de promo's die regelmatig voorbij komen bij Hubo, Gamma of Brico.

Ik begrijp niet zo goed wat er mis is met Levi's. Heb dit nog gelezen hier op het forum, maar wij hebben totaal geen problemen met Levi's verf. Schildert fijn, geeft goede dekking en is makkelijke afwasbaar. En qua prijs valt het goed mee als je gebruik maakt van de promo's die regelmatig voorbij komen bij Hubo, Gamma of Brico.
Ind, ook net de bovenkamers met levis gedaan en ging verdomd goed. Lichtere kleuren waren perfect gedekt in 2 lagen, donkere kleuren hadden 3 lagen nodig.

Ik begrijp niet zo goed wat er mis is met Levis. Heb dit nog gelezen hier op het forum, maar wij hebben totaal geen problemen met Levis verf. Schildert fijn, geeft goede dekking en is makkelijke afwasbaar. En qua prijs valt het goed mee als je gebruik maakt van de promo's die regelmatig voorbij komen bij Hubo, Gamma of Brico.

Heb het hier op gyproc wanden gedaan en toch niet echt tevreden van. Overal eerst primer gedaan en dan 2 lagen dekkend en het wit is toch niet wat het moet zijn. De kleur was wel ok.

Als ik dan zie dat ik mijn hele huis enkel met trimetal primer heb gedaan, 1 laag, en dan is dat toch een enorm verschil. Niemand ziet dat dat alleen primer is. Ooit moet ik wel is het huis met dekkende verf doen, maar eerste de barsten in orde maken in de plakkerij.

Blijf weg van de goedkope huismerken en ook van te goedkope borstels. Het is zoveel aangenamer om te schilderen met verf die niet rondspat en ge geen haren uit de verf moet vissen.
Hele zolder gedaan met de perfection reeks van de brico. 2 lagen wel, maar voor de rest geen centje pijn tbh.

Je weet het verschil ook maar tussen goedkope verf en duurdere verf als je het geprobeerd hebt.
Als je nooit het andere geprobeerd hebt, weet je niet meteen wat de grote verschillen zijn.
Maar los van het resultaat, het schilderen zelf gaat ook zo veel vlotter met betere verf. Daar alleen al voor zou ik voor de duurdere kiezen.

Je weet het verschil ook maar tussen goedkope verf en duurdere verf als je het geprobeerd hebt.
Als je nooit het andere geprobeerd hebt, weet je niet meteen wat de grote verschillen zijn.
Maar los van het resultaat, het schilderen zelf gaat ook zo veel vlotter met betere verf. Daar alleen al voor zou ik voor de duurdere kiezen.
Ja WSS wel. Maar de afwerking was on a budget en heb het me toch niet beklaagd. Was ook iets van een 100-200 e verf voor 120m2 te schilderen ofzo.

Beneden zou ik WSS ook wel verder kijken

Terug
Bovenaan