Hoe zou hij garantie geven zonder Colnago dealer te zijn?Waarom zou hij geen garantie moeten geven? Is duidelijk een professionele verkoper met een ondernemingsnummer.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe zou hij garantie geven zonder Colnago dealer te zijn?Waarom zou hij geen garantie moeten geven? Is duidelijk een professionele verkoper met een ondernemingsnummer.

Hoe zou hij garantie geven zonder Colnago dealer te zijn?
Diensten? Hij verkoopt opgebouwde fietsen.Hij levert diensten, fietsen opbouwen.
1) Zijn probleem. Als hij een nieuw frame moet bestellen bij een officiële dealer aan volle prijs, dan is dat deel van zijn ondernemersrisico.Ik stel mij vragen hoe hij garantie gaat kunnen geven, en hoe je dat gaat kunnen afdwingen.
Zie 1)Hoe zou hij garantie geven zonder Colnago dealer te zijn?
Dat is zijn probleem, desnoods door een nieuw frame te kopen.Hoe zou hij garantie geven zonder Colnago dealer te zijn?
Diensten? Hij verkoopt opgebouwde fietsen.
1) Zijn probleem. Als hij een nieuw frame moet bestellen bij een officiële dealer aan volle prijs, dan is dat deel van zijn ondernemersrisico.
2) Desnoods via de rechtbank.
Zie 1)
Vreemde kronkels maken jullie hoor. Een handelaar kan - gelukkig voor de consument - niet zomaar verzaken aan zijn garantieplicht.
Colnago is geen partij in dezen, het is de verkoper die instaat voor de wettelijke garantie. Uitgebreide fabrieksgarantie door zelf Colnago staat daar volledig los van.Colnago is heel duidelijk, een colnago rijden en willen genieten van de garantie? Kopen bij een autohorized dealer.
Als de verkoper weigert aan zijn plichten te voldoen, dan laat je het desnoods elders herstellen/vervangen en eis je voor de rechtbank dat de verkoper die kosten volledig op zich neemt. Dat is vrij eenvoudig en heeft een zeer hoge slaagkans.Je voelt al aan elke vezel van je lichaam dat de piste van rechtbank in veel gevallen de weg om te bewandelen gaat zijn. Maar goed wat ga je daar dan vertellen en welke garantie ga je daar afdwingen?
De wettelijke garantieregels zijn voor iedere handelaar dezelfde hoor. Dat er geen vennootschap achter zit, betekent vooral dat hij persoonlijk gaat opdraaien voor de schulden mocht het fout lopen.Ik zou zelfs zeggen vreemde kronkel om ervan uit te gaan dat omdat iemand een ondernemingsnummer heeft er geen enkel risico is en je altijd uw “rechten” volledig gaat kunnen afdwingen.
Dat is nogal eens een bike hé, direct full option gegaan voor de cfr. in de Alpecin editie.Sedert 2 weken is deze toegevoegd aan de collectie
Aeroad CFR DI2 2025 - Alpecin - Deceuninck Replica
![]()
![]()
Met de nieuwe rij ik alleen in de zon ... anders is hij lelijk paars.
Mijn "oude" Aeroad SLX 8 DI2 (2023) (wat uiteindelijk ook een bom op wielen is) heb ik laten ombouwen naar een bergfiets en voor als het wat minder goed weer is.
![]()
Ik kan er weer tegen voor een jaartje ...![]()

Dat is nogal eens een bike hé, direct full option gegaan voor de cfr. in de Alpecin editie.
Maakt jouw zadelpen toevallig geen krakend geluid, mijne doet dat nu al een tijdje, begint te storen.
mijn ultimate doet dat ook. En iedere maand moet ik nieuwe carbonpasta aanbrengen en aandraaien op 7-8nm ipv 5 anders begint de zadelpen te zakken. Stukje tape aan de zadelpen helpt wel tegen het kraken.Dat is nogal eens een bike hé, direct full option gegaan voor de cfr. in de Alpecin editie.
Maakt jouw zadelpen toevallig geen krakend geluid, mijne doet dat nu al een tijdje, begint te storen.
Ik was ook eerst van plan om deze te kopen. Maar in onze club zit er iemand die bij alpecin werkt en die fietsen voor een prijsje kan krijgen waardoor er de laatste maand al 4 zijn die zo een fiets gekocht hebben, waaronder 1 een fiets van VDP.Sedert 2 weken is deze toegevoegd aan de collectie
Aeroad CFR DI2 2025 - Alpecin - Deceuninck Replica
![]()
![]()
Met de nieuwe rij ik alleen in de zon ... anders is hij lelijk paars.
Mijn "oude" Aeroad SLX 8 DI2 (2023) (wat uiteindelijk ook een bom op wielen is) heb ik laten ombouwen naar een bergfiets en voor als het wat minder goed weer is.
![]()
Ik kan er weer tegen voor een jaartje ...![]()
Maar in onze club zit er iemand die bij alpecin werkt en die fietsen voor een prijsje kan krijgen waardoor er de laatste maand al 4 zijn die zo een fiets gekocht hebben, waaronder 1 een fiets van VDP.

Ja ook al gelezen, maar vind dat toch allemaal niet normaal. En harder torquen dan toegelaten, kweet niet hoor, dat zou ik dan zelf weer niet doen. Die pen van mij is zelf al een beetje aangetast. Dit was een foto na 2 maanden gebruik.mijn ultimate doet dat ook. En iedere maand moet ik nieuwe carbonpasta aanbrengen en aandraaien op 7-8nm ipv 5 anders begint de zadelpen te zakken. Stukje tape aan de zadelpen helpt wel tegen het kraken.
was op aanraden van canyon om hem harder vast te zetten. Nuja niet dat het veel helpt want ze zakt nog.Ja ook al gelezen, maar vind dat toch allemaal niet normaal. En harder torquen dan toegelaten, kweet niet hoor, dat zou ik dan zelf weer niet doen. Die pen van mij is zelf al een beetje aangetast. Dit was een foto na 2 maanden gebruik.
Bekijk bijlage 41206
Nee die weten wat ze doen.Hebben andere merken daar ook zoveel last van?
Vermoedelijk iemand die op de één of andere manier in de fietsenbranche werkt, vertegenwoordiger ofzo en daardoor wel wat connecties bij bepaalde winkels. Als ik door zijn Instagram ga zijn het vaak oudere showroom modellen (en tweedehands).
Waar de winkels graag van af zijn, en hij kan ze goedkoop verkopen want hij hoeft geen garantie of niks te geven. Alle mogelijke problemen zijn voor de koper.