Conflict Midden Oosten: Amerika/Israël & Iran

Wat wil Trump eigenlijk bereiken met deze oorlog vraag ik me af. Er komt net meer en meer haat voor de VS.
Volgens mij niks (buiten zelfverrijking)? Net zoals Poetin heeft hij zich laten omringen door ja knikkers en hij dacht oprecht dat de oorlog op 3 dagen geklaard ging zijn denk ik?

En nu moet hij als EGO mannetje zijn gezicht redden. Dat EGO is gekrenkt en ze hebben hem bij zijn ...
De allergrootste keizer uit de Amerikaanse geschiedenis die moet de billen bloot gaat? Allé wat denk je nu zelf? Dat kan en mag niet hé.

Als de VS nu begint met bruggen en energie infrastructuur te bombarderen, waar gaat dat naartoe? Willen we dan wel dat ze onze bondgenoten blijven? Dan doen ze bijna net hetzelfde als Rusland. Wat wil Trump eigenlijk bereiken met deze oorlog vraag ik me af. Er komt net meer en meer haat voor de VS.

Ik stoor mij daar ook aan - maar niet om die reden, oftewel wil je het resultaat boeken dat je wil - ttz: een echt ander regime en dus een overwinning. Dan stuur je 50/100k ... manschappen, zwaar materieel, bombardeer je niet 1 maar 100/200 .. bruggen, energie en nog een boel andere zaken - zo win je nu eenmaal oorlogen.

Oftewel wil je druk zetten om een akkoord af te dwingen zonder er een grote en lange operatie van te maken - maar dat doe je niet door een brug die nog niet af is plat te gooien, het is niet dat de VS moet bewijzen dat ze iets kunnen raken ofzo.

Oftewel zoek je een uitweg, want het loopt helemaal anders dan ze verwacht hadden - maar ook dan zie ik het nut van die brug niet.

Het lijkt er imo echt op dat ze zelf niet weten hoe het verder moet of welke stappen ze al dan niet willen/durven nemen. Dat er daar een hoop schietgrage mensen rondlopen - daar kan ik best inkomen, vanop een afstand en de gevolgen zijn voor de rest, zo kan ik het ook.

Eerder de zionistische lobby in de VS tevreden stellen door Netanyahu en Israël's grote droom waar te maken (Iran kapot maken).
Soms lees ik hier dat men Rubio de enige normale persoon in de Trump administratie vindt. Dat is wel juist de persoon bij uitstek die wild wordt van zulke oorlogen en interventies. En die administratie zit vol met zulke figuren.

Ik las vanmorgen een artikel, maar ik herinner me niet meer waar, over hoe Iran al decennia op Trumps agenda staat. Wat waarschijnlijk ook een reden is waarom hij zich zo makkelijk heeft laten paaien door Netanyahu

Ik las vanmorgen een artikel, maar ik herinner me niet meer waar, over hoe Iran al decennia op Trumps agenda staat. Wat waarschijnlijk ook een reden is waarom hij zich zo makkelijk heeft laten paaien door Netanyahu
Deze?

Trump has voiced interest in seizing that very same export hub for decades, Handjani noted. In a 1988 interview while in the UK to promote his book The Art of the Deal, he told the Guardian’s Polly Toynbee that if he ever became president, he would be “harsh on Iran”.

De VS heeft daarnet toegegeven dat ze een vliegtuig kwijt zijn en dat ze de piloten zoeken. Ik hoop voor de piloten dat het goed afloopt. Al maakt dat voor Trump weinig uit. Hij noemde gevluchte/gewonde(?) militairen een tijd geleden 'losers'.

Laatst bewerkt:
Zou wellicht om de F-15E gaan, het werkpaard van de Amerikaanse luchtmacht. Nog te bevestigen.

Waar zegt Trump trouwens dat dit losers zijn?

Zou wellicht om de F-15E gaan, het werkpaard van de Amerikaanse luchtmacht. Nog te bevestigen.

Dat gaat niet over deze piloten, maar over militairen in het algemeen.
Die uitspraak zou hij een paar jaren geleden gedaan hebben.

Trump once called fallen soldiers "suckers" and "losers.

Maar is een claim van The Atlantic. Ik denk niet dat er echt bewijzen van zijn?
Maar dat hij weinig respect heeft, bewees hij o.a. onlangs wel door zijn klak niet af te zetten tijdens de ceremonie voor het overbrengen van de lichamen van gevallen soldaten of hoe hij sprak over het feit dat er mogelijks Amerikaanse soldaten zouden sneuvelen tijdens zijn oorlog. Of het lijstje hieronder.

To wit:

• Trump caused a huge stir during the 2016 primary campaign when he said of John McCain, who spent years as a prisoner of war in Vietnam: “He’s a ‘war hero’ because he was captured. I like people that weren’t captured.”
  • In 2017, a Democratic congresswoman accused Trump of telling a Gold Star widow that her deceased husband “knew what he was signing up for.” (Trump denied the account, but the widow confirmed it, and the White House seemed to tacitly confirm it as well.)
  • Multiple media outlets and Trump’s former chief of staff John Kelly said that Trump in 2020 disparaged dead and injured soldiers as “suckers” and “losers” and declined a visit to honor the dead at Aisne-Marne Cemetery in France. Kelly said Trump didn’t want to stand next to amputees because “it doesn’t look good for me.” Trump denied those comments.
  • Trump has repeatedly in recent years downplayed the traumatic brain injuries that more than 100 soldiers suffered from a 2020 Iranian missile strike on a US base in Iraq, calling them “headaches.” That earned him a rebuke from the Veterans of Foreign Wars, which called on Trump to apologize.
  • The VFW also criticized Trump in 2024 for saying the civilian Medal of Freedom was “much better” than the military Medal of Honor because the latter’s recipients are often “in very bad shape.”
  • In March 2025, Trump seemed unfamiliar with the cases of four US soldiers who had gone missing during a training exercise in Lithuania. Asked whether he’d been briefed on the situation, Trump paused and said: “No, I haven’t.” The soldiers were later found dead.
  • Just two months ago, Trump caused a bit of an international incident by claiming that troops from NATO allies “stayed a little back” from the front lines in Afghanistan. Many NATO allies suffered high numbers of combat deaths and casualties while joining the US-led war on terror.

Dat gaat niet over deze piloten, maar over militairen in het algemeen.
Die uitspraak zou hij een paar jaren geleden gedaan hebben.

Trump once called fallen soldiers "suckers" and "losers.
Ja, dat wist ik wel. Ik dacht dat hij dat opnieuw deed.

Edit: eerste piloot zou gered zijn. Nu de tweede nog.

Laatst bewerkt:
+
Iran heeft nu ook een Amerikaanse helikopter uit de lucht geschoten. Die nam deel aan de reddingsoperatie na het neerhalen van een Amerikaanse F-15 boven Iran.
Het gaat om een Black Hawk. Het toestel zou een spoor van rook achter zich getrokken hebben, toen het van Iran naar het zuiden van Irak vloog.

Straf dat een land zonder militaire middelen verschillende toestellen uit de lucht kan schieten.

Iran doet er alles aan om Trump zo pissed mogelijk te maken en dat doen ze bewust.
Ze hopen echt dat Trump ontploft, in de val trapt en "blindelings" all-in gaat gaan.

Iran doet er alles aan om Trump zo pissed mogelijk te maken en dat doen ze bewust.
Ze hopen echt dat Trump ontploft, in de val trapt en "blindelings" all-in gaat gaan.

Ik denk dat je er te veel achter zoekt. Natuurlijk gaat een land toestellen, die hen aanvallen, proberen neer te halen.

Terug
Bovenaan