Conflict Midden Oosten: Amerika/Israël & Iran

600 euro pp voor een repatriëring naar Brussel via Egypte volgens HLN. Kinderen gratis. Ter info. Een ticket Dubai - Brussel met Emirates deze zomer is 650 euro. Wat zit Prévot te verkondigen dat de Belgische staat geen reisbureau is.

Zelensky heeft dit wel slim gezien, hij is een intelligente leider die probeert van elk nadeel een voordeel te maken.

Hij vroeg aan de golfstaten afweergeschut en in ruil zouden ze oa afweer tegen drones krijgen. Ook Trump zou nu geinteresseerd zijn.

De Iraanse drones zijn een doorn in zijn oog en Oekraïne zou hierbij kunnen helpen. Zelensky zou in ruil voor hulp vragen aan Trump om bepaalde afweergeschut (oa HIMARS) te blijven leveren via de EU (en niet alles op te gebruiken in de Iran oorlog) en / of om meer druk te zetten op Poetin.

US asks Ukraine for help defending against Iranian Shahed drones, Zelenskyy says

Zelensky heeft dit wel slim gezien, hij is een intelligente leider die probeert van elk nadeel een voordeel te maken.

Hij vroeg aan de golfstaten afweergeschut en in ruil zouden ze oa afweer tegen drones krijgen. Ook Trump zou nu geinteresseerd zijn.

De Iraanse drones zijn een doorn in zijn oog en Oekraïne zou hierbij kunnen helpen. Zelensky zou in ruil voor hulp vragen aan Trump om bepaalde afweergeschut (oa HIMARS) te blijven leveren via de EU (en niet alles op te gebruiken in de Iran oorlog) en / of om meer druk te zetten op Poetin.

US asks Ukraine for help defending against Iranian Shahed drones, Zelenskyy says
De VS die Oekraïne nu om hulp vraagt? :lol:
Ironischer moet het toch echt niet meer worden.

Koerdische strijders zouden Iran zijn binnengevallen.
Dat zijn dan de boots on the ground die de klappen moeten opvangen en het vuile werk opknappen. Benieuwd wat hun beloofd is. Vorige keer bleven ze met lege handen achter.

Ik hoorde op de radio dat Hegseth Navo artikel 5 wou inroepen i.v.m. de raket richting Turkije?
De VS wil iedereen betrekken in hun chaos.

Ik zou verwachten dat de aangevallen lidstaat zelf moet oproepen met artikel 5.

Stel je voor dat Polen artikel 5 oproept omdat de Russen een raket per ongeluk doet vliegen in Turkijje.

Nuja, ik denk dat je misverstaan hebt want ik lees dit in Turkse nieuwssite

Hegseth: 'No sense' Türkiye incident will trigger NATO Article 5

Het ultieme doel van de rijke elite: Gewone mensen met enig boerenverstand uitroeien. Alleen de "dumbass" mag blijven bestaan.
Dan zijn ze goed op weg want die dumbass is nu al ruim in de meerderheid.
Je moet eens via YT naar Fox Live kijken en dan zien wat er allemaal passeert in die chat...

600 euro pp voor een repatriëring naar Brussel via Egypte volgens HLN. Kinderen gratis. Ter info. Een ticket Dubai - Brussel met Emirates deze zomer is 650 euro. Wat zit Prévot te verkondigen dat de Belgische staat geen reisbureau is.
Ik vind het een kerntaak van de overheid om in dergelijke situaties de veiligheid van hun landgenoten te waarborgen.

Artikel 5 had men al kunnen inroepen toen 'verdwaalde' Russische raketten in Polen en Moldavië terecht kwamen. En zo zullen er nog wel incidenten zijn geweest die de pers nooit hebben gehaald.
Men wil deze procedure blijkbaar ten allen prijze vermijden (uit schrik voor gezichtsverlies?).

Ik vind het een kerntaak van de overheid om in dergelijke situaties de veiligheid van hun landgenoten te waarborgen.
Hangt er voor mij ook van af wat het reisadvies was op het moment dat je naar ginds vertrekt. Als dat negatief is en je gaat toch, dan ga je gewoon zelf akkoord met het risico.

Veiligheid van landgenoten waarborgen waar het kan, absoluut. Repatriëren op kosten van de belastingbetaler is een ander verhaal.

Veiligheid van landgenoten waarborgen waar het kan, absoluut. Repatriëren op kosten van de belastingbetaler is een ander verhaal.
Voila.
Dat zijn idd. 2 verschillende zaken.
Die 600€ pp. gaat in de verste verten niet kostendekkend zijn. Voor die busrit naar Muscat alleen al gaan de locals ook wel stevig doorrekenen.

Dat doet ze ook. Maar waarom moet dit quasi gratis op kosten van alle andere Belgen die er niet voor kiezen in het buitenland te gaan wonen. Overigens; wie in Dubai gaat vertoeven (en daar niet toevallig als toerist is) doet dat hoofdzakelijk omwille van financiële en belastingtechnische redenen.

Ga die mensen helpen in veiligheid te komen, absoluut. Maar rekenen hen wel de effe rieve kost aan (gemakkelijk duizenden euros per zitje), ook absoluut.

Edit; ik heb geen probleem met het helpen van mensen die als toerist afreizen onder een gunstig reisadvies

Laatst bewerkt:
Dat doet ze ook. Maar waarom moet dit quasi gratis op kosten van alle andere Belgen die er niet voor kiezen in het buitenland te gaan wonen. Overigens; wie in Dubai gaat vertoeven (en daar niet toevallig als toerist is) doet dat hoofdzakelijk omwille van financiële en belastingtechnische redenen.

Ga die mensen helpen in veiligheid te komen, absoluut. Maar rekenen hen wel de effe rieve kost aan (gemakkelijk duizenden euros per zitje), ook absoluut.
Heb ik iets gemist want ik dacht dat dit enkel voor mensen zonder duurzaam verblijf was (toeristen)?

Terug
Bovenaan