Hoe, jij bent geen echte generaal of wat?'t Is niet mijn gerucht he copain, ik quote maar wat er in het VRT artikel staat. Ik heb helaas geen inside nieuws.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe, jij bent geen echte generaal of wat?'t Is niet mijn gerucht he copain, ik quote maar wat er in het VRT artikel staat. Ik heb helaas geen inside nieuws.
Hoe, jij bent geen echte generaal of wat?
Case in point, ze hebben het zelfs actief geweigerd.Het heeft vooral te maken met het feit dat de VS (en bij uitbreiding het hele Westen) de boot gemist heeft ivm de massale ontwikkeling van suicide drones/UAV, in die mate zelfs dat de VS het niet nodig vond om een leidende entiteit zoals Oekraïne op dat vlak om hulp te vragen. Manier van oorlog voeren is de laatste twee jaar drastisch veranderd, en niemand buiten dat conflict en pakweg Iran is mee.
Case in point, ze hebben het zelfs actief geweigerd.
En dan één van de reacties op XCase in point, ze hebben het zelfs actief geweigerd.

hadden we anders verwacht met de huidige arrogantie van de Amerikaanse leiders.Case in point, ze hebben het zelfs actief geweigerd.
Toch wel benieuwd naar de trade-off, dat is vast niet mals. Zes Patriotraketten tegenover 1 ballistische raket. Trump klopt zich op de borst dat hij eindeloze voorraden heeft, maar experts betwisten dat toch. Dat gaat om peperdure luchtafweer waarvan de eveneens peperdure munitie er in een recordtempo wordt doorgejaagd.
Wel zotte beelden.
Dat hij maar niet eens 'epic' tegen een muur loopt... .En hier is het "mission accomplished" moment:
Molenbeek is al lang voor een deel een no go zone voor politie dus zegt imo voldoende. Maar dat een bepaald groepje mensen hier hun ogen sluit voor wat er in Molenbeek etc gaande is, is al langer duidelijk in het topic van the DTM.De ironie is dat dit dus volledig op jezelf slaat wanneer je praat over Molenbeek.
Ik vraag me af wat die kostprijs betekent. Heeft men eigenlijk meer geld uitgegeven tijdens de afgelopen 2 weken aan militaire kosten?De oorlog is een kostelijke affaire, er is al 11,4 miljard dollar besteed weet de New York Times via Pentagon:
Behalve als je zou denken dat je met opzet die school gebombardeerd hebben valt er ook weinig over te zeggen. Dat zijn de tragische dingen die in elke oorlog gebeuren. Het is ook net omdat zo'n zaken bijna onvermijdelijk zijn dat oorlog zo'n controversiële keuze, als je beslist een oorlog te voeren weet je dat je heel wat leed zal veroorzaken bij burgers, zelfs als je op dat vlak goede intenties hebt. Je kan de schade zelden beperken tot de vijand.
Veel kans dat dat inderdaad onbekwaamheid is, maar gelijk welke operatie die je doet, of het nu militair is of iets anders op die schaal, gaan mensen en systemen steken laten vallen en onbekwaamheid tonen, da's een statistische zekerheid. En het is eigenlijk gewoon dat dat ik wil zeggen, da's geen excuus ofzo, net integendeel, omdat je weet dat dit soort voorvallen zo goed als onvermijdbaar zal gebeuren is het ook wel de verantwoordelijkheid van de degene die zo'n operatie kiest en dus slachtoffers opoffert.Sorry met de militaire mogelijkheden die amerika heeft zou dit nooit mogen gebeurt hebben. Ja zal wel "collateral damage" hebben maar niet één maar twee bommen droppen op een school is militaire onbekwaamheid.
Iran moest maar eens een bom hebben gedropt op een amerikaanse school, het zou de amerikaanse nieuwszenders domineren.
Ik heb me op dit forum ook al negatief uitgelaten over het soort wijken die je daar kan vinden, dus je leest hier geen excuustruus. Men zet zich echter wel (terecht) af tegen onnodige en sterk overdreven sensatieverhalen die bijvoorbeeld gebracht worden door die YouTuber, of nu in dit geval door jou. Sorry, maar fantasten en opruiers correct kaderen is absoluut niet hetzelfde als oogkleppen op hebben.Molenbeek is al lang voor een deel een no go zone voor politie dus zegt imo voldoende. Maar dat een bepaald groepje mensen hier hun ogen sluit voor wat er in Molenbeek etc gaande is, is al langer duidelijk in het topic van the DTM.
Soit, is andere discussie, maar blijf die naïviteit jammer vinden. Het zijn de mensen met oogkleppen die het nog erger maken door het probleem te ontkennen.
Om hier nog even op verder te gaan, de consensus is nu blijkbaar dat bij het programmeren van de doelen voor die Tomahawks oude (en dus onbetrouwbare) data is gebruikt. Niet toevallig is een plan om burgerdoden te minimaliseren dat al enige tijd liep recent geschrapt door de Trump administratie.Natuurlijk valt daar wel iets over te zeggen. Het is niet omdat oorlog standaard gepaard gaat met leed bij de burgerbevolking dat dit geen probleem is. Zeker gezien de technologische militaire capaciteiten van de VS. Die hun raketten vallen niet in de buurt, die vallen waar ze geprogrammeerd zijn om te vallen.