Conflict Midden Oosten: Amerika/Israël & Iran

Trump vraagt China om boten te sturen ... benieuwd
Jammer dat we geen facepalm reactie hebben. Wat voor clown is dat eigenlijk. Europa afdreigen om dan te zeuren om gebruik te mogen maken van Europese basissen. Continue China bedreigen, tarieven opleggen en nu vragen of ze boten willen sturen. Wat een supermacht zeg, dat Amerika. Onder Trump is het toch eerder vergane glorie. Misschien moest hij eens wat meer denken en dan doen ipv iedere keer weer met hangende poten te moeten komen wenen. Wat denkt die eigenlijk, dat je tegen ieders been kan zeiken, vragen of het warm is en dan geloven dat diegene je een warm hart zal toedragen.

Idem met Powell. Continue uitkakken en bij de minste scheet zielig eisen dat de rente naar beneden moet...

lcimg-8272aa21-dbe9-4aef-af00-0c1af6a685b3.png

Trump says conflict 'should have always been a team effort'​

Dude, niemand wou die oorlog. Hij had nooit gestart mogen worden en ge hebt op eentje beslist om het boeltje te escaleren: wat kom je nu af dat het van het begin een team effort moest zijn? Ge hebt de laatste maanden iedereen uit uw team tegen de schenen geschopt en ze gezegd dat ze meer hun eigen boontjes moeten doppen. Wat kom je nu af met team effort.

Frankrijk heeft ondertussen ook al nope gezegd: zij sturen geen schepen naar de straat van Hormuz

lcimg-8272aa21-dbe9-4aef-af00-0c1af6a685b3.png

Trump says conflict 'should have always been a team effort'​

Dude, niemand wou die oorlog. Hij had nooit gestart mogen worden en ge hebt op eentje beslist om het boeltje te escaleren: wat kom je nu af dat het van het begin een team effort moest zijn? Ge hebt de laatste maanden iedereen uit uw team tegen de schenen geschopt en ze gezegd dat ze meer hun eigen boontjes moeten doppen. Wat kom je nu af met team effort.

Frankrijk heeft ondertussen ook al nope gezegd: zij sturen geen schepen naar de straat van Hormuz
Zoals Inge Vrancken van VRT NWS zegt: de VS hebben de situatie minder onder controle dan ze doen uitschijnen. Trump is vergeten dat militaire acties een verlengde zijn van het politieke handelen en dat een militaire operatie nooit op zichzelf staat. Dit is een eigenaardige cocktail van meticuleuze militaire planning en geopolitiek amateurisme.

Zoals Inge Vrancken van VRT NWS zegt: de VS hebben de situatie minder onder controle dan ze doen uitschijnen. Trump is vergeten dat militaire acties een verlengde zijn van het politieke handelen en dat een militaire operatie nooit op zichzelf staat. Dit is een eigenaardige cocktail van meticuleuze militaire planning en geopolitiek amateurisme.
Dat krijg je natuurlijk als je enkel incompetente jaknikkers aan boord hijst.

Ook overduidelijk dat die 0,0 onder controle heeft ginder. Het grote machtige, beste en meest briljante...oooh zoooooo fantastische leger van de US and A....blijkt iets gestart te hebben waar ze zich zwaar aan mispakt hebben.
Waarom zouden wij in godsnaam ne clown helpen die ons constant onder druk zet voor andere zaken?(Tarieven, Oekraine,...)

Verbeter maar als ik fout zit, maar NAVO heeft hier toch zelfs niks te zoeken?
Trouwens als de NAVO toch plots zou meedoen, geeft ge Poetin toch 100% gelijk toen hij schrik had van de expansiedrang van die organisatie en het niet louter "ter verdediging" is.

Mijn gedacht: ze gewoon laten aanmodderen zodat ze een toontje lager zingen op termijn. Maar misschien is dit wat kortzichtig van mijn kant omdat ik Trump niet kan hebben. Mogelijks zijn de gevolgen (op termijn) groter als ze daar verliezen

Ook overduidelijk dat die 0,0 onder controle heeft ginder. Het grote machtige, beste en leest briljante...oooh zoooooo fantastische leger van de US and A....blijkt iets gestart te hebben waar ze zich zwaar aan mispakt hebben.
Waarom zouden wij in godsnaam ne clown helpen die ons constant onder druk zet voor andere zaken?(Tarieven, Oekraine,...)

Verbeter maar als ik fout zit, maar NAVO heeft hier toch zelfs niks te zoeken?
Trouwens als de NAVO toch plots zou meedoen, geeft ge Poetin toch 100% gelijk toen hij schrik had van de expansiedrang van die organisatie en het niet louter "ter verdediging" is.
Tja, "Nato has to help in Hormuz or it will be in trouble" mag je gerust vertalen in " Wij krijgen dat daar niet opgelost, dus help, want de olieprijzen blijven maar door het dak gaan en de Amerikaanse burger heeft dat niet graag en het zijn straks midterms"...

Tja, "Nato has to help in Hormuz or it will be in trouble" mag je gerust vertalen in " Wij krijgen dat daar niet opgelost, dus help, want de olieprijzen gaan door het dak en de Amerikaanse burger heeft dat niet graag en het zijn straks midterms"...
Ge hebt als NAVO zijnde hier wel een belangrijke kaart in handen als ge Trump/consoorten wilt buiten bonjouren bij de midterms 😄

Wederom, dat krijg je als je zonder overleg zaken doet. Los het nu maar Donald op zou ik zeggen ipv als een kleuter met je voeten te stampen en te wenen.

Die is toch echt knettergek. De prijzen van brandstof waren goed, we hadden profijt van die zeestraat. Er was ook een afspraak met Iran gemaakt onder Obama. Hij heeft alles opgeblazen gewoon omdat hij de macht er toe had (of toch dacht) en denkt alles beter te weten (zie ook zijn retoriek in verband met tariffs). Hij doet dat zonder ook maar andere landen die mogelijks mee de gevolgen gaan dragen (aka bijna heel de wereld) te raadplegen en zonder duidelijk plan wat er moet gebeuren als de leiders dood zijn en/of Iran terug vecht en nu is het niet meer dan normaal dat anderen gaan ingrijpen. It's your mess Donald, clean it up.

NAVO heeft er inderdaad niets te zoeken. Het is toch een verdedigingsorganistatie. De USA werd niet aangevallen door Iran.
Hopelijk gaat Turkije artikel 5 niet inroepen als er nog teveel raketten over hun grondgebied vliegen. Iran zou dat toch ook niet willen dat Turkije dat doet?

NAVO heeft er inderdaad niets te zoeken. Het is toch een verdedigingsorganistatie. De USA werd niet aangevallen door Iran.
Hopelijk gaat Turkije artikel 5 niet inroepen als er nog teveel raketten over hun grondgebied vliegen. Iran zou dat toch ook niet willen dat Turkije dat doet?
Turkije wil zelf ook niet meedoen aan de oorlog. Dus die gaan geen artikel 5 inroepen als het niet nodig is maar eerder de-escaleren.

Moest ik in complottheorieën geloven dan zou ik nog zeggen dat Trump zijn rol als Russische spion meesterlijk speelt. De olieprijzen exploderen dus er is meer bereidheid om de sancties tegen Rusland te laten vallen en de NAVO en USA worden uit elkaar gespeeld. En de Golfstaten, ook trouwe bondgenoten van de USA gaan nu ook weer twee keer nadenken want zelfs na alle omkoping laat T hen keihard vallen.

Het klinkt alleen te bekwaam om van Trump te komen ( en ik kan me inbeelden dat heel wat van zijn oliesjeik partners eenmaal hij president af is heel wat geld uit hun projecten gaan proberen terughalen).

HLN bericht dat Khamenei in Rusland werd geopereerd in een verblijf van Poetin. Mocht de VS nog een signaal nodig hebben dat Rusland niet aan hun kant staat, is dit er toch één!

Zijn ze nu dom of naïef als het over Rusland gaat? 't Is precies alsof ze hun expres laten naaien door Poetin. Die lacht de VS gewoon vierkant uit.

HLN bericht dat Khamenei in Rusland werd geopereerd in een verblijf van Poetin. Mocht de VS nog een signaal nodig hebben dat Rusland niet aan hun kant staat, is dit er toch één!
Met al de fratsen die Trump uithaalt zou ik ons eerder afvragen of de VS wel aan onze kant staan. Ofwel klopt het agent Krasnov verhaal gewoon keihard.

Terug
Bovenaan