Conflict Midden Oosten: Amerika/Israël & Iran

Met al de fratsen die Trump uithaalt zou ik ons eerder afvragen of de VS wel aan onze kant staan. Ofwel klopt het agent Krasnov verhaal gewoon keihard.
Ik denk dat in dit geval Rusland links en rechts wel een "nudge" geeft maar de grootste aanvuurder was Netanyahu. Trump is ook erg beïnvloedbaar met vleierij, van welke kant dan ook. Voorstellen dat hij de beste is, met een fantastisch leger, zie hoe hij dat in Venezuela zo had gefixt in een paar uurtjes, Iran zou vallen in no time.

Nu het te lang duurt probeert hij vanalles en wil hij de hete aardappel doorschuiven. Het is nu iemand anders zijn probleem. Ik zie hem in april gewoon doorgaan naar een ander onderwerp zoals Cuba.

"Maar het is toch nog niet voorbij met Iran?" hoor ik al zeggen. Dat kan hem niks schelen, voor hem is het afgesloten, gewoon zeggen dat hij won en hij roept gewoon over iets anders. Het Midden-Oosten en de wereld draagt de gevolgen maar daar is hij blind voor.

Met al de fratsen die Trump uithaalt zou ik ons eerder afvragen of de VS wel aan onze kant staan. Ofwel klopt het agent Krasnov verhaal gewoon keihard.
Obviously niet. De VS slaagt er momenteel al niet in om aan zijn eigen kant te staan, laat staan aan die van iemand anders. Kijk gewoon naar hun binnenlandse politiek.

één probleem met die Krasov theorie is dat Trump zich compleet belachelijk zit te maken in heel de wereld, ook in de VS. Het lijkt mij eerder dat hij gewoon achterlijk en onbekwaam is dan dat er een bepaalde pro-Russische strategie achter zou zitten.

Dus ... Trump vraagt China om zijn eigen militaire middelen te riskeren in een oorlog die de VS is begonnen tegen een natie die bevriend is met Peking, en dreigt anders diplomatieke betrekkingen op te schorten. :oi22:

Dat hij de hulp inroept van zijn 'Board Of Peace' i.p.v. de NAVO.

En ja, nogmaals, elke zet dat Trump doet is in het voordeel van Rusland.
Ik vraag me toch ook vaak af of er Russische meesterstrategen zijn die op de achtergrond prachtig werk leveren.

Allee, nu willen de houti’s ook nog n andere belangrijke vaarroute gaan afsluiten in steun met Iran..

T begint zo wel al veel te kosten aan de pomp nu..

Allee, nu willen de houti’s ook nog n andere belangrijke vaarroute gaan afsluiten in steun met Iran..

T begint zo wel al veel te kosten aan de pomp nu..
Begint 2022 all over again te worden. Bij mijn werkgever is er nu reeds een onverwachte wedloop op onze huidige geproduceerde stocks door onze klanten. Uiteraard omwille van de te verwachten prijsstijgingen, gezien de grondstof voor ons eindproduct aan olie verbonden is. Wat naar alle verwachting zal gevolgd worden door een daling in de verkoop. De directie is nu reeds aan het bekijken waar er nog gesneden kan worden in het personeelsbestand om de klappen op te vangen.

Dus ... Trump vraagt China om zijn eigen militaire middelen te riskeren in een oorlog die de VS is begonnen tegen een natie die bevriend is met Peking, en dreigt anders diplomatieke betrekkingen op te schorten. :oi22:

China was het enigste land dat zich vanaf het begin heeft verzet tegen de tarieven verhoging. Die gaan nu mooi afwachten en kijken hoe diep de VS een graf gaan graven.

Je moet denken dat de amerikaanse bevolking nog altijd niet officieel op de hoogte is dat er een veel hoger dodental is van amerikaanse militairen door deze oorlog.

De VS zouden 2500 man sturen naar de Straat van Hormuz. Dat lijkt mij toch ook een zelfmoordmissie.
Ik vind het vreselijk om te zeggen, maar misschien dat (te) veel Amerikaanse dode militairen de enige mogelijkheid is om de populariteit van Trump nog verder te doen kelderen en zo de mid-terms te verliezen.

China was het enigste land dat zich vanaf het begin heeft verzet tegen de tarieven verhoging. Die gaan nu mooi afwachten en kijken hoe diep de VS een graf gaan graven.

Je moet denken dat de amerikaanse bevolking nog altijd niet officieel op de hoogte is dat er een veel hoger dodental is van amerikaanse militairen door deze oorlog.
Officieel 15 doden.
Ik denk toch niet dat men dat in de VS lang kan in de doofpot steken. Het is geen Rusland waar de staat de media en het internet grotendeels controleert.

Moest ik in complottheorieën geloven dan zou ik nog zeggen dat Trump zijn rol als Russische spion meesterlijk speelt. De olieprijzen exploderen dus er is meer bereidheid om de sancties tegen Rusland te laten vallen en de NAVO en USA worden uit elkaar gespeeld. En de Golfstaten, ook trouwe bondgenoten van de USA gaan nu ook weer twee keer nadenken want zelfs na alle omkoping laat T hen keihard vallen.

Het klinkt alleen te bekwaam om van Trump te komen ( en ik kan me inbeelden dat heel wat van zijn oliesjeik partners eenmaal hij president af is heel wat geld uit hun projecten gaan proberen terughalen).
Ik denk daar zelf al enkele dagen ook zo over. Ben zelf geen complot denker..maar zot toch hoe die Rusland constant uit de wind probeert te houden. Niet enkel nu, maar ook met Oekraine

Dat hij Rusland genegen is, voor welke reden dan ook, is al lang duidelijk hé. Niet alleen met de oorlog in Oekraïne, of nu met de oorlog in Iran waar hij Rusland beloont met het verlagen van sancties terwijl de Russen bondgenoten zijn van Iran, maar ook met de tarrifs. Er is in heel de wereld maar 1 land waar nooit een woord over gerept is geweest met zijn tarievenoorlog.

In the days leading up to the war in late February, senior Israeli officials told Prime Minister Benjamin Netanyahu that if the initial strike against Iran succeeded in killing a large portion of the Iranian security establishment, including the supreme leader, there was a good chance that protests against the government would erupt again quickly.

Mr. Netanyahu appeared to sell that idea to Mr. Trump, who built it into his own message to the Iranian people on the morning of the opening attack. “When we are finished, take over your government,” Mr. Trump said. “It will be yours to take.”
It was only one area in which differing agendas and assessments became evident between the United States and Israel. Both Mr. Trump and Admiral Cooper of Central Command warned the Israelis against striking the big oil tanks outside of Tehran, fearing that such an attack would trigger the Iranians to strike more energy targets around the region in retaliation, according to multiple people briefed on the situation.

Mr. Netanyahu ignored the advice, and Israel hit the depots a week ago Saturday, triggering huge blazes and setting off an initial surge in oil prices. Inside the White House, officials became convinced that the Israeli leader wanted dramatic scenes of Tehran covered in the black smoke of destruction.

Qua recente Amerikaanse presidenten denk ik dat je enkel van Obama en Clinton kan zeggen dat ze een beetje ruggegraat hadden. Obama werd dan nog eens gesaboteerd door zijn vice-president. Bush, Biden en Trump lopen netjes aan de leiband van Netanyahu.

Tja, "Nato has to help in Hormuz or it will be in trouble" mag je gerust vertalen in " Wij krijgen dat daar niet opgelost, dus help, want de olieprijzen blijven maar door het dak gaan en de Amerikaanse burger heeft dat niet graag en het zijn straks midterms"...

Hij heeft dan al direct weer een zwart schaap om aan zijn achterban uit te leggen waarom de prijzen aan de pomp zo hoog zijn. 't Zal eens niet Biden zijn schuld zijn.

Qua recente Amerikaanse presidenten denk ik dat je enkel van Obama en Clinton kan zeggen dat ze een beetje ruggegraat hadden. Obama werd dan nog eens gesaboteerd door zijn vice-president. Bush, Biden en Trump lopen netjes aan de leiband van Netanyahu.
Bush lijkt me nu wel straf, Netanyahu was enkel minister van financiën voor 2 jaar tijdens de Bush administratie en was voor de rest oppositie of niet eens in de politiek.

Bush lijkt me nu wel straf, Netanyahu was enkel minister van financiën voor 2 jaar tijdens de Bush administratie en was voor de rest oppositie of niet eens in de politiek.
Kwam in 2002 persoonlijk getuigen in het Amerikaanse congres dat Hussein WMDs bezitte en dat Irak aanvallen een enorm positieve invloed op de regio zou hebben.

Terug
Bovenaan