DéWé
Active member
Canada gaat zich nog moeten haasten om de 51ste staat te worden: https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/116242335330134909
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geloof het of niet, maar er is hier in Canada effectief een -kleine doch niet verwaarloosbare- groep mensen die dat effectief zouden willen, of meteen zouden verhuizen naar de VS mochten ze een Green card hebben.Canada gaat zich nog moeten haasten om de 51ste staat te worden: https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/116242335330134909
Geen woord van Trump over dat Venezuela nu ook de US heeft verslagen?Canada gaat zich nog moeten haasten om de 51ste staat te worden: https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/116242335330134909

Rusland dacht ook dat hunKan iemand mij uitleggen wat Trump al gewonnen heeft met deze oorlog uitgezonderd zichzelf en zijn vertrouwde kring verder verrijken?
Iran kapot bombarderen en alles kaput maken? Okaaay ?
Een paar hoge piefen liquideren? (grotendeels nutteloos tov hoe de machtstructuur werkt in Iran)
Een volksopstand? Mmm ...
De Amerikaanse bevolking een dienst bewijzen?
Ging de oorlog niet over zijn in DRIE dagen?![]()
Trump heeft weinig gewonnen. Net zoals Putin heeft hij zich verslikt in zijn 3-daagse excursie.Kan iemand mij uitleggen wat Trump al gewonnen heeft met deze oorlog uitgezonderd zichzelf en zijn vertrouwde kring verder verrijken?
Een paar hoge piefen liquideren? (grotendeels nutteloos tov hoe de machtstructuur werkt in Iran)
Het meest plausibele is voor mij: Trump trekt zich binnenkort terug onder het moto 'we hebben gewonnen, Iran heeft niks meer en is kapot gemaakt', hij gaat zeggen: "Trek verder uwe plan hier mee, het kan mij niks schelen" en gaat dan zich weer richten op iets anders. (Cuba?).En waarom zou Iran een wapenstilstand willen onderhandelen? Bij de start van deze oorlog was men ook bezig met onderhandelen, kijk hoe dat voor hun uitgedraaid is. Imo is er bitter weinig meer dat hun naar de onderhandelingstafel kan dwingen en zal er ook weinig vertrouwen zijn dat Israel en de VS zich zullen houden aan die onderhandelingen.
En Iran gaat gewoon blijven retaliëren en Hormuz dicht houden. Hij kan er niet uit want het is niet zijn beslissing.Het meest plausibele is voor mij: Trump trekt zich binnenkort terug onder het moto 'we hebben gewonnen, Iran heeft niks meer en is kapot gemaakt', hij gaat zeggen: "Trek verder uwe plan hier mee, het kan mij niks schelen" en gaat dan zich weer richten op iets anders. (Cuba?).
Ik zie dit nog wel eindigen in een situatie waar iedereen in het midden oosten zich tegen Israel keert. Beetje zoals nu langzaam aan de hand is met de VS.
Israël heeft zojuist de grootste aardgasinstallatie van Iran gebombardeerd (blijkbaar na toestemming van Trump).
Dit past in een bredere strategie: niet alleen het Iraanse leger vernietigen, maar het hele land economisch en industrieel de grond in boren. Het gaat niet om een regeringswissel in Teheran. Het doel is dat de Iraanse staat volledig instort.
Maar er zit volgens mij nog iets anders achter deze aanval. Iran heeft eerder heel duidelijk gemaakt: raak onze energieinfrastructuur aan en wij raken die van de hele Perzische Golf. Als Iran nu inderdaad op die manier terugslaat, worden de Golfstaten rechtstreeks in het conflict meegesleurd. En dat is precies wat Israël wil.
De globale energiemarkt en de wereldeconomie worden de komende jaren de dupe. Zodat Israël Iran kan slopen en zijn hegemonie in het midden oosten veiligstellen (en wanneer het hen uitkomt onbelemmerd zo en dan een genocide plegen).
3 dagen is niet realistisch wel al heel veel kopstukken onderuit gehaald.Kan iemand mij uitleggen wat Trump al gewonnen heeft met deze oorlog uitgezonderd zichzelf en zijn vertrouwde kring verder verrijken?
Toch afwachten vind ik, als men doorduwt kan er mss een opstand binnen het regime ontstaan. De druk om die straat te heropenen zal enkel maar toenemen.Het regime kan nog wel wat kopstukken verliezen, dat zorgt niet voor een instorting. Het is daar ook op voorbereid en het toont zich vooral taai. Benieuwd wanneer Trump aan de wrapup gaat beginnen en vooral hoe hij dat gaat framen. Want het lijkt me naïef te geloven dat Hormuz weer open gaat. Tenzij je je olie en gas in yuan betaalt.
De staat binnen de staat is daar immens en er is geen georganiseerde oppositie. De machthebbers hebben er alles aan gedaan om een nieuwe revolutie te voorkomen. Het wordt toch heel moeilijk om een succesvolle revolutie te krijgen.Toch afwachten vind ik, als men doorduwt kan er mss een opstand binnen het regime ontstaan. De druk om die straat te heropenen zal enkel maar toenemen.
Is die 31st MEU daarvoor geschikt of schakelen ze daar andere eenheden voor in? Effe een half ton verrijkt uranium confiskeren in een of ander bergcomplex lijkt me niet simpel en kan op een fiasco uitdraaien.Aan de huidige retoriek van Trump en entourage lijkt het er wat op dat hij het publiek aan het voorbereiden is op "Boots on the ground".
Doel zou dan zijn die 460 kg gedeeltelijk verrijkt uranium te gaan confisceren.
Meerdere bronnen maar meestal achter paywall.
Deze niet: