Klopt volledig. Als de VS doorzet en dit dreigement uitvoert, zijn de ontziltingsinstallaties het volgende doelwit van Iran, en dan zijn we vermoedelijk vertrokken voor een verhaal dat een gitzwart einde gaat kennen.Ik weet niet in hoeverre de VS zelf ontziltingsinstallaties hebben in de regio, en vergeef het me deze zondagochtend dat ik eens niet het opzoekwerk doe, maar als Iran de installaties van de Golfstaten begint aan te vallen, is het hek helemaal van de dam. Dat is het equivalent van een nucleaire aanval voor de regio. En ik twijfel er niet aan dat Iran die stap onderneemt als de VS doorzet met de bedreiging van Trump.
Dan acht ik de kans wel heel groot dat de Golfstaten Iran officieel de oorlog verklaren, en dan zullen ook wij in Europa economisch gedwongen worden om militair in te grijpen om de regio te 'stabiliseren' en onze energievoorziening veilig te stellen.
En met Trump aan het roer, acht ik het ook steeds waarschijnlijker dat we 81 jaar na Nagasaki en Hiroshima, voor de 3de keer een stad tot as zullen zien herleid worden met een nuke. En in tegenstelling tot Japan, zie ik Iran zich zelfs dan niet overgeven.
Neen, ik zie het zeer, zeer somber in. Bedankt Trump, bedankt Trumpstemmers, bedankt Trumpsympathisanten op dit forum.
En ik wil nog een negatieve toevoeging doen. Als dat nukescenario effectief zou plaatsvinden, is de rem voor andere landen zoals Rusland ook in een keer weg.
). De Iran oorlog krijgt toch al tegenkanting van die kant zelf. Die mannen zijn voor zelfbehoud, niet zelf destructie.