Conflict Midden Oosten: Amerika/Israël & Iran

Trump moet gewoon asap een hartaanval of wat dan ook krijgen. We gaan geen stabiliteit meer kennen zolang die man nog leeft.

Imo zal Kharg niet het doelwit zijn - te groot risico, en de internationale druk op zowel de VS als Iran zal gigantisch groot worden wanneer er op grote schaal wordt geraakt aan grote installaties van gas, olie, water, kerncentrales, terminals, ... of de VS moet 100% zeker zijn dat Iran die capaciteiten niet meer heeft - ik denk nog steeds dat men dat heeft getest via de aanval van Israël en het resultaat was niet wat men verwacht had - Trump heeft Israël meteen een halt toegeroepen, kwestie van wat show te maken want in geen miljoen jaar dat de VS niet wist wat het doelwit was van Israël.

Mss is Trump op zoek naar een uitweg - op dit moment kan de VS niet gewoon vertrekken, die afgang is te groot - zelfs Trump krijgt dat niet verkocht, er moet en zal nog geschoten worden.

Echt eens benieuwd wat ze met die troepen gaan doen want Kharg innemen lijkt mij een strategische blunder te zijn. Je controleert nog altijd niet die oil rigs en de straat van Hormuz is nu ook al gesloten en dat verandert niet door Kharg in te nemen. Plus ligt het eiland ver in de perzische golf. Hoe gaan ze die marines blijven bevoorraden qua logistiek met al die Iraanse drones?

En de olie installaties opblazen gaan ze ook niet doen want ze hebben net de sancties tegen Iraanse olie opgeheven met de bedoeling dat de olie net wel vrijgegeven en verhandeld wordt dus dat zou dan net het tegenovergestelde zijn van wat ze willen bereiken (?)

En op dat eiland zouden die marines gewoon sitting ducks zijn voor Iraanse drones. Dus vraag mij echt af wat ze met die troepen gaan doen... Iraanse installaties waar uranium verrijkt wordt? Die hebben ze net gebombardeerd dus lijkt mij niet toegankelijk plus liggen die te ver landinwaarts en is het gewoon te risicovol.

Alles hangt af met wie Trump het laatste spreekt komende vrijdag na het sluiten van de beurzen.

Echt eens benieuwd wat ze met die troepen gaan doen want Kharg innemen lijkt mij een strategische blunder te zijn. Je controleert nog altijd niet die oil rigs en de straat van Hormuz is nu ook al gesloten en dat verandert niet door Kharg in te nemen. Plus ligt het eiland ver in de perzische golf. Hoe gaan ze die marines blijven bevoorraden qua logistiek met al die Iraanse drones?

En de olie installaties opblazen gaan ze ook niet doen want ze hebben net de sancties tegen Iraanse olie opgeheven met de bedoeling dat de olie net wel vrijgegeven en verhandeld wordt dus dat zou dan net het tegenovergestelde zijn van wat ze willen bereiken (?)

En op dat eiland zouden die marines gewoon sitting ducks zijn voor Iraanse drones. Dus vraag mij echt af wat ze met die troepen gaan doen... Iraanse installaties waar uranium verrijkt wordt? Die hebben ze net gebombardeerd dus lijkt mij niet toegankelijk plus liggen die te ver landinwaarts en is het gewoon te risicovol.
Mijn geld staat op veel bodybags. Heel dit verhaal is gewoon een grote strategische blunder. VS officials geven ondertussen ook gewoon toe dat regimeverandering en al de rest compleet onhaalbaar is en dat het doel nu gewoon is om Hormuz terug open te krijgen. Dit wordt gewoon Trump zijn Vietnam vermoed ik.

En het feit dat de VS nog altijd zo kinderlijk denigrerend doen tov Oekraïne hun expertise ivm drones doet vermoeden dat ze geen idee hebben ivm de risico's.

Mijn geld staat op veel bodybags. Heel dit verhaal is gewoon een grote strategische blunder. VS officials geven ondertussen ook gewoon toe dat regimeverandering en al de rest compleet onhaalbaar is en dat het doel nu gewoon is om Hormuz terug open te krijgen. Dit wordt gewoon Trump zijn Vietnam vermoed ik.

En het feit dat de VS nog altijd zo kinderlijk denigrerend doen tov Oekraïne hun expertise ivm drones doet vermoeden dat ze geen idee hebben ivm de risico's.
Tja, dat krijg je als je denkt dat "The Apprentice" of "Fox News" een kwalificatie is. Dan krijg je beleid dat daar perfect bij past. En men moet zich echt bewust van het volgende: Als er geen terms limits waren, dan hadden ze PERFECT terug op Trump gestemd.

Begrijp ik ook helemaal niets van. Beschouwen die dat daar nu echt als een teken van zwakte ofzo?

Moest ik zelf een soldaat zijn dan zou ik daar toch niet graag op dat eiland zitten, mijn leven riskeren voor een oorlog waar ik zelf niet achter sta.
Jouw lot ligt daar in handen van Iran eigenlijk.
Kom kom, al wie daar opdaagt zijn mensen die vrijwillig daar zijn. Het is niet echt een verrassing waar de VS hun leger voor gebruikt in de laatste 20+ jaar.

Moest ik zelf een soldaat zijn dan zou ik daar toch niet graag op dat eiland zitten, mijn leven riskeren voor een oorlog waar ik zelf niet achter sta.
Jouw lot ligt daar in handen van Iran eigenlijk.
Gohja, als je tekent voor het leger weet je dat zoiets kan gebeuren.
Als je dan online leest van het Marine Corps dat ze zichzelf de hardste boys vinden, hebben ze nu de moment om dat te bewijzen.

Tja, dat krijg je als je denkt dat "The Apprentice" of "Fox News" een kwalificatie is. Dan krijg je beleid dat daar perfect bij past. En men moet zich echt bewust van het volgende: Als er geen terms limits waren, dan hadden ze PERFECT terug op Trump gestemd.

Fox News: The fact that Trump repeatedly threatens Iran in the middle of a war and then suddenly backs down shows that he has adopted the strategy of being "unpredictable"

Trump moet gewoon asap een hartaanval of wat dan ook krijgen. We gaan geen stabiliteit meer kennen zolang die man nog leeft.
Misschien moeten we scheurkalenders verkopen die aftellen tot het einde van zijn ambt?

Maga 4 more years? Hopelijk is hij niet zo zot, maar dan komt vance in the picture. It will be like amazing but even better.

Binnenkort boots on the ground? Ik weet het niet.
Misschien sturen ze die naar daar als drukkingsmiddel? De Republikeinen willen geen bodybags zien thuiskomen, zeker niet in een verkiezingsjaar!

Trump weet imo niet wat doen. Die wil snel een deal kunnen sluiten en overwinning claimen.

Binnenkort boots on the ground? Ik weet het niet.
Misschien sturen ze die naar daar als drukkingsmiddel? De Republikeinen willen geen bodybags zien thuiskomen, zeker niet in een verkiezingsjaar!

Trump weet imo niet wat doen. Die wil snel een deal kunnen sluiten en overwinning claimen.
Net zoals de militaire capaciteit naar aanleiding van de luchtbombardemenren niet zomaar opgebouwd werd, is deze opbouw ook met een reden. 🙂

Net zoals de militaire capaciteit naar aanleiding van de luchtbombardemenren niet zomaar opgebouwd werd, is deze opbouw ook met een reden. 🙂
True maar er zouden maar een paar duizend troepen zijn. Er zouden toch meer moeten zijn om een gebied te kunnen houden. Of zijn er intussen nog grote troepenversterking onderweg uit de VS?

True maar er zouden maar een paar duizend troepen zijn. Er zouden toch meer moeten zijn om een gebied te kunnen houden. Of zijn er intussen nog grote troepenversterking onderweg uit de VS?
Hangt ervan af. Marines impliceren dat het voornamelijk over eilanden zoals Kharg gaat, daar heb je geen tienduizenden militairen voor nodig. Heb voor de rest ergens eerder in de thread (hooguit een paar pagina's terug) nog iets gezegd over een hele hoop vluchten van oa. Hunter naar basissen in Jordanië en Israël. Dat zou concreet vooral gaan over SOF en recon zoals 1st Rangers. Die vliegen ze niet in als er niets te gebeuren staat. Mijn (beredeneerde) gok is dat ze simultaan gaan proberen om zowat alle, of toch de belangrijkste olieterminals te bezetten om de druk op Iran te verhogen. Maar gezien de ligging van die eilanden (Kharg bvb maar 25km tot de Iraanse kust) maakt dat ze gewoon heel kwetsbaar voor drones.

Fun fact, die obsessie met Kharg en Iran dateert al van de jaren '80.

Ik geloof nog altijd ferm dat Trump een actie zal opzetten dit of volgend weekend. Dit gaat uiteraard begeleid met een grote show op een vrijdag waar hij beweert dat Iran door de knieën gaat en hij mss zelfs Rubio op pad stuurt om zogenaamd te gaan tekenen en de laatste puntjes op de i te zetten. Beurzen gaan halleluja in paassfeer en de olie daalt, zijn entourage kan nog eens cashen om dan meteen al short posities klaar te zetten.

En in de nacht gewoon troepen op een strand te droppen.

Ondertussen gaan berichten de wereld in dat er stevige onderhandelingen bezig zijn, identiek scenario aan wat vooraf ging aan de eerste bombardementen op Iran en de hit op Khamenei:

Laatst bewerkt:
Ik geloof nog altijd ferm dat Trump een actie zal opzetten dit of volgend weekend. Dit gaat uiteraard begeleid met een grote show op een vrijdag waar hij beweert dat Iran door de knieën gaat en hij mss zelfs Rubio op pad stuurt om zogenaamd te gaan tekenen en de laatste puntjes op de i te zetten. Beurzen gaan halleluja in paassfeer en de olie daalt, zijn entourage kan nog eens cashen om dan meteen al short posities klaar te zetten.

En in de nacht gewoon troepen op een strand te droppen.

Ondertussen gaan berichten de wereld in dat er stevige onderhandelingen bezig zijn, identiek scenario aan wat vooraf ging aan de eerste bombardementen op Iran en de hit op Khamenei:
Dat ze dan maar genoeg bodybags opsturen, dit veerkrachtige Iran hadden Trump en Netanyahu niet verwacht.

Dat ze dan maar genoeg bodybags opsturen, dit veerkrachtige Iran hadden Trump en Netanyahu niet verwacht.
Het is griezelig (maar ben helemaal niet verbaasd) dat Trump daar helemaal niet om maalt. Hoewel ik me toch afvraag als er 1000 marines zouden sterven, ze zitten op elk van die eilanden daar als sitting ducks met een opperbevelhebber die die geen strategisch inzicht heeft.

Die generaals proberen er dan iets van te maken maar da's een schier onmogelijke opdracht waar minstens tientallen doden niet ondenkbaar zijn. Jonge mannen die hun leven gekortwiekt zien door een wispelturig iemand die hen mss ultiem verraadt door nadien gewoon een zwakke deal te sluiten of zelfs gewoon wegloopt, een zinloos offer.

Terug
Bovenaan