Ik reageerde op een post waar vol verbazing en verontwaardiging werd gereageerd op het feit dat niet heel de wereld meteen partij kiest voor Israël, komende van iemand die kennelijk elke vorm van nuance "partij kiezen voor terrorisme" vindt. Ik zou precies zeggen dat de geschiedenislessen daar alvast hun effect hebben gemist, voor zoverre dat 9/11 (waarmee ik dus doel op de reacties toen in vele moslimlanden) niet gewoon in de actualiteit kwam voor mensen op dit forum.Een beperkte context geven is één ding, voor zover iedereen die hier eigenlijk al niet kent uit de geschiedenislessen...
Er zijn hier die meer aandacht besteden aan de context en het daarbij neerhalen van Israël, om vervolgens voor de volledigheid zo lijkt het wel, de daden van Hamas ook af te keuren, terwijl deze thread net over de laatste "speciale operatie" van die laatste gaat.
Ik wil het niet "gelijk aan goedkeuren" noemen, maar het lijkt wél een soort van verdediging/vergoelijking.
Maar ok, ik noteer dat we op P&A kennelijk enkel maar verontwaardiging mogen uiten over wat de terroristen van Hamas doen in deze thread, af en toe eens moeten benadrukken dat het moslims zijn en het wel gewoon antisemitisme zal zijn waarom dit gebeurt, en verder moeten we zwijgen en niet te hard nadenken of we maken ons verdacht.
Hoe kon Israël zich zo laten verrassen? En wat wil Hamas bereiken? Rudi Vranckx geeft antwoord | VRT NWS Nieuws
De zware escalatie in Israël roept heel wat vragen op. Waarom koos de radicale Palestijnse beweging Hamas er net nu voor om aan te vallen? En wat gaat er de komende dagen en weken gebeuren? Oorlogsjournalist Rudi Vranckx beantwoordt enkele vragen.
Ook mensen die"Voormalige toplui van de Israëlische defensie hebben er de voorbije maanden meermaals voor gewaarschuwd dat het beleid van de uiterst-rechtse Israëlische regering zo hard is voor de Palestijnen dat het de veiligheid van de Israeli's zelf in gedrang brengt", zei buitenlandjournalist Jens Franssen in "VRT NWS journaal".
Laatst bewerkt: