Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zonder enige twijfel 100% jaDag allen,
Vroeg mij af met de huidige covid maatregelen, of de werkgever u al kan/mag verplichten naar kantoor te komen (ook indien telewerk perfect mogelijk is).

Louter om te zorgen dat het zorgsysteem niet zou crashen. Dat risico zou nu voldoende geweken moeten zijn om ook die "versoepeling" door te kunnen voeren. Kan goed zijn dat er nog lokale sanitaire regels blijven bestaan (ventilatie, mondmaskers, niet samen lunchen,...).Anderhalf jaar goed opletten
Akkoord dat dat het hoofd "concern" was van de overheid, mijn "concern" is om met long covid te zitten na een besmetting.Louter om te zorgen dat het zorgsysteem niet zou crashen. Dat risico zou nu voldoende geweken moeten zijn om ook die "versoepeling" door te kunnen voeren. Kan goed zijn dat er nog lokale sanitaire regels blijven bestaan (ventilatie, mondmaskers, niet samen lunchen,...).
Ben je nog jong en niet (volledig) gevaccineerd? Ik zou sowieso eens overleg plegen met je overste(n )over je (overigens volledig terechte) zorgen hieromtrend.
Hij kan (en mag) dat, omdat het de verplichting op thuiswerk met de komende versoepelingen komt te vervallen. Ik zou inderdaad de dialoog aangaan. Misschien ook eens horen bij de vakbond / collega's?Ik wil dus graag op voorhand informeren of hij dit kan/mag.
Nu nog niet, volgende week wel.Zonder enige twijfel 100% ja
Maar er mag nog steeds slechts x % tegelijk aanwezig zijn nee, afhankelijk van uw ruimte?Nu nog niet, volgende week wel.
Klopt, 20% dacht ikMaar er mag nog steeds slechts x % tegelijk aanwezig zijn nee, afhankelijk van uw ruimte?
Klopt, ik spreek van de nieuwe maatregelenNu nog niet, volgende week wel.
Klopt, 20% dacht ik
Dat overleg zal zeker gebeuren!
Ik ben 30'er en net een eerste vaccin ontvangen.
Mijn 2e is pas eind juli, wat wil zeggen dat ik pas de 3e week van augustus beschermd ben. Voor die periode wil ik liever niet naar kantoor.
Blijkbaar zou onze werkgever het nu verplichten om mensen terug naar kantoor te laten komen. Ik wil dus graag op voorhand informeren of hij dit kan/mag.
Voor mij geen probleem, maar dan vanaf de 3e week van augustus....
Je hebt gelijk, de 20% is er maar tot nu. Daarna zijn het de "gewone" afstandsregels etc.Dat betwijfel ik hoor, dat ging enkel over de terugkeerdagen van afgelopen maand. Vanaf donderdag zijn er geen regels meer ivm telewerken (maar men blijft het wel aanbeleven).
Natuurlijk ook in samenspraak met de syndicale delegatie.Vanaf volgende week kan hij je verplichten ja. Telewerk wordt dan namelijk aangeraden, maar niet langer verplicht. De overheid trekt zijn handen hier dus van af en het is opnieuw de werkgever die (hopelijk na overleg met werknemer) beslist over telewerk/aantal dagen/etc.
Je hebt gelijk, de 20% is er maar tot nu. Daarna zijn het de "gewone" afstandsregels etc.
Natuurlijk ook in samenspraak met de syndicale delegatie.