Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het is niet omdat hij een huis van 1 miljoen verkoopt. Dat dit huis ook al afbetaald is en was natuurlijk.Er staat overal 'minstens' 150k, dus het is meer...
Met een mooi spaarpotje in je vennootschap en een huis van €1mln kun je op je 52ste al aan afbouwen denken en enkel nog wat schnabbels doen waar je zin in hebt i.p.v. voor bazen te werken die je met de regelmaat van de klok voor de bus gooien.
Ik ben voorstander om dat niet met zelfstandigen te doen maar met werknemers van de vrt.
In feite als ge maar 1 baas/klant hebt en die zegt u wanneer ge moet werken.. als ge moet melden als ge ziek zijt of verlof wilt nemenIk ben voorstander om dat niet met zelfstandigen te doen maar met werknemers van de vrt.
Die vrtgezichten doen toch veel meer dan enkel werk voor de vrt. Schrijven, modereren, spreken bij bedrijven...In feite als ge maar 1 baas/klant hebt en die zegt u wanneer ge moet werken.. als ge moet melden als ge ziek zijt of verlof wilt nemen
Zijt ge dan wel echt zelfstandige?
Pas op ik versta uw insteek hoor. Maar ik kan snap ook wel dat de fiscaliteit dat moeilijk maakt in België. Als je het verplicht lopen ze weg naar VTM, zie legio voorbeelden in de laatste 15 jaar.
Ik denk dat zodra je het geld uit de entiteit haalt en en dit meeneemt in de persoonsbelasting dat een groot gedeelte van de misbruiken wegvallen zonder dat je het voordeel systeem volledig weghaalt. Zolang je het geld niet uit de vennootschap haalt en je steekt het terug in het bedrijf hoort daar geen extra belastingen op betaald te worden.In feite als ge maar 1 baas/klant hebt en die zegt u wanneer ge moet werken.. als ge moet melden als ge ziek zijt of verlof wilt nemen
ALS je..Die vrtgezichten doen toch veel meer dan enkel werk voor de vrt. Schrijven, modereren, spreken bij bedrijven...
Why not? Ik heb al die zaken voor en kan ben zelfs wettelijk verplicht om via een zelfstandige statuut te werken. De wereld zit vaak complexer in elkaar dan wat onze linkse partijen er van willen maken.In feite als ge maar 1 baas/klant hebt en die zegt u wanneer ge moet werken.. als ge moet melden als ge ziek zijt of verlof wilt nemen
Wat heeft dat nu met linkse partijen te maken?Why not? Ik heb al die zaken voor en kan ben zelfs wettelijk verplicht om via een zelfstandige statuut te werken. De wereld zit vaak complexer in elkaar dan wat onze linkse partijen er van willen maken.
Er is een tijd veel te doen geweest rond schijnzelfstandigheid. De laatste tijd hoor ik er niet veel meer over. Ik vraag mij trouwens af hoe het dan zit met al die werknemers die via een managementvennootschap werken? Feit is dat als de sociale inspectie binnenstapt en freelancers vindt die een laptop hebben van het bedrijf en verlof moeten aanvragen aan een verantwoordelijke, het niet goed zal komen.In feite als ge maar 1 baas/klant hebt en die zegt u wanneer ge moet werken.. als ge moet melden als ge ziek zijt of verlof wilt nemen
Het zijn moeilijke controles want het is niet zo simpel om te zeggen waar werknemer-zijn stopt en zelfstandigheid begint, er is een heel ruime grijze zone en bovendien is dat ook wetgeving die bedoeld is om uitbuiting door werkgevers te voorkomen maar in IT komt de vraag vanuit de werknemers/zelfstandigen dus het gaat overduidelijk niet om uitbuiting. Als de sociale inspectie controle doet hierop is dat in kuisbedrijven en slachthuizen, plaatsen waar werknemers potentieel door werkgevers gepushed worden om zelfstandig te worden.Er is een tijd veel te doen geweest rond schijnzelfstandigheid. De laatste tijd hoor ik er niet veel meer over. Ik vraag mij trouwens af hoe het dan zit met al die werknemers die via een managementvennootschap werken? Feit is dat als de sociale inspectie binnenstapt en freelancers vindt die een laptop hebben van het bedrijf en verlof moeten aanvragen aan een verantwoordelijke, het niet goed zal komen.
Maar ik heb nog nooit een sociale inspectie geweten/meegemaakt in de IT. Consultants/freelancers die jaren op eenzelfde dienst zitten, maar 1 opdrachtgever hebben, nooit geen controle geweten.
Je krijgt ook een schermvergoeding hé. Het is echt hatelijk om overal herkend te worden.
En dat zijn de lonen gewoon. Als je dat al schandalig vindt, is de afgunst toch echt groot
Er is een tijd veel te doen geweest rond schijnzelfstandigheid. De laatste tijd hoor ik er niet veel meer over. Ik vraag mij trouwens af hoe het dan zit met al die werknemers die via een managementvennootschap werken? Feit is dat als de sociale inspectie binnenstapt en freelancers vindt die een laptop hebben van het bedrijf en verlof moeten aanvragen aan een verantwoordelijke, het niet goed zal komen.
Maar ik heb nog nooit een sociale inspectie geweten/meegemaakt in de IT. Consultants/freelancers die jaren op eenzelfde dienst zitten, maar 1 opdrachtgever hebben, nooit geen controle geweten.
Voornamelijk RSZ materie en zij beslissen.Het zijn moeilijke controles want het is niet zo simpel om te zeggen waar werknemer-zijn stopt en zelfstandigheid begint, er is een heel ruime grijze zone en bovendien is dat ook wetgeving die bedoelt is om uitbuiting door werkgevers te voorkomen maar in IT komt de vraag vanuit de werknemers/zelfstandigen dus het gaat overduidelijk niet om uitbuiting. Als de sociale inspectie controle doet hierop is dat in kuisbedrijven en slachthuizen, plaatsen waar werknemers potentieel door werkgevers gepushed worden om zelfstandig te worden.