Ik denk dat Bimmer het juist verwoord.Is dat zo, heb je dan echt u goesting of heb je dan iets wat de leasemaatschappij kan aanbieden en waar je content mee bent maar nooit prive zou kopen?
In ons geval was dat dus totaal niet het geval maar als je echt een wagen nodig hebt is het meestal voordelig ALS je met zulke wagen wil rijden.
Uiteraard kan je gewoon opleggen maar dan moet je zoals ik zei echt overtuigd zijn van een bepaalde wagen en met grensgevallen van budget begrijo ik het volkomen
Ik deed vroeger veel kilometers prive en moest daarom wat bijleggen voor mijn extra kilometers of een categorie lager kiezen. Het was ofwel kiezen uit mijn klasse + 70euro opleg (Audi A3 destijds) of ne Polo en niks opleggen.
Ik heb toen een Audi A3 met sportpakket en daar heb ik enorm graag mee gereden. Alle weekends zat ik bijna 200km van huis en die 70euro bruto werd met mijn VAA verrekend en koste mij netto nog iets van een 40euro.
Had ik met mijn prive wagen elk weekend 400km er door gejast, ging het mij meer kosten dan 40euro aan brandstof, vervroegd onderhoud, banden, afschrijving, ... Dus ik heb die met plezier betaald want een A3 was mijn favoriete auto dat moment. Elk weekend 400km bollen in ne Polo om 40euro per maand te besparen zou ik niet zien zitten.
Nu heb ik mobiliteitsbudget genomen. Eerst 2 jaar met een Tesla Model 3 RWD gereden en afgelopen zomer ingeruild voor een Model 3 Performance. Gewoon omdat ik terug graag een sportchassis en 550pk onder mijn kont wil. Is dat 20k meerprijs waard tegenover het RWD model? Wellicht niet want dat spel verbruikt ook nog eens 30% meer als die RWD en voor de rest is dat niet zoveel anders, maar ik ben elke keer blij als ik die wagen stap en er mee rij.
En ander gaat misschien liever een reis van 10-15k maken naar Afrika met dat budget. Voor hen is dat een ervaring maar ik zou nog dat budget aan een reis kunnen hangen. En die mensen die 10-15k aan een reis geven, zullen in vele gevallen geen geld willen uitgeven aan een dure wagen.
Ooit ga je dood en dan heb je hopelijk toch een paar zaken van jouw eigen bucketlist kunnen afvinken. Naar die van een ander moet je niet kijken.
.