De beerput van het internet

Ze zeggen soms zot zijn doet geen zeer.
Misschien zou het wel pijn moeten doen, als je ziet wat mensen uit hun botten slaan...
Het eeuwige dilemma natuurlijk, moet je zo'n mensen uitlachen (en ze zo verder in hun gekke hoekje duwen) of er serieus mee in debat gaan (en hun gekke standpunten zo als een valide mening zien)?

Het eeuwige dilemma natuurlijk, moet je zo'n mensen uitlachen (en ze zo verder in hun gekke hoekje duwen) of er serieus mee in debat gaan (en hun gekke standpunten zo als een valide mening zien)?
Is dat tweede zelfs mogelijk? In de zin van dat ze toch geen enkele tegenspraak zouden dulden.

Is dat tweede zelfs mogelijk? In de zin van dat ze toch geen enkele tegenspraak zouden dulden.
Ik herinner me dat de VRT zo eens een anti-vaccin spreker heeft uitgenodigd en het moeilijk was voor de tegenpartij (die dacht ik een arts was) om alles te weerleggen, omdat iets wetenschappelijk uitleggen gewoon meer moeite kost dan wat gekke feitjes en anekdotes lanceren en op de gevoelens spelen.

Ik herinner me dat de VRT zo eens een anti-vaccin spreker heeft uitgenodigd en het moeilijk was voor de tegenpartij (die dacht ik een arts was) om alles te weerleggen, omdat iets wetenschappelijk uitleggen gewoon meer moeite kost dan wat gekke feitjes en anekdotes lanceren en op de gevoelens spelen.
Maar niet alleen meer moeite, ze hebben vaak ook gewoon een waarheid die nauwelijks te bewijzen valt. In mijn ogen is dat exact hetzelfde als iemand proberen duidelijk te maken dat "God" zo goed als zeker niet bestaat. Probeer dat maar eens met iemand die elke week in een kerk/moskee/synagoge zit.

Geen idee welke pilletjes deze neemt, maar als hij er mee aan de ingang van Tomorrowland gaat staan dan is hij op korte tijd toch wel "binnen" en kan hij gaan rentenieren:
:crazy::crazy::crazy::crazy::crazy:

Vroeger had je ook van zulke idioten, maar omdat er toen geen internet/sociale media was werden die gewoon uitgelachen en genegeerd. Nu hebben ze een platform.
Mocht Mark Peeters nu "nieuw" zijn, zou hij door een pak meer mensen serieus worden genomen:

Vroeger had je ook van zulke idioten, maar omdat er toen geen internet/sociale media was werden die gewoon uitgelachen en genegeerd. Nu hebben ze een platform.
Mocht Mark Peeters nu "nieuw" zijn, zou hij door een pak meer mensen serieus worden genomen:

iedereen weet toch dat de maan niet bestaat, das gewoon een lichtbal/camera van de regering om ons te monitoren

Doet me denken aan dat vrouwtje dat jarenlang tijdens Rock Werchter altijd op de steenweg stond met een groot kruis met teksten over Jezus op stond te prediken en gesprekken aanging met voorbijgangers. :)

Ook ooit zo'n figuur tegengekomen die ons (toen nog studenten) begon uit te horen en besloot dat 1+1=3 want de vader en de moeder hebben een kind samen.

Een prof Fysica heeft ons ooit een brief laten lezen van iemand die niet akkoord ging met de thermodynamica, en ik vermoed dat dit dezelfde persoon was. Deze:

Ik vind het soms beangstigend wat voor onzin er verschijnt in de commentaren op hln en nog meer hoeveel likes dat zulke reacties krijgen. Als je kijkt naar de artikels over CST, vaccinatie etc. zijn de populairste reacties vaak van die antivax onzin.

Ik vind het soms beangstigend wat voor onzin er verschijnt in de commentaren op hln en nog meer hoeveel likes dat zulke reacties krijgen. Als je kijkt naar de artikels over CST, vaccinatie etc. zijn de populairste reacties vaak van die antivax onzin.

Die comments zijn inderdaad echt de grootste verzameling van racistische, lompe, simpele,... zielen.

En alles, maar dan ook alles maken ze iets politieks van.

Dat gezegd zijnde, nog een paar toppers onder dat artikel (ik heb de "farma-maffia" berichten uiteraard niet gekopieerd):
En ze zeggen dat de meeste Nederlands gevaccineerd zijn VUILE LEUGENAARS...
VER IEMAND IS GEVACCINEERD IN NEDERLAND EN WIJ DE BELGEN ALS SCHAPEN GEVACCINEERD
Volgens mij zal die nog een derde, vierde en misschien vijfde prik Nederlands nodig hebben voor er een deftige zin zal uitkomen.

Ik herinner mij een quote die ik eens op reddit heb gelezen: you cannot reason someone out of a position they did not reason themselves into.

Vorig jaar was er zo iemand op FB die een krantenartikel (uit Nederland) deelde, waarin stond dat er patiënt uit ziekenhuis x is overleden aan Corona. Ze deelde dat bericht met de mededeling "ze houden ons voor de gek, want mijn oom is niet overleden aan Corona, maar wel aan ... ". Aangezien er geen naam in dat artikel stond, maakte iemand de terechte opmerking "hoe weet je dat het over je nonkel gaat, want dat staat nergens in het artikel". Waarop zij antwoordde "dat klopt, maar er staat ook niet in dat het niet om mijn nonkel gaat". :unsure: :unsure: :unsure:

Ik moet echt stoppen om voor de lol van die complotzever te gaan lezen want ben nu beland op zo'n pagina van ene die ook in flat earth gelooft, en als ge dan die discussies gaat lezen die hij heeft met z'n volgers over hoe de aarde plat is en omringd wordt met muren van ijs waarachter de elite zoals de cabal enz leeft in een andere wereld. Gewoon echt mind blowing... :wtf:

Die kerel is volgens mij trouwens een echte ster in wappieland, want het is ook de oprichter en bezieler van deze site boordevol nuttige informatie om ons wakker te maken:

Enfin, als iemand zijn nobel doel wil steunen, op z'n site vindt ge de nodige info terug om een gift te doen. Ze hebben nog maar 50.000 euro nodig om hun werk te kunnen verder doen want anders dreigen ze hun huis, kantoor en filmstudio te verliezen aangezien ze uiteraard van dotaties leven en reeds 12 maal moesten verhuizen :unsure:

Ik moet echt stoppen om voor de lol van die complotzever te gaan lezen want ben nu beland op zo'n pagina van ene die ook in flat earth gelooft, en als ge dan die discussies gaat lezen die hij heeft met z'n volgers over hoe de aarde plat is en omringd wordt met muren van ijs waarachter de elite zoals de cabal enz leeft in een andere wereld. Gewoon echt mind blowing... :wtf:

Die kerel is volgens mij trouwens een echte ster in wappieland, want het is ook de oprichter en bezieler van deze site boordevol nuttige informatie om ons wakker te maken:

Enfin, als iemand zijn nobel doel wil steunen, op z'n site vindt ge de nodige info terug om een gift te doen. Ze hebben nog maar 50.000 euro nodig om hun werk te kunnen verder doen want anders dreigen ze hun huis, kantoor en filmstudio te verliezen aangezien ze uiteraard van dotaties leven en reeds 12 maal moesten verhuizen :unsure:
Op Netflix heb je een documentaire, Behind the Curve, die de menselijke kant van die flat-earthers onderzoekt. Hoofdfiguur is eigenlijk een complete loser, die dan belangrijk wordt binnen die gemeenschap en daar duidelijk van geniet. Ook geweldig is een groep technisch opgeleide mensen die erin geloven en die dan een test opzetten om te bewijzen dat de wereld plat is. Kwam erop neer dat twee (of drie) platen op dezelfde hoogte zetten, en dan met de nodige apparatuur nagaan dat die exact even hoog staan. Dan schenen ze een krachtige laser van de ene plaat naar de andere, die dan eigenlijk in een perfect platte wereld door een gat moest gaan op exact dezelfde hoogt. Eerst was de laser te zwak, en dan bleek toch wel dat er een afwijking was. Een normaal persoon zou dat zien als bewijs dat de aarde niet plat is, maar zij kwamen dan af met fouten in de apparatuur en gingen blijven proberen :)

Nu gaat het hier dus niet om een Belg, maar iemand uit Zuid-Amerika.
Blijkbaar zouden de mensen uit zijn land (continent?) makkelijker geneigd zijn tot complotdenken als ik sommige andere partners van moest geloven.
Al vind ik het in eigen land ook verontrustend worden en zeker als ik sommige dingen in dit topic lees.

Ook heb ik sindsdien beseft hoe makkelijk mensen in dingen meegaan die niet perse waar hoeven te zijn. Ik wist niet eens dat dit bestond en dacht dat complotdenken alleen extreem kon zoals geloven dat de aarde plat is, e.d.

Nee dus; het kan blijkbaar veel "eenvoudiger" vandaag de dag. Jammer hoe men hier tegenwoordig een podium voor heeft, of omgekeerd: ergens een besloten hoekje.

Ik denk van de dingen die hier gepost zijn, het vaak ook om Nederlanders gaat. Hier in België hebt ge op zich minder die hards als het op complottheorieën aankomt, meestal beperkt zich dat tot marginaal gezwans à la "de overheid wil ons pesten!!!", wat dan op zowat elk onderwerp wordt toegepast. Ik vermoed dat het feit dat ge in Nederland met een grotere harde kern "diepgelovigen" zit (en dan heb ik het niet over moslims) ook wel meespeelt. Als ge die FB-pagina in m'n vorige post wat doorscrolt dan zult ge ook merken dat de woorden God, De BIjbel, de Heer, ... daar vaak vallen en bv de theorieën dat de aarde geen bol is of dat er geen heelal en planeten bestaan, gelinkt wordt aan het feit dat "ze" ons dat allemaal maar voorliegen om het bestaan van God te ontkennen.

Nu gaat het hier dus niet om een Belg, maar iemand uit Zuid-Amerika.
Blijkbaar zouden de mensen uit zijn land (continent?) makkelijker geneigd zijn tot complotdenken als ik sommige andere partners van moest geloven.
Al vind ik het in eigen land ook verontrustend worden en zeker als ik sommige dingen in dit topic lees.

Ook heb ik sindsdien beseft hoe makkelijk mensen in dingen meegaan die niet perse waar hoeven te zijn. Ik wist niet eens dat dit bestond en dacht dat complotdenken alleen extreem kon zoals geloven dat de aarde plat is, e.d.

Nee dus; het kan blijkbaar veel "eenvoudiger" vandaag de dag. Jammer hoe men hier tegenwoordig een podium voor heeft, of omgekeerd: ergens een besloten hoekje.

Mijn ex zat dan ook verschillende keren per dag op zijn smartphone YouTube te checken en rants te bekijken in zijn taal (uiteraard over dit soort onderwerpen) en nieuwskanalen te checken.

Hij heeft trouwens een getinte huid, dus het idee dat het alleen om blanken gaat kan sowieso de vuilbak in. (Waarmee ik niet wil zeggen dat dit hier wordt beweerd natuurlijk.) Niet gelovig ook... maar wel wat conservatief.

Ik zal nooit weten wat er juist in zijn hoofd omgaat, maar goed, ik ben blij dat ik het niet meer van dichtbij moet meemaken en vind dit topic naast verontrustend gelukkig veel meer vermakend dan dat!
Het ligt volgens mij ook wel aan het onderwijs dat in veel van die landen niet op hetzelfde niveau is als hier (zie ook: publiek onderwijs in de VS), alsook de heel duidelijke en schaamteloze corruptie die sowieso het vertrouwen in organisaties en de overheid schaadt.

Ik denk van de dingen die hier gepost zijn, het vaak ook om Nederlanders gaat. Hier in België hebt ge op zich minder die hards als het op complottheorieën aankomt, meestal beperkt zich dat tot marginaal gezwans à la "de overheid wil ons pesten!!!", wat dan op zowat elk onderwerp wordt toegepast. Ik vermoed dat het feit dat ge in Nederland met een grotere harde kern "diepgelovigen" zit (en dan heb ik het niet over moslims) ook wel meespeelt. Als ge die FB-pagina in m'n vorige post wat doorscrolt dan zult ge ook merken dat de woorden God, De BIjbel, de Heer, ... daar vaak vallen en bv de theorieën dat de aarde geen bol is of dat er geen heelal en planeten bestaan, gelinkt wordt aan het feit dat "ze" ons dat allemaal maar voorliegen om het bestaan van God te ontkennen.
In Nederland is het inderdaad veel erger. Daar zal inderdaad het geloof meespelen, maar ook dat er veel alternatieven mensen zijn in Nederland. Allè, zeg maar gerust hippies. Daarnaast is het Forum van Democratie zeer populair als rechtse partij waarbij het hoofd van die partij Thierry Baudet zelf gretig meedoet aan dit soort onzin door veel te verdraaien. Dat heeft hem veel stemmen gekost, maar de echte diehards zijn gebleven.

Tom Felton die neervalt (bij het golfen nb) en de beerput loopt weer vol.

Ah ik zie het al. Niemand mag iets zeggen over de vaccins maar als iemand ziek werd , was het wel onmiddellijk corona..... nee man stop heel de zever gewoon. De pot verwijt de ketel of zoiets he

De nieuwe ziekte jonge mannelijke sporters die plots neervallen......🤐💉💉

Opmerkelijk veel die in mekaar zakken! raar toch😳zoek ni verder💉

Terug
Bovenaan