Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waar is je bord en bestek? Jij holbewoner!
Lees je mee, Jambon? DIT is de enige échte Vlaamse Canon.Wel Jule'ke fieu,
Emotionele intelligentie, zeggen ze,
is het vermogen om gevoelens te herkennen, te begrijpen en ermee om te gaan.
Wel.
Hebt gij ooit een fucking friteuse bezig gehoord?
Dat sissen…
dat is geen geluid.
Dat is communicatie.
Ossewit zegt niet “biep”.
Ossewit zegt:
“Rustig. Nog 30 seconden. Ik maak iets moois van uw dag.”
Dat, copain poike, is emotionele volwassenheid.
Een frietautomaat?
Die heeft geen EQ.
Die heeft enkel een stekker.
Die voelt niet wanneer ge een zware dag hebt gehad.
Die weet niet dat ge net uw trein gemist hebt.
Die begrijpt niet dat ge extra zout nodig hebt voor emotionele stabiliteit.
Die zegt gewoon:
“Betaling geweigerd.”
Betaling geweigerd?!
Een echte frituur weigert u nooit.
Die zegt:
“Kom binnen. We fixen dat.”
Geeft ne fucking automaat a ne zuigbeurt als dessertje zoals menige frituristdochters in Belgique dat kunnen als geen ander? JE NE PENSE PAS FIEU!!
Geeft ne fucking automaat a gratis wachtpinten omdat de mottige friturist inziet da ge eigenlijk in hoogsteigen persoon ervoor hebt gezorgd dat hij zijn leningen kon afbetalen ENKEL EN ALLEEN door u talrijke monsterbestellingen? JE NE PENSE PAS FIEU!!
Die automaat staat daar blinkend en proper,
zonder één spat vet op zijn geweten.
Hij is de “ik eet liever quinoa”-versie in een vijver van carnivoren en ECHTE VENTEN MET EEN DIKKE BEHAARDE ZAK zoals wij pé.
Hij piept beleefd.
Hij knippert vriendelijk.
Hij vraagt of ge akkoord gaat met de algemene voorwaarden.
Een echte frituur vraagt niks.
Die kijkt u aan en zegt:
“Met of zonder zout?”
Dat is cultuur.
Dat is directheid.
Die automaat zou tevens in staat zijn om janeterige fristi-energie uit te stralen
Ge weet wel.
Dat aura van iemand die in een zee van pinten staat
en dan met een roze drankje rondloopt alsof hij auditie doet voor een kinderfeestje.
Terwijl de rest daar staat met ne stevige pint,
handen vettig, hart tevreden.
Stel u voor pé
Ge staat in een frituur.
Het is druk.
De sfeer is vettig en warm.
En iemand bestelt een fristi.
Dat is geen drankkeuze.
Maar den automaat zal dit zomaar aanvaarden zonder gemopper. Geen friturist die de Melkmuil de levieten leest. Geen Befferke die de Melkmuil een dropkick op zijn bakkes geeft. Neen. De automaat geeft de fristi als het ware dit de normaalste zaak van de wereld is.
Ossewit leert ons leiderschap.
Het is heet.
Het is geduldig.
Het geeft iedereen een tweede pak indien nodig.
Ziet ge fieu?
Zelfs onze friet krijgt een tweede kans.
En wij?
Wij zetten machines neer die na één druk op de knop denken dat ze cultuur kunnen vervangen.
Dat is geen innovatie.
Dat is emotionele armoede.
En dan die....gleuf.
Dat bakje dat er zo zachtjes uit schuift,
alsof het excuses aanbiedt voor zijn eigen bestaan.
Een echte friet moet u bijna aanvallen van knapperigheid.
Die moet u aankijken en zeggen:
“Pak mij vast of ik word koud.”
Niet:
“Uw transactie is voltooid"
Dus als ge straks langs een frietautomaat loopt
en hij knippert naar u…
Vraag uzelf af:
“Voel ik mij hier begrepen?”
Zo niet,
draai u om,
zoek een frituur
waar het vet sist
en iemand roept:
“Met of zonder saus?”
Want echte emotionele intelligentie
zit niet in software.
Ze zit in ossewit.
En laat de rest over aan mij
Elke frietautomaat en tevens ne Hollandse verkrachting van onze Belgische cultuur slaag ik in hoogsteigen persoon naar de kloten met mijn XXXXL matrak, een veroordeling meer of minder maakt me nie uit.
Alles ter bescherming van onze frietcultuur fieu!!
Naar fritissimo geweest? Ik stond vrijdag ook aan de gesloten deur van Sint-Anna…Stamfrituur is dicht omdat ze aan het verbouwen zijn. Oa een nieuwe frietketel dus dat wordt spannend.
Dan maar naar een andere frituur.
Kom toe, groep van 8 man zit buiten "dju zal efkes moeten wachten". Kom binnen, staat daar ne zak volk manneken... En er hadden er 5 of zo nog nie besteld. Soit, wachten viel mij wel mee en na een goed half uur was ik thuis.
Manneke lief had je me verteld dat de frieten geschilderd karton waren ik had het geloofd. Zo droge frieten, nie te doen. Ik had de dag er voor frieten gegeten op het werk en die waren 10 keer beter.
Het waren dikke frieten (cava) maar ze waren echt niet goed gebakken. Ik had wel de indruk dat der 1 gast met ervaring stond en de andere 2 nieuw waren maar dan nog, laat uw nieuwe dan geen frieten bakken. De portie was echt groot maar de kwaliteit 0. De prijs viel ook mee maar toch, niet voor herhaling vatbaar.
De stoverijsaus was vers en dat proefde je wel. Ze smaakte redelijk door naar kruidnagel maar op zich was daar weinig mis mee.
Dus ja, nu vrijdag ga ik zelfs geen frieten eten denk ik. Ik wacht dan liever.

12 cent per kilo. HohoKomaan gasten
![]()
Meer frietjes geen oplossing: ons land zit op "ongeziene" aardappelberg van 860.000 ton | VRT NWS Nieuws
België zit met een overschot van liefst 860.000 ton aardappelen waar nog geen bestemming voor is. De boeren krijgen er weinig geld voor, soms zelfs alleen de prijs van het transport. Ze hebben de laatste jaren veel aardappelen geteeld, maar de vraag is teruggevallen. Wat moeten ze nu doen met al...vrtnws.be
Inderdaad. Ik wist dat Sint-Anna toe was door hun Facebook paginaNaar fritissimo geweest? Ik stond vrijdag ook aan de gesloten deur van Sint-Anna…![]()

12 cent per kilo. Hoho
Dus een gewassen patat in een zakske doet gewoon x 30 tegenwoordig. Crazy
Van €0,12 per kg als aardappel tot €13+ per kg als portie frieten in de frituur = ruim een factor 100...
12 cent per kilo. Hoho
Dus een gewassen patat in een zakske doet gewoon x 30 tegenwoordig. Crazy
Trekt op niks, niet eens pikant, noch krokanter dan een frikandel, heb dan nog liever een standaard frikandel met wat mayo en/of kruiden.Iemand die de dynamite al geproefd heeft?
De snack is bedacht door influencer Gerben Tuerlinckx. Pittige frikandel met jalapeñosaus in een krokant jasje.
Als je van Merelbeke dan toch naar Bottelaere rijdt... Melsen dan al geprobeerd? Frituur Nando's in centrum nabij schooltje.Naar fritissimo geweest? Ik stond vrijdag ook aan de gesloten deur van Sint-Anna…![]()
Ge zijt aant zwanzen toch?Raar dat een grote gemeente als Merelbeke geen deftig frituur heeft (afijn er was er dus één )
Bottelare is ook Merelbeke é (en Melsen ook). Ik woon zelf net tegen Schelderode, dan is Sint-Anna niet ver (en altijd heel goed).Als je van Merelbeke dan toch naar Bottelaere rijdt... Melsen dan al geprobeerd? Frituur Nando's in centrum nabij schooltje.
Nog niet geweest, passeer er wel veel overdag, ga bij de bakker schuin over.
Raar dat een grote gemeente als Merelbeke centrum geen deftig frituur heeft
Frituur Nando's
Frituur Nando’s in Melsen: verse frieten, snacks en burgers. Kom langs voor smaak en gezelligheid!frituurnandos.be
Ja groot Merelbeke is groot, had het dus op het centrum. Veli's is nu idd Nando's. Melsen is altijd vrij rustig. Als je toch de auto neemt misschien ook de moeite.Bottelare is ook Merelbeke é (en Melsen ook). Ik woon zelf net tegen Schelderode, dan is Sint-Anna niet ver (en altijd heel goed).
In Melsen was vroeger Veli's, dat was ook een heel goeie frituur. Nu nieuwe uitbater, maar ik ben er nog niet geweest.
In t centrum heb je De Zoutkorrel (weinig parking en vaak druk) en de frietchinees (1 keer geweest, was çava). Beetje verder op de hundelgemsestwg is er nog een frituur (snack n beetje), daar ben ik nog nooit geweest...
) veelal dezelfde zijn als jullie aanraden. Ik was daar best ook kritisch op want ik hou niet van brol en mottige frieten.Dan wonen wij niet ver van elkaar. Sint-Anna is voor mij 2 of 3 minuten rijden. De frietchinees is inderdaad cava. Niet de beste maar zeker niet slecht ook. Snack n beetje ben ik 1 keer geweest, staat hier enige pagina's terug. Nie speciaal en heel kleine portie frieten.Bottelare is ook Merelbeke é (en Melsen ook). Ik woon zelf net tegen Schelderode, dan is Sint-Anna niet ver (en altijd heel goed).
In Melsen was vroeger Veli's, dat was ook een heel goeie frituur. Nu nieuwe uitbater, maar ik ben er nog niet geweest.
In t centrum heb je De Zoutkorrel (weinig parking en vaak druk) en de frietchinees (1 keer geweest, was çava). Beetje verder op de hundelgemsestwg is er nog een frituur (snack n beetje), daar ben ik nog nooit geweest...
Die wint elk jaar beste frituur maar verdient dat niet imo. Te inconsistent en zijn zelfbedachte gerechtjes geven 0 meerwaarde tegenover bv een Julientje imode zoutkorrel (als er ni veel volk staat)
Jij rijdt naar de ene frituur. Zij naar de andereDus wij hebben niet echt een stamfrituur maar laten het afhangen waar we het meeste zin in hebben (snacks vs frieten). Ook vaak een discussiepunt tussen mij en de vriendin, ik wil veel frieten (groot) en snacks zijn bijzaak, vriendin wilt snacks en deelt een klein met de kinderen.
Probleem? Geen probleem.