De frituur

Die bestelling zou bij ons in Merendree €21.7 kosten (heb er ook nog eens een garnaalkroket bij gestoken, is ook weer 30ct gestegen). Een grote pak kost daar €5,2 en écht groot zijn ze niet.

Naamloos.jpg
Dikke afzetterij zeg. Die garnaalkroket en die stoofvleessaus...
3,4 euro heb je hier een grote friet voor.

Die bestelling zou bij ons in Merendree €21.7 kosten (heb er ook nog eens een garnaalkroket bij gestoken, is ook weer 30ct gestegen). Een grote pak kost daar €5,2 en écht groot zijn ze niet.

Naamloos.jpg
Stevig! Bij ons is een groot ook echt een groot. De frietporties zijn echt wel stevig. Vooral omdat hij blijft opgooien tot er echt niks meer bij kan. Dat zie je ook niet meer vaak.

Stevig! Bij ons is een groot ook echt een groot. De frietporties zijn echt wel stevig. Vooral omdat hij blijft opgooien tot er echt niks meer bij kan. Dat zie je ook niet meer vaak.
Een patat kost geen geld. Met wat commercieel inzicht is het net dit wat je als friturist moet doen. Waar ik ga kletst hij er toch ook serieus wat frieten op. Een middel is op veel plaatsen een grote.

Je ziet geen verschil tussen een middel of klein, dat ligt overvol met frieten van allebei.

Misschien is dat enkel bij mij, omdat ik daar 3-4 pinten drink aan 2 euro per beest.

Heb dit nu eens in mijn frituur gekozen als bestelling en daar is het 19,20 euro.
Hier ook eens gedaan bij een andere frituur in de buurt, waar alles wel serieus minder is qua hoeveelheid. Wel lekker.

Een patat kost geen geld. Met wat commercieel inzicht is het net dit wat je als friturist moet doen. Waar ik ga kletst hij er toch ook serieus wat frieten op. Een middel is op veel plaatsen een grote.

Je ziet geen verschil tussen een middel of klein, dat ligt overvol met frieten van allebei.

Misschien is dat enkel bij mij, omdat ik daar 3-4 pinten drink aan 2 euro per beest.
Helemaal met u eens, maar de meeste frituren stoppen toch aan de rand met vullen.

Hier ook eens gedaan bij een andere frituur in de buurt, waar alles wel serieus minder is qua hoeveelheid. Wel lekker.

Helemaal met u eens, maar de meeste frituren stoppen toch aan de rand met vullen.
De dure garnaalkroket vergeten!

Wat mij trouwens wel stoort en waarom ik vaak verder rij voor een frituur is dat de dichtsbijzijnde geen online systeem heeft waardoor je daar soms letterlijk een uur of langer staat. Vreselijk.

De beste frituur hier heeft dat wel maar is wel 10 minuten rijden ipv 2 :(

De dure garnaalkroket vergeten!

Wat mij trouwens wel stoort en waarom ik vaak verder rij voor een frituur is dat de dichtsbijzijnde geen online systeem heeft waardoor je daar soms letterlijk een uur of langer staat. Vreselijk.

De beste frituur hier heeft dat wel maar is wel 10 minuten rijden ipv 2 :(
Haha, die heb ik idd niet genomen. Is €4.80 blijkbaar.

Bij ons is het ook alleen maar bellen en dat is pas sinds corona. Daardoor ook altijd een lange rij. Ook pas sinds kort via payconic betalen. Daarvoor was het alleen cash.

die "gangster" bij ons heeft 2 betaalterminals (zoals in de mcdonalds, met winkelmandje vullen en betalen) en een webshop. Die frituur is 4m2 groot, hij ziet het wel groots.

Heeft trouwens ook alle Belgische trappisten fris staan :p

Fuck dat. Ik ga liever zelf naar de frituur. Ook al stropt het van het volk, binnen de 10 minuten ben je daar weer weg (als je dat wilt uiteraard, er zijn altijd van die marginalen die pinten drinken aan de frituur).

Er is hier ene in de buurt waar je 30 minuten staat te wachten wanneer er 1 persoon voor jou is. Die smijt z'n frieten in per bestelling. Nooit ga ik daar nog.

Soms zijn het er 4-5. Meestal spreek ik af met een kameraad die dan ook frietjes gaat halen voor z'n vrouw. We laten dan heel de tijd mensen voor want onze bestelling is binnen een 5-tal minuten klaar. Als ik alleen ga sla ik een babbel met de uitbater die dan ook eentje trakteert en laat ik ook mensen voor.

Ja, m'n vrouw is daarvan op de hoogte. 't Is zondagavond.

Een andere kameraad van mij heeft eens een foto getrokken van een serieuze wachtrij aan de frituur. Diezelfde foto wordt gebruikt om door te sturen wanneer hij ene staat te drinken. Die z'n vrouw heeft dat niet door.
en dan met de auto naar huis? toch mee oppassen denk ik dan

Ik heb die fascinatie voor een overvolle bak friet nooit begrepen. Dat krijg je toch nooit op en zal 9/10 voor een groot stuk in de vuilbak belanden.
Daarnaast zijn het meestal subpar frituristen die dit doen als compensatie omdat de kwaliteit van hun friet tegenvalt.

Voorbeeld van zo'n frituur: Thierry Friet in Haacht. Veel te veel friet van matige kwaliteit. Maar als je de reviews bekijkt, dan scoren ze goed wegens.. de overvolle bakken friet. :crazy:

Ik betaal liever iets meer voor minder frieten als daardoor de kwaliteit beter is.

Ik heb die fascinatie voor een overvolle bak friet nooit begrepen. Dat krijg je toch nooit op en zal 9/10 voor een groot stuk in de vuilbak belanden.
Daarnaast zijn het meestal subpar frituristen die dit doen als compensatie omdat de kwaliteit van hun friet tegenvalt.

Voorbeeld van zo'n frituur: Thierry Friet in Haacht. Veel te veel friet van matige kwaliteit. Maar als je de reviews bekijkt, dan scoren ze goed wegens.. de overvolle bakken friet. :crazy:

Ik betaal liever iets meer voor minder frieten als daardoor de kwaliteit beter is.
Bij ons is de kwaliteit toch vrij goed. Uiteraard kunt ge toch ook een kleinere maat nemen, als ge het niet op krijgt wegens overvol?

Beste frituur (naar mijn mening) hier in de buurt is 10 minuten rijden, lekkere frieten, vriendelijke mensen en gigantische porties. Ben er daarnet geweest, het was 28 euro voor:

Kabouter met stoofvleessaus
Grote friet
2 potjes stoofvleessaus
3 porties kippets
1 viandel

Beste frituur (naar mijn mening) hier in de buurt is 10 minuten rijden, lekkere frieten, vriendelijke mensen en gigantische porties. Ben er daarnet geweest, het was 28 euro voor:

Kabouter met stoofvleessaus
Grote friet
2 potjes stoofvleessaus
3 porties kippets
1 viandel
Wtf is een kabouter

Terug
Bovenaan