De frituur

Bij ons wordt de wekelijkse friet verorberd aan de salontafel, dat is een stukje nostalgie van vroeger :)
Indertijd was het ofwel FC De Kampioenen op tv, ofwel een film van de videotheek :D

Dus we zetten de traditie gezellig voort met de kinderen :)

Steevast op het menu:
- Friet (duh) met zout
- Bicky of Bicky Chicken
- Mexicano of Bitterballen
- Optioneel: stoofvleesaus

Mayo, veel mayonaise. Deze mag ook niet té koud staan voor mij zodat die lekker smeuiig is. :bow:

Zijn er nog die saté kruiden op hun frieten doen of is dat iets typisch Antwerps?

Want de vorige keer was ik in West Vlaanderen en daar keken ze mij maar raar aan, kan ook aan men Antwaarps accent hebben gelegen. :unsure:

Bij ons wordt de wekelijkse friet verorberd aan de salontafel, dat is een stukje nostalgie van vroeger :)
Indertijd was het ofwel FC De Kampioenen op tv, ofwel een film van de videotheek :D

Dus we zetten de traditie gezellig voort met de kinderen :)

Steevast op het menu:
- Friet (duh) met zout
- Bicky of Bicky Chicken
- Mexicano of Bitterballen
- Optioneel: stoofvleesaus

Mayo, veel mayonaise. Deze mag ook niet té koud staan voor mij zodat die lekker smeuiig is. :bow:
Waarom 'of' en niet 'en'?

Zijn er nog die saté kruiden op hun frieten doen of is dat iets typisch Antwerps?

Want de vorige keer was ik in West Vlaanderen en daar keken ze mij maar raar aan, kan ook aan men Antwaarps accent hebben gelegen. :unsure:
Volgorde is wel alles daarin voor mij. Frieten, stoofvleessaus, satékruiden, mayonaise.
De kruiden op de frieten of op de mayonaise, nope :unsure:.

Trouwens misschien iets Kempisch ofzo, als we dan toch bezig zijn. Als ik in het Antwerpse zeg, ne gewone me saus, krijg ik altijd terug: welke saus?
Als ik dat hier in de buurt doe, weten ze gewoon dat dat stoofvleessaus is.

Want de vorige keer was ik in West Vlaanderen en daar keken ze mij maar raar aan, kan ook aan men Antwaarps accent hebben gelegen.
:unsure:
Ik heb dat ook wel altijd eerder geasocieerd met Antwerpen, dus het kan wel.
Volgorde is wel alles daarin voor mij. Frieten, stoofvleessaus, satékruiden, mayonaise.

Trouwens misschien iets Kempisch ofzo, als we dan toch bezig zijn. Als ik in het Antwerpse zeg, ne gewone me saus, krijg ik altijd terug: welke saus?
Toch ook iets speciaals, ik zou dan eerder verwachten gewoon mayonaise want dat is beetje de standaard saus.

Bij ons is "met saus" ook stoofvleessaus.

Vorige week vrijdag sinds erg lang ook nog eens naar het frituur geweest. Bij de enige in het dorp imo die telkens echt goeie friet geeft. Ook genoeg overigens. Een kleintje met satékruiden, specialsaus en een bicky burger. Zoals gezegd al een tijd geleden, veel goesting in en Ik heb er een tijdje moeten aanschuiven en begon lichtjes hangry te worden.

Maar eenmaal thuis en de eerste frieten mijn smaakpapillen ontmoetten, overviel mij een gelukzalig gevoel. Godverdomme dat waren van de beste frieten die ik gegeten heb sinds heel lang. Goudgeel gebakken, krokant, niet te vettig en niet te droog. Perfectie naderend eigenlijk.

Het geluk zit hem soms in de kleine dingen.

Straks op restaurant gaan eten met vrienden. Ik hoop stiekem dat het niet genoeg gaat zijn zodat ik nog een frietje kan gaan halen. :laugh:

Uiteraard, sate kruiden en joppie of mayo, da's standaard.
Hier altijd een mini'ke (wordt toch gewoon een kleine/grote geschept), cervela speciaal en ne lucifer als ze dat hebben.

Straks ben ik weer int land na ne weekske Spanje en het eerste wat ik ga doen bij aankomst is mij ne grote familiepak met satékruiden, verse pickles, boulet speciaal en sito gaan halen. Jullie bastards hebben mij teveel goesting doen krijgen

Natuurlijk.

Wij kijken mensen van Antwerpen altijd vreemd aan in een frituur. Toevallig een curryworst gevraagd in plaats van een frikandel?
In de betere West-Vlaamse frituur hebben jullie zelfs een speciale parking helemaal bij de ingang. Wel uw kaartje van curryworster op het dashboard leggen. Dat is een grote C waar een ventje in zit.

Idd ma dan mee seis

Brengen jullie koude sausjes mee uit de frituur of gewoon de eigen sauzen van thuis?
Hier altijd het laatste...

Van de frituur want ik pak meestal andalouse of koude curry of mamoetsaus of jalapeno mayo en dat hebben we natuurlijk niet in huis.

Hier straks ook met de kinderen naar de frituur. Koude pepersaus ook altijd een aanrader!

Terug
Bovenaan