De frituur

Vandaag goesting in een loempia, maar aangezien ik maar ne miezerige middenklasser ben was mijn goesting direct over toen ik zag dat het 6€ was. Mijn limiet ligt op 4.5 voor een vleesje, gierige armoezaaier dat ik ben.
De mexicano die ik in de plek genomen heb, smaakte dubbel zo goed (mede dankzij de warme currysaus)

Jaja jongens het is weer donderdag. Zonet weer met de collega's en mijn beste zuipmaatje weer gezellig staan zuipen. Tijd om me met een halve stuk in mijn kloten naar de frituur te begeven. De bestelling die ik nu in m'n hoofd heb: ne kleintje (om meer ruimte te laten voor de vleesjes, kheb teveel goesting in de vleesjes vandaag!!) met satékruiden, potteke mayo en hot shot, gebakken ajuintjes, vlampijp, bicky mexicano en berepoot spécial. "Une bière en attendant Befferke"? Is de paus katholiek? Natuurlijk, hier me da pintje gast! Bier en frieten, zou er een meer perfecte symbiose bestaan?
:laugh: made my day

Vandaag goesting in een loempia, maar aangezien ik maar ne miezerige middenklasser ben was mijn goesting direct over toen ik zag dat het 6€ was. Mijn limiet ligt op 4.5 voor een vleesje, gierige armoezaaier dat ik ben.
De mexicano die ik in de plek genomen heb, smaakte dubbel zo goed (mede dankzij de warme currysaus)
Niks armoezaaier, dat is gewoon schandalig veel geld al. Vroeger was 't 0,5 cent voor een potje mayo (zo'n klein potteke). Toen ik enkele weken geleden in de frituur stond kwam er een manneke binnen en vroeg of hij nog een potje mayo kon krijgen, hij was het vergeten. 'Natuurlijk! 1,5 euro a.u.b.'

Mijn reactie tegen de frituurbaas: 'Wat? 1,5 euro voor zo'n potteke? Is dat al zo duur? Ge kunt bijna een fles kopen voor dat geld!'

Met heel het spel vol klanten werd mij die reactie niet in dank afgenomen. Maar hey, ik heb die hoge prijs niet bepaald hé, hij moet niet kwaad worden omdat ik benoem wat iedereen aan 't denken is.

En dan nog, wat gaat hij doen? Ik ga iedere week om frieten en drink daar 2-3 pinten aan 2 euro/beest. Fleskes uit den bak. Bovenop m'n bestelling van 35-40 euro.

Als 't hem niet aanstaat ga ik wel naar een andere frituur. BEGREPEN?

Zoals satékruiden op frieten. Dat is dan 0,50 euro aub. Wat!!?? 50 eurocent voor wat strooisel.
De meeste frituristen zijn wel dieven met hun overdreven sausprijzen, maarja... Ik pak het wel gewoon want heb thuis geen joppie of samoerai of andalouse of zoete mayo...

Is het trouwens frietsaus, zoete mayo of hollandse mayo? Overal in België blijkbaar anders maar toch hetzelfde.
Ik zeg hollandse!

Zoals satékruiden op frieten. Dat is dan 0,50 euro aub. Wat!!?? 50 eurocent voor wat strooisel.
De meeste frituristen zijn wel dieven met hun overdreven sausprijzen, maarja... Ik pak het wel gewoon want heb thuis geen joppie of samoerai of andalouse of zoete mayo...

Is het trouwens frietsaus, zoete mayo of hollandse mayo? Overal in België blijkbaar anders maar toch hetzelfde.
Ik zeg hollandse!
In ieder geval geen mayonaise!

Ik zeg hollandse!
wtf, betalen voor satékruiden? Echt, het begint toch wel een beetje te zot te worden. Waar is toch de tijd dat een potteke mayo of ketchup gratis was. :headshake:

Frituurprijzen zijn er idd over aan´t gaan.
Vroeger was de bestelling hier altijd groter dan nu en zat ik telkens rond de 10 euro. Bestelling nu is kleiner, en toch telkens rond de 15 euro.

Heb 3 standaard bestellingen:
-Kleine met mayo, saté goed gebakken met veel kruiden en hamburger naar keuze.
-Grote met mayo, curryworst en mexicano of saté.
-Kleintje met mayo, curryworst en een mitrailette met mayo, mexicano, zonder groentjes.

Ne gewone stoofvlees mayonaise nen bicky twee lookworsten en bouletje.

Ben benieuwd of ik morgen ga halen maar zo sterven is ook goed :love: . Net geen twintig euro geloof ik.

Door dit topic toch friet besteld. Het ging normaal Hello Fresh zijn maar de verleiding was te groot.
Grote friet met satékruiden (gratis, ander frituur dan favoriet), bicky fish, bicky chicken, bitterballen en stoofvleessaus (warm)

Door dit topic toch friet besteld. Het ging normaal Hello Fresh zijn maar de verleiding was te groot.
Grote friet met satékruiden (gratis, ander frituur dan favoriet), bicky fish, bicky chicken, bitterballen en stoofvleessaus (warm)
Zo moet dat Hello fat 😁 who needs Hello fresh🤣

Ne gewone stoofvlees mayonaise nen bicky twee lookworsten en bouletje.

Ben benieuwd of ik morgen ga halen maar zo sterven is ook goed :love: . Net geen twintig euro geloof ik.
Stoofvleessaus bestellen in de frituur heb ik nooit gesnapt. Hou je die dan apart of kapt ge dat over uw frieten? En meestal is dat toch veel te lopend en zoet?

Gewoon stoofvlees met (zelfgemaakte) frit is een van de beste dingen die er bestaan. En dan doppen in een perfecte mix van mayo en stoofvleessaus :love:
Ook aan te raden met balletjes ik tomatensaus overigens.

Gebakken, niet gekookt.

Erover uiteraard en de mayo ook zodat het al goed plakt tegen dat ge thuis zijt.
Rand van´t toilet zal ook wel goed plakken de dag nadien.

Hier per inspiratie van dit topic vanavond ook naar´t frituur. Alleen nog aan´t twijfelen of het een sate en curryworst of sate en mexicano gaat worden. Lig er toch al even van wakker.

Ja, die prijzen van de sauzen...
die truk hebben de frituristen geleerd van de hamburger restaurants, als ge daar geen droge fritten wilt eten moet ge ook al minstens een euro betalen voor een mini potteke van 21ml en eigenlijk moet ge er 2 nemen want 1 is veel te weinig.
heinz.jpg

Bij een frituur zijn de sauspottekes tenminste nog dubbel zo groot.

Ik stel voor dat er ook eens foto's gepost worden van jullie bestelling. Dan kunnen we de hoeveelheid, dikte, en andere vetzakkerij beter beoordelen.

Aanschouw mijn maaltijd van afgelopen zondag:
Mmmmmm

Julientje met extra frikandel en een bicky cheese. Een ijskoude pils hoort er nu eenmaal ook bij.

Ik stel voor dat er ook eens foto's gepost worden van jullie bestelling. Dan kunnen we de hoeveelheid, dikte, en andere vetzakkerij beter beoordelen.

Mmmmmm

Julientje met extra frikandel en een bicky cheese. Een ijskoude pils hoort er nu eenmaal ook bij.
die zijn er idd niet verkeerd uit die frieten. De bicky op het eerste zicht ook, maar mss is het broodje al wat oud?

Ok ik was curieus wat die ribbekesburger of whatever was...

Ziet er nu ook niet slecht uit. En de prijs is wel iets goedkoper als je zo een fancy prancy burger gaat eten. Dus waarom niet.

Voor de rest ben ik opgegroeid met het feit dat er geen geld was voor frieten uit de frituur. Maar wel voor zelfgesneden en eigenlijk ook gemaakte (eigen aardappelen rooien en de grote aardappelen bijhouden voor het moment dat we frieten maakten) frieten of als ik eens geen zin had om er te snijden (was mijn taak vanaf ik 10 -11 was) waren het van die everyday julienne frieten.

De frituur was echt iets dat quasi niet gebeurde, op zeer uitzonderlijke momenten. En eigenlijk nu hier ook niet.
En zelfs toen was dat dan zonder vleesjes en sausen. Want de saus was pokkeduur. En met het gewoon kopen van een pot kon je gemakkelijk de hoeveelheid saus nemen die jij vond nodig te hebben, in plaats van dat je frieten aan het eten was op het laatste zonder saus.
De vlezekes werden dan sowieso in basis zelf gebakken. Omdat mijn grootvader die prijzen schandalig vond (maar hij was dan ook nog gewend van een friet voor 1 frank...) en het sowieso eerder een steak of zo was dan een frikkandel. Die frikkandel kwam er enkel omdat den joppe hier altijd zaagde voor een lange hamburger ipv die taaie stuk steak. :p.

Zo een tube joppie saus is ook al vlot 4.5 - 5€. https://www.colruyt.be/nl/producten/32792

Mmmmmm

De helft van de bicky cheese die u vrouwke ni kon opkrijgen ontbreekt nog 😅

Terug
Bovenaan