De frituur

Enkele jaren geleden heb ik op frituur een nieuwe saus leren kennen; Texan.
Redelijk zeldzaam maar wel top. Een mix tussen andalouse en joppiesaus ofzo.

die zijn er idd niet verkeerd uit die frieten. De bicky op het eerste zicht ook, maar mss is het broodje al wat oud?
Broodje wordt altijd licht geroosterd zodat de buitenkant licht krokant is. Vanbinnen lekker mals uiteraard.

Voor de rest ben ik opgegroeid met het feit dat er geen geld was voor frieten uit de frituur.
Idem. Als we met de kinderen naar een pretpark gaan (wat ik overigens ook zo goed als nooit deed met m'n ouders) en we eten ter plaatse voelt dat nog steeds als heel onverantwoord aan, alsof ik met m'n geld smijt.

De helft van de bicky cheese die u vrouwke ni kon opkrijgen ontbreekt nog 😅
Bicky rib*

Maar je hebt gelijk, ze had een soort kippeballetjes gevraagd. De rest daarvan heb ik als dessert gegeten.

Het water loopt mij al in de mond als ik denk op zondag.
@Beffer is 't vanavond prijs bij u? 't Is donderdag hé!

@Beffer is 't vanavond prijs bij u? 't Is donderdag hé!
Ik ben in congé dus fret- en zuipfestijn met de collega's en zuipmaatje zal er niet inzitten deze avond 😔. Deze avond doorbrengen met het vrouwke met een bescheiden glas duvel en zelfgemaakt gerechtje (zonder frit😪). Maar volgende week haal ik hopelijk mijn schade in en volgt er een uitgebreid verslag van mijn gore uitspattingen. Sorry to disappoint you bro

Ik stel voor dat er ook eens foto's gepost worden van jullie bestelling. Dan kunnen we de hoeveelheid, dikte, en andere vetzakkerij beter beoordelen.

Aanschouw mijn maaltijd van afgelopen zondag:
Mmmmmm

Julientje met extra frikandel en een bicky cheese. Een ijskoude pils hoort er nu eenmaal ook bij.
Da Julientje, wa zat daar weer allemaal bij? Ik weet dat dat een combo was van vanalles, maar dat kennen wij hier niet... Ik krijg er wel goesting van met ernaar te kijken, en dan nog niet veel gegeten deze middag 🤤

We gaan zelden fritten halen, maar als ik ga standaard :

Fritten mee-eten met den hoop, qua fritten ben ik ni zo ne groten eter, maar wel altijd grote brochette, met viandel, met Brazil saus apart en stoofvlees saus apart, soms nog ietske erbij

Ik ben in congé dus fret- en zuipfestijn met de collega's en zuipmaatje zal er niet inzitten deze avond 😔. Deze avond doorbrengen met het vrouwke met een bescheiden glas duvel en zelfgemaakt gerechtje (zonder frit😪). Maar volgende week haal ik hopelijk mijn schade in en volgt er een uitgebreid verslag van mijn gore uitspattingen. Sorry to disappoint you bro
All is good. Ik ga een efforke doen zondag om den boel hier op peil te houden.

Da Julientje, wa zat daar weer allemaal bij?
Frieten, satékruiden, stoofvleessaus, mayonaise, gedroogde ajuintjes en een viandel in stukjes.
Aangezien 1 viandel maar weinig is vraag ik standaard 2 frikandellen in stukken erbij. Behalve als ik een bicky bijvraag, dan 1 frikandel.

Frieten, satékruiden, stoofvleessaus, mayonaise, gedroogde ajuintjes en een viandel in stukjes.
Aangezien 1 viandel maar weinig is vraag ik standaard 2 frikandellen in stukken erbij. Behalve als ik een bicky bijvraag, dan 1 frikandel.
Aangevuld met 2 wachtpinten en 1 doorspoelpint neem ik aan? Verder is dit de ideale beschrijving van happiness!

Ik kan soms ook echt redelijk goed uitpakken bij de frituur, laatste keer was het bij Chasse Patat: vegan julienke + bamischijf + vegan fried chicken burger ('k had ne foto moeten pakken, echt nen hoop). Alles naar binnen kunnen werken :love:

Een van mijn vettigste bestellingen was onlangs ook op een maandagmiddag bij het thuiswerken: middelpak met tartaar, bicky chicken cheese burger, bamischijf en berehap. Ik had de dag ervoor 360km gereden en was volledig leeggereden gaan slapen, zelden zo'n honger gehad.

edit: met de velo gereden dus 😅

Waarom heb ik ondertussen een beeld van @Mr.Anderson en @Beffer in mijn hoofd die ‘lady en de vagebond’-gewijs een frikandel aan het eten zijn met een wachtpintje in hun andere hand?
1698346752055.png

:unsure:

Laatst bewerkt:
Aangevuld met 2 wachtpinten en 1 doorspoelpint neem ik aan? Verder is dit de ideale beschrijving van happiness!
Uiteraard! Veelal ervoor enkele pinten met vrienden, enkele tijdens het wachten en dan een stuk of 2 tijdens het eten.

Precies of ik verander de zondag in één of ander beest.

Waarom heb ik ondertussen een beeld van @Mr.Anderson en @Beffer in mijn hoofd die ‘lady en de vagebond’-gewijs een frikandel aan het eten zijn met een wachtpintje in hun andere hand?
Ge moet daar niet jaloers van zijn.

Was dit met chat ai gemaakt of gewoon zo los gevonden??

Wel wat weinig vlezekes op de menu :(
Ik dacht precies hetzelfde!

Photoshop. Paar afbeeldinkjes van Google en wat Gen. Fill. Duidelijk weer tijd te veel. 🤷‍♂️
You made my day, dear sir. :laugh:

Uiteraard! Veelal ervoor enkele pinten met vrienden, enkele tijdens het wachten en dan een stuk of 2 tijdens het eten.

Precies of ik verander de zondag in één of ander beest.
Ik denk dat mijn friturist me nog nooit nuchter heeft gezien. Vroeger toen ik als kind met mijn vader naar de frituur ging was er altijd die ene creepy frituurzatlap die daar ne ganse avond tegen de friturist aan het lallen was (hoe hield die friturist da uit?). Als tvrouwke geen stok achter de deur hield was ik nu met verve in zijn voetsporen getreden. Tvrouwke weet ook dat ze geen dîner moet voorbereiden alsk gezopen heb want dan staat mijn hoofd maar naar 1 ding: FRIETEN GODVERDOMME!!

Woensdag was het ne gewone met een potje stoofvleessaus, een potje joppiesaus, een berehap, een bouletje in z'n geheel lichtjes gebakken, 5 kippets van de kinderen en een stuk lookworst :drool:.

Woensdag was het ne gewone met een potje stoofvleessaus, een potje joppiesaus, een berehap, een bouletje in z'n geheel lichtjes gebakken, 5 kippets van de kinderen en een stuk lookworst :drool:.
Die curry, ui, mosterd in die joppiesaus doen het voor mij 🤤.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan