De frituur

Vandaag terug naar de vaste frituur.

Begonnen met een wachtpintje door alle heerlijke verhalen hier, heeft echt gesmaakt.

Belcrunch genomen, niet zot van, gewoon boulet met een krokant korstje. Frieten waren wel weer heerlijk! Er was ook nog een cervela special, die zit blijkbaar verstopt achter het papier.

Ik neem geen verantwoordelijkheid voor de fles Hollandse mayonaise, deze is van mijn wederhelft.

IMG_9593.jpeg

Idd, een viandel moet echt pérfect gebakken zijn. Te lang bakken en je hebt enkel korst, te kort en je hebt een wakke vod in uwe mond.

Bij deze pleit ik voor de afschaffing van de viandel en zijn plaats in te nemen met extra curryworsten.

OT: Goed bezig mannen! Het enige topic op dit forum waar het geen gezever en ambras is. Let´s friet unite!
Handen af van de viandel! :eviltongue: Is een vast onderdeel van mijn bestelling.

Hier in ons lokaal frituur bakken ze hem naar perfectie. Maar idd, overlaatst hadden vrienden frieten meegebracht van een dorp verderop en die viandel (en de frieten) was véél te hard gebakken :(

wOcljs5.jpg
Vandaag eens een nieuwe frituur geprobeerd, Sint-Anna in Bottelare. Top-ervaring zenne. Veel volk maar super vlotte bediening, met de glimlach. En chique, mannekes toch. K heb iemand een wacht-witte-wijntje zien nemen! In een glas!

Frietjes heerlijk krokant, en een briljante saté. Dochter vond het julientje ook top (en ik ook, k had geanticipeerd op haar overschatting)…

Met een Omer en in joggingbroek. K voel mij gelijk Didi Reynders met een zak subito’s zo gelukkig.
En waar geven ze tegenwoordig nog 6 bitterballen per portie 🤩

Hier vanmorgen vlees uitgepakt.
Naar de bib gewandeld en langs t frituur gepasserd, thuisgekomen en vlees terug de ijskast in en frieten straks!

Handen af van de viandel! :eviltongue: Is een vast onderdeel van mijn bestelling.

Hier in ons lokaal frituur bakken ze hem naar perfectie. Maar idd, overlaatst hadden vrienden frieten meegebracht van een dorp verderop en die viandel (en de frieten) was véél te hard gebakken :(
frietdroom is uw vaste? (gruwelijke naam). Van waar kwamen uw vrienden

Gisteravond nog eens voor mijn heel klassiek menu gegaan (geen foto genomen omdat alles dan zou afkoelen, zeker na een korte wandeling in de regen) nadat ik vorig jaar vooral verschillende burgers uitgetest heb: frietje met mayonaise, boulet, saté. Ideaal om weer wat op krachten te komen :)

Hehe vreselijke naam idd maar wel goe gerief (vind ik). De andere kwamen van in Hansbeke aan het station... ik weet niet of het daar altijd zo is, kan alleen maar van die ene keer spreken.
Hansbeke - ‘t Routje - is zo’n frituur waar ge maanden naar kunt verlangen om eindelijk eens te proberen, om dan serieus ontgoocheld achter te blijven.

Ik vind de Frietdroom altijd “correct”. Prima frituurtje maar ik zou er nooit voor omrijden. Meer nog, ik ga zelfs naar de Vollenbak, een frituur die nog meer schommelt dan de temperatuur in november.

Terug
Bovenaan