De frituur

Wat is dat driehoek-vleesje?
Ik ben in het buitenland... na een weekje zonder goede frieten zien frietjes er nog lekkerder uit.

misschien deze

Vanavond is het zover! Zoon komt terug van kamp en dat wordt gevierd met een frituurbezoek. Ben al aan het nadenken over welke vleesjes het worden

Bij toeval in Johannesburg een shop gevonden waar ze vleeskroketten verkopen en frikandellen.

Gisteren sedert jaren nog eens frikandellen kunnen eten. Onmiddellijk 14 frikandellen special met curry ketchup en 2 vleeskroketten.

En als side dish frieten erbij.

Gisteren kletterende ambras gehad met mijn deerne waarna Dwoazn op z’n fietske is gesprongen, want hij had al een stuk of 10 pinten in zijne kraag geslagen.

Aangekomen bij mijn vaste frituur zag de Chris het direct aan mij. Dwoazn motje, wat scheel er? Kzeg 'nee nee krikke, laat mij maar doen'.

Hij trekt zijne schort uit en kzie hem afkomen met een wachtpintje, uiteindelijk vree goe gebabbeld met mijne friturist, wie had dat ooit gedacht.

Uiteindelijk daar m’n bestelling op gegeten en dat smaakt toch altijd vele malen beter als thuis.

Gewone met stoofsaus + tartaar
Bicky mexicano :drool:
Zigeunerstick
Bouletje goed gebakken
Spicy viandel
Belcrunch
En een potje tartaar om de vlezekes extra goed te laten zwemmen

‘t heeft weeral gesmaakt se nomnomnom

Laatst bewerkt:
Bij toeval in Johannesburg een shop gevonden waar ze vleeskroketten verkopen en lange hamburgers.

Gisteren sedert jaren nog eens curryworsten kunnen eten. Onmiddellijk 14 frikandellen special met curry ketchup en 2 vleeskroketten.

En als side dish frieten erbij.
FTFY

Iedereen een beetje tevreden houden hier... Kwestie dat iedereen mee is.

FTFY

Iedereen een beetje tevreden houden hier... Kwestie dat iedereen mee is.

Kleine 15j geleden zag ik in een restaurant frikandellen staan. Ik heel content denkende dat het is hier in de sjakos. En ik kreeg slechte gehaktballen in tomatensaus.

Pas daarna weet ik gewoon iedereen die iets anders zegt of denkt bij frikandellen te hard op hun hoofd is gevallen wanneer ze geboren werden.

Kleine 15j geleden zag ik in een restaurant frikandellen staan. Ik heel content denkende dat het is hier in de sjakos. En ik kreeg slechte gehaktballen in tomatensaus.

Pas daarna weet ik gewoon iedereen die iets anders zegt of denkt bij frikandellen te hard op hun hoofd is gevallen wanneer ze geboren werden.
Was dat niet frikadellen? Want dat zijn idd gehaktballen. Je zou eerder denken dat je bij "curryworst" vanalles kunt krijgen wat ge niet verwacht :unsure: .

Was dat niet frikadellen? Want dat zijn idd gehaktballen. Je zou eerder denken dat je bij "curryworst" vanalles kunt krijgen wat ge niet verwacht :unsure: .
Dat krijg je toch. Als je in de streek van antwerpen een curryworst vraagt krijg je een frikandel waar in de verste verte geen currysmaak in te bespeuren valt.

Laatst bewerkt:

Frikadel, dus zonder “n”, dat zijn Indonesissche gehaktballetjes. De oorspronkelijke gehaktballetjes werden door heel Europa gegeten (Zweden tot Turkije) en zijn door de Hollanders waarschijnlijk in Indonesië geintroduceerd en daar werden ze direct omgedoopt tot Perkedel. De “F” was lastig uit te spreken. Traditioneel gevuld met kruiden en aardappel (wat de Hollanders en Noren, Zweden en Denen er naast aten).
Ik vind ze wel lekker, bij een goede toko, maar als je iets anders verwacht, kan het zomaar tegenvallen.

Frikadel, dus zonder “n”, dat zijn Indonesissche gehaktballetjes. De oorspronkelijke gehaktballetjes werden door heel Europa gegeten (Zweden tot Turkije) en zijn door de Hollanders waarschijnlijk in Indonesië geintroduceerd en daar werden ze direct omgedoopt tot Perkedel. De “F” was lastig uit te spreken. Traditioneel gevuld met kruiden en aardappel (wat de Hollanders en Noren, Zweden en Denen er naast aten).
Ik vind ze wel lekker, bij een goede toko, maar als je iets anders verwacht, kan het zomaar tegenvallen.
Dus indonesische gehakballetjes die voor ze ze in indonesie aten al wijd verspreid waren doorheen Europa. :wtf:

Dus indonesische gehakballetjes die voor ze ze in indonesie aten al wijd verspreid waren doorheen Europa. :wtf:
Gehaktballetjes die werden geïntroduceerd in Indonesie en alwaar er een eigen draai aan is gegeven, met lokale kruiden ed.. anders maar toch herkenbaar.

Een gerecht in een typisch herfst-palet: een plaatselijk recept van generatie op generatie doorgegeven, dat bestaat uit een licht pikante vleesbereiding afgewerkt met gedroogde ajuin en specerijen, op een bedje van in olie gebakken aardappelstaafjes met een duo van sauzen: een donkere, zachte maar intense saus op basis van rundvlees en in contrast daarmee een meer uitgesproken, eerder pittige saus die zijn diepgele kleur ontleent aan het gebruik van onder andere kruiden zoals kerrypoeder en kurkuma.
In het kort, een Rombautje:

rombautje2.jpg

Een gerecht in een typisch herfst-palet: een plaatselijk recept van generatie op generatie doorgegeven, dat bestaat uit een licht pikante vleesbereiding afgewerkt met gedroogde ajuin en specerijen, op een bedje van in olie gebakken aardappelstaafjes met een duo van sauzen: een donkere, zachte maar intense saus op basis van rundvlees en in contrast daarmee een meer uitgesproken, eerder pittige saus die zijn diepgele kleur ontleent aan het gebruik van onder andere kruiden zoals kerrypoeder en kurkuma.
In het kort, een Rombautje:

Bekijk bijlage 42603
Vanavond ook es nie kie achter frit nadat ik mijn copain Biersmoel ga halen vant prison. Veel te lang geleden weeral die fritten 😜...anyway, straks ne wachtpint openkletsen oep a bakkes copain

Laatst bewerkt:
woensdag frietjes gaan eten bij de frietchinees (jong schoon meiske) in toekomstige woonplek. Frietjes waren goed krokant, de boulet was goed gebakken maar er zat veel te weinig saus op. Ik dacht mijn frietjes in de special te doppen maar dat viel tegen. Volgende keer dus meer saus vragen en dan zien ze mij daar nog.

Terug
Bovenaan