De frituur

Hier is de vriendin ook fan van Pizza van Dominos.
Persoonlijk vind ik die ook nog wel te doen tegenover de pizzahut maar je bent er voor 2 pizza's ook al snel 30+ euro kwijt terwijl je bij de lokale pizzeria voor evenveel geld een naar mijn gedacht kwalitatief betere pizza krijgt.

De paar Domino's in België waar ik al ervaring mee heb, waren op 1 na (die dramatisch slecht was) ook beter dan Pizzahut. En qua kwaliteit ook beter dan in Nederland, maar ook duidelijk duurder.

Frituur is hier al een paar maanden geleden, mijn "vast adres" is qua kwaliteit de laatste 2 jaar alleen maar achteruit gegaan; 1 zeer goed alternatief gevonden in de buurt maar minder praktisch, meestal geen parking in de ruime omgeving.
En dan is er nog een goed alternatief op 15 minuten rijden, ook al ettelijke maanden geleden.
Conclusie na dit topic te lezen: ik moet dringend meer naar de frituur gaan :)

Hier is de vriendin ook fan van Pizza van Dominos.
Persoonlijk vind ik die ook nog wel te doen tegenover de pizzahut maar je bent er voor 2 pizza's ook al snel 30+ euro kwijt terwijl je bij de lokale pizzeria voor evenveel geld een naar mijn gedacht kwalitatief betere pizza krijgt.
Bij Pizzahut en Domino's mag je eigenlijk nooit bestellen zonder korting. Ik denk dat ze in hun prijszetting er ook soms gewoon van uit gaan dat de meeste mensen wel ofwel een van de velen bonnen gebruiken of op een kortingdag bestellen (dolle/gekke dinsdag etc.).

Bij Pizzahut en Domino's mag je eigenlijk nooit bestellen zonder korting. Ik denk dat ze in hun prijszetting er ook soms gewoon van uit gaan dat de meeste mensen wel ofwel een van de velen bonnen gebruiken of op een kortingdag bestellen (dolle/gekke dinsdag etc.).

Klopt. Hier eten we ook sporadisch wel eens Domino's, maar dan ook enkel op dinsdag/zaterdag als ge bij afhalen maar 7 of 9 euro betaalt voor M/L. Die Spicey Chicken Mix bij Domino's vind ik op zich best nog wel te pruimen. Maar zo'n pizza van Domino's zou eigenlijk geen pizza genoemd mogen worden, maar gewoon een vettige hap die toevallig het uitzicht heeft van een pizza.

Straks voor een keertje ni bij mijn ouders gaan eten op vrijdag, dus worden het frietjes van onze lievelingsfrituur :love:.

Vandaag geen zin om te koken dus frieeeeeeetjeeeeees!

Groot pak met satekruiden en tartaar
Boulet speciaal
Mexicano
Cervela
Kipfingers
En een extra potteke tartaar om de vlezekes goe te laten zwemmen 🤤

Vandaag geen zin om te koken dus frieeeeeeetjeeeeees!

Groot pak met satekruiden en tartaar
Boulet speciaal
Mexicano
Cervela
Kipfingers
En een extra potteke tartaar om de vlezekes goe te laten zwemmen 🤤
Ten eerste: no judgement
Ten tweede: ne grote én 4 vlezekes :eek:

Cruciaal topic dit, toont aan hoe Belgisch Beyondgaming is.

Alleen, frietjesdag op vrijdag? Wat eten jullie dan op zaterdag en zondag?
Hier zaterdag frituurdag ftw.

Grote friet mayonaise, cervela speciaal is de laatste tijd de winnaar.
Van tijd tot tijd grote friet met videe in een apart potje zoete mayonaise.
Af en toe grote friet gyros met andalouse, met nog wat Griekse salade en feta erbij...

Af en toe grote friet gyros met andalouse, met nog wat Griekse salade en feta erbij...
De zondagavond. Al meer dan een jaar een Julientje met 3 extra frikandellen/viandellen.

Afgelopen zondag een pak frieten met stoofvleessaus, een bicky cheese, een boulet special, een grizzly en een frikandel. Met een pilske.
En natuurlijk de rest van wat m'n vrouw nooit op krijgt.

Ik snap niet hoe veel jullie kunnen eten van de frituur, ik pak altijd een kleintje en 2 vleesjes en mijn frieten krijg ik nooit op.

Als ik dan zie dat sommige 4 vleesjes pakken en medium of groot :wtf:

En ik ben meer dan een goeie eter dus daar ligt het zeker niet aan.

Normaal nooit op vrijdag frituurdag, enkel héél soms als we niet naar m'n ouders gaan eten. Normaal eerder woensdag/donderdag en/of zondag.

Hier bijna altijd 1 van deze 3:

Mini met stoofvleessaus en mayonaise + platte boulet (g'ackie dus) (hardgebakken, met bbq saus)
Mini met stoofvleessaus en mayonaise + berehap
Mini met stoofvleessaus en mayonaise + berepoot gekruid

Het hangt van de frituur af, eerste keuze is bij onze favoriete frituur. Meestal ook nog een stukje (of bijna een hele) koude boulet.

Ik snap niet hoe veel jullie kunnen eten van de frituur, ik pak altijd een kleintje en 2 vleesjes en mijn frieten krijg ik nooit op.

Als ik dan zie dat sommige 4 vleesjes pakken en medium of groot :wtf:

En ik ben meer dan een goeie eter dus daar ligt het zeker niet aan.
Haha dit dus. Hier vant zelfde. 2 Volw en een kleine. 1 Groot pak en 2 vleesjes max de man. Ook als we gerechtjes klaarmaken voor 2 personen, schiet er gegarandeerd nog de helft over voorde komende dag of twee dagen van te eten.

Nu met een stuk in m'n kloten vant café richting t'frituur vo ne groot pak met een potteke stoofvleessaus en klad mayonaise, ne sito, ne mexicano en vuurvreter

Laatst bewerkt:
Bij de witte is een grote niet overdreven groot, en ik had groten honger :p
Zoals ik zei, no judgement, als gij 5 bicky's wilt eten, be my guest, wel alleen van een echte goeie bicky frituur dan, want er zijn er bij die nen bicky durven verkopen die nog ni eens in de buurt komt.

Trouwens, één van de beste frituren waar ik de laatste jaren toevallig gepasseerd ben is die van Sven en Amanda van Mijn Restaurant, 't Festijn in Retie.

En godver, nu heb ik weer goesting in frieten!

Ja lap, het werden frieten met een potje stoofvleessaus en een roulette (G'ackie dus) met bbq saus (van die oranje, op sommige plaatsen ook specialsaus) en een halve koude boulet.

Zoals ik zei, no judgement, als gij 5 bicky's wilt eten, be my guest, wel alleen van een echte goeie bicky frituur dan, want er zijn er bij die nen bicky durven verkopen die nog ni eens in de buurt komt.

Trouwens, één van de beste frituren waar ik de laatste jaren toevallig gepasseerd ben is die van Sven en Amanda van Mijn Restaurant, 't Festijn in Retie.

Amanda idd een fel mokke, enkel denk ik wel dat de Svekke haar wat int oog moet houden. Als ik de verhalen uit Retie en omgeving moet geloven. :p

Terug
Bovenaan