Brt
Banned
Dat is 100% correct. Maar mensen gaan altijd vergelijken met anderen dus er zal altijd 'ongemak' zijn. Geen flauw idee hoe dat op te lossen...Sluit ik bij aan. Ik denk dat heel veel problemen die we hebben, zowel qua mentale gezondheid als bredere maatschappelijke problemen, te reduceren zijn tot onze verslaving aan materiële welvaart en hoe die te financieren. We leven vaak om te werken (en voelen ons vaak sociaal gefaald als we een burn-out krijgen, deeltijds gaan werken, etc.) om te kunnen voldoen aan dat ideaalbeeld van heel veel te 'bezitten'. Je moet daar zelfs niet eens voor zoeken: ga naar bepaalde threads hier op het forum en die fetish om toch maar steeds mooiere, duurdere en exclusievere zaken te hebben dan andere mensen spat er vanaf.![]()
ALS je uw werk graag doet en mentaal uitdaagt: dat is NIET de norm.Ik ben absoluut geen fan van degrowth, en er zijn weinig nuttigere tijdsbestedingen als het werk doen dat je graag doet (en je mentaal uitdaagt). Maar als ik zie hoe laid back ze op dat vlak in veel armere werelddelen zijn, en als ik dat dan vergelijk met wat voor een ratrace dat dat hier soms is, dan vraag ik me af: waarom doen zoveel mensen hier dat zichzelf toch aan.Schroef uw consumptie (en inkomsten) wat terug en je gaat misschien een veel gelukkiger leven dan je nu hebt.
'op een uur ben ik van bij mij thuis tot aan de voordeur van het Vlaams Parlement.'
Welke partij?
Schroef uw consumptie (en inkomsten) wat terug en je gaat misschien een veel gelukkiger leven dan je nu hebt.

(hoe groot die waren staat er niet bij). Bovendien verkoopt hij dus een boek over bovenstaand artikel. Hij heeft ook een podcast hierover. Hij belegt succesvol geld (goed voor hem). Hij is ook journalist. Maar goed, zijn salaris is 'gewoontjes'. Yeah suuuuurre 
, en bepaalde zaken waar je vol voor de sfeer zou kunnen kiezen), ... maar geen van die zaken zijn echt noodzakelijk - maar er is geen twijfel mogelijk dat veel van die dingen effectief het algemeen leef comfort en kwaliteit verhogen (we laten even de niet financiële zaken als familie, vrienden, gezondheid buiten beschouwing- deze zijn nog belangrijker).