Bompaization
Active member
Ik vind dit veel mooier dan die lappenpoppen.Ik begrijp het niet
Alles toch beter dan deze "oorspronkeljke invulling" van de kerststal?
![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik vind dit veel mooier dan die lappenpoppen.Ik begrijp het niet
Alles toch beter dan deze "oorspronkeljke invulling" van de kerststal?
![]()
Geweldig, kunnen we hier weer jaarlijks over gaan zeverenHet laatste woord over de speciale kerststal is nog niet gezegd. Want de kerststal van Geyer zal ook de volgende jaren op de Grote Markt staan, het contract dat ze won, is geldig voor vijf jaar.

Die kerststal slaat nu toch ook nergens op. Men zou beter echte discriminatie aanpakken in plaats van zulke woke symboliek door de mensen hun strot te willen duwen.

bewegende poppenkast voor dat geld mag welIk stel voor om de poppen in de tent af te voeren en te vervangen door de Brusselse partijvoorzitters tot er een regering is.

Eerlijk gezegd, Jezus zelf is zelf niet content met een kerststal.
Gezien die de handelaars al wegjoeg in de tempels, gaat die ook niet content zijn dat er iemand warme cecemel verkoopt voor 4,2 euro bij een afbeeltenis van zijn geboorte.![]()
Ik stel voor om de poppen in de tent af te voeren en te vervangen door de Brusselse partijvoorzitters tot er een regering is.
De 'traditie' van kerstmarkten zoals we die nu kennen is jonger dan de meesten van ons op dit forum, is een Duits importproduct en heeft van bij den beginne bij ons in de eerste plaats een commercieel karakter gehad.Welke waarde heeft die kerststal dan ook nog?
Het is nog zuiver een nostalgisch iets met nog weinig christelijke waarde.
Het commerciële gewin van de kerstmarkten heeft het volledig overgenomen, en daar is niks mis mee. Het is goed dat de mensen zich amuseren en de horeca goed draait, alleen maar toe te juichen.
De kerststal in Brussel is gewoon lelijk en kost veel geld, dat laatste lijkt me vooral het grootste probleem te zijn.
Veel geld uitgeven voor iets waar niemand warm van wordt, weggegooid geld dus.
De 'traditie' van kerstmarkten zoals we die nu kennen is jonger dan de meesten van ons op dit forum, is een Duits importproduct en heeft van bij den beginne bij ons in de eerste plaats een commercieel karakter gehad.
Artistieke vrijheid, waarvan jij tegelijk een "verdoken reden om een knuppel in het hoenderhok te gooien en wat te provoceren" maakte, en dat vind ik dus onzin. Nu niet terugkrabbelen hé.
Ik ben naar maatstaf van dit forum ook al een oude pee en ik kan mij die markten ook nog herinneren alle jaren op het gemeenteplein met wat kraampjes , gluwhein en dan de mannen van de gemeente die kerstbomen verkochten …Ik kan me toch niet anders herinneren dan dat kerstmarkten ook al bestonden in mijn jeugd hoor, ook al ben ik intussen 'oud'

De eerste kerstmarkt was er in luik in 1987. https://allesoverbelgie.nl/kerstmarkten-in-belgie/Ik kan me toch niet anders herinneren dan dat kerstmarkten ook al bestonden in mijn jeugd hoor, ook al ben ik intussen 'oud'
De 'traditie' van kerstmarkten zoals we die nu kennen is jonger dan de meesten van ons op dit forum, is een Duits importproduct en heeft van bij den beginne bij ons in de eerste plaats een commercieel karakter gehad.
Verder steun ik JLB in zijn hetze tegen deze Kerststal. Laten we die gezichten terug écht maken en de kerstmarkt realistisch, met een donkergetaande Jesus en Maria die aan het huilen is wegens een postnatale depressie nadat ze uren arbeid geleverd heeft na een verkrachting. Dan zullen we pas geen relletjes hebben.
Dat mensen die nu tegen de kerststal zijn, dat vaak om verkeerde redenen doen. Zoals JLB.En wat is hier concreet dan uw punt?
Wat wil je juist toevoegen?
En wat is volgens u dan de “juiste” reden?Dat mensen die nu tegen de kerststal zijn, dat vaak om verkeerde redenen doen. Zoals JLB.
De eerste kerstmarkt was er in luik in 1987. https://allesoverbelgie.nl/kerstmarkten-in-belgie/
Verder steun ik JLB in zijn hetze tegen deze Kerststal. Laten we die gezichten terug écht maken en de kerstmarkt realistisch, met een donkergetaande Jesus en Maria die aan het huilen is wegens een postnatale depressie nadat ze uren arbeid geleverd heeft na een verkrachting. Dan zullen we pas geen relletjes hebben.