De Mol 2022

De Mol 2022

Ja en? Andere jaren is het altijd al geweest dat bij dergelijke proeven de mol op de juiste positie zat. (Zeker omdat de productie die positie kiest)
En kan zijn dat bij de volgende proeven iemand anders in een sleutelpositie zit. Tja. Op aflevering 1 maakt het nog niet zoveel uit denk ik. Het is vooral in het midden van de "Mol" dat dat belangrijker wordt. Op het einde vallen de kaarten meestal al in zijn plooien, en in het begin is het voor iedereen nog wat zoeken en zit je vooral ook met 9 niet-mollen (of dit jaar zelfs 10).

En kan zijn dat bij de volgende proeven iemand anders in een sleutelpositie zit. Tja. Op aflevering 1 maakt het nog niet zoveel uit denk ik. Het is vooral in het midden van de "Mol" dat dat belangrijker wordt. Op het einde vallen de kaarten meestal al in zijn plooien, en in het begin is het voor iedereen nog wat zoeken en zit je vooral ook met 9 niet-mollen (of dit jaar zelfs 10).
De posities werden in opdracht 1 bepaald door de productie / de mol, in de volgende proeven / afleveringen is dat normaal na overleg tussen de kandidaten.

Edit: bedoel opdracht 1 ipv aflevering 1

De posities werden in aflevering 1 bepaald door de productie / de mol, in de volgende proeven / afleveringen is dat normaal na overleg tussen de kandidaten.
Ik ga er ook mee akkoord dat het in theorie beter is om in de auto te zitten (of de taart te dragen), en dat vooral onder grond een slechte positie was. Maar hoe groot de kans ook is dat ze die achterlaten is mij ook niet duidelijk. Leek mij dat ze zeer ongeduldig waren, maar dat kon gestuurd zijn door de mol natuurlijk.

Ja maar de mol wordt wel van de productie gestuurd om een bepaalde positie op te eisen.
Wat logisch is?

Die Nele... zou niet mijn bff zijn. Die Amu is t perfecte voorbeeld van een speler die er volledig voor gaat zonder na te denken.
En Manu? Hoe slecht was die aan het liegen bij die koffers:rofl:

Ik dacht altijd dat de productie geen expliciete leugens vertelt aan het kijkend publiek.

Als ze eerst zeggen dat Jens “onverwacht” mag meedoen als kandidaat en hij nadien de Mol blijkt te zijn, dan vervalt toch het leuke aan het zogezegde onverwachtse?

Uma is de persoon die het al zeker niet kan zijn.

- Je gaat als mol die vrijstelling niet nemen, zeker op een punt waar je al weet dat er toch geen geld zal verdiend worden op dat moment. Neem je de vrijstelling zijn alle ogen op jou gericht. Dan is onze "boomknuffelaar" beter in zijn rol gebleven. Natuurlijk als je geen interesse toont in de vrijstelling verraad je je ook al.
Op dat moment wist ze niet dat er wel of geen geld verdiend ging worden hé. Ze was daar als 2e. Voor hetzelfde geld doet de rest het goed en komen er nog een stuk of 6 achter die allen hun vraag goed beantwoorden. Dat vind ik dus niet echt een goede reden.

De reden waarom ze de Mol niet zal zijn (puur afgaande op deze proef), is dat de Mol nooit als 2e moet gaan natuurlijk. Waarom zou de Mol zich hier reppen? Die kan best als laatste gaan. Kans is dan groot dat hij/zij niets moet doen en zich niet verdacht hoeft te maken.

Te vroeg om uitspraken te doen. Nele en Uma zijn het meest nadrukkelijk in beeld gebracht bij 'sabotage' acties. Zij zullen het dan wel al niet zijn zeker? ;) of toch?

Fijn voor zo'n Jens dat die mee mag doen, maar elke keer als die 'ma how' zegt, komen mijn armharen toch een beetje recht...

Het vak Godsdienst stelt tegenwoordig niet veel meer voor, maar een leerkracht Godsdienst die zelfs geen enkele van de vier evangelisten kent, moet zich zeer diep schamen.
Inderdaad. Dat is ook het eerste wat we hier tegen elkaar zeiden. Dàt maakt ze natuurlijk wél weer verdacht ;)

Het vak Godsdienst stelt tegenwoordig niet veel meer voor, maar een leerkracht Godsdienst die zelfs geen enkele van de vier evangelisten kent, moet zich zeer diep schamen.
Ze is geen echte leerkracht godsdienst, in de voorstelling van vorige week zei ze dat dit haar eerste jaar is en ze al haar kennis van Google moet halen. Dus ik vind dat wel logisch.

De herintrede van "de Jens", dat is toch een scenario geschreven door Bart De Pauw, Tom Lenaerts en Paul Baten Gronda?

Naar Frankfurt vliegen via Lanzarote met een koekoeksklok als bagage waar een vrijstelling in zit. Ja hoor. :crazy:

Ik weet niet in welke jaren ze godsdienst geven, maar ik heb jaren met godsdienstlessen gehad waar eigenlijk geen enkele referentie naar godsdienst nog inzat. Ja, het zat bij mij ook wel ver die profeten. ik ben ook geen christelijk persoon. Ik kwam alleen op Mattheüs en de rest zat ook te ver, maar volgens mij geeft zij les godsdienst in een school waarbij het vak godsdienst weinig te maken heeft met godsdienst en dus vele zaken niet in een leerplan zitten, waaronder wie de vier evangeliën heeft geschreven. Maar die nuances enzovoort krijg je allemaal ook niet mee als je naar zo een show krijgt, en waarom ook. Het maakt haar verdachter vanuit het perspectief van de tv makers. Sowieso het is niet omdat je het antwoord op die éne vrij eenvoudig lijkende vraag niet weet dat je daarom geen goede leerkracht kan zijn. Wij kregen letterlijk les over het thema liefde en seksualiteit in een jaar over godsdienst (of één volledig durend semester/trimester van een jaar), en tbh zoveel te beter want daar ben je als tiener veel meer mee dan een beetje verhaaltjes en mythes en legendes over 2000 jaar geleden na te vertellen en droge informatie van de bijbel te gaan quoten. Dan kan je even goed over Seth, Osiris en Horus beginnen want dat heeft evenveel waarde.

Ook van die boomknuffelaar, die werkt met bomen in BE, niet met bomen in Californië natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Analyse van de eerste proef:
Er was 5000 euro te verdienen. 3000 euro door Jens te bevrijden en 2000 euro (10x200) om het feest te halen. 5 mensen hadden sowieso het feest gehaald (2 in de auto, 2 met de taart en 1 iemand bij de kettingen), dus de mol kon eigenlijk maar 4000 euro verpesten. Dan is het logisch om de focus op de 3000 euro van Jens te zetten. Als je dan kijkt naar de vragen die ze moesten oplossen om Jens vrij te krijgen is het logisch om de 2 begraven personen kwijt te spelen want hierdoor is de kans op het juiste antwoord voor de leeftijd van Dolly Parton serieus minder, en is het eigenlijk onmogelijk om te weten hoeveel kinderen de kandidaten in totaal hebben (want je weet totaal niet wie die 2 begraven personen zijn wegens geen idee van leeftijd, geslacht, uiterlijk). Je wist als mol ook dat bij de ketting-groep er een praat momentje kon zijn waardoor het onderwerp kinderen daar wel besproken kon zijn. Hierdoor mol je al 3400 euro weg, terwijl je ook weet dat de kans dat iemand die 'vrijstelling' wegneemt groot is (dus nog meer geld weg is zonder te moeten mollen). Hierdoor moet de mol dus bij de eerste 4 kandidaten zitten.

Met de eliminatie van Gretel blijven dus enkel nog Toon, Sven en Philippe over als mogelijkheid.

EDIT: ze waren ook snel weg met de auto bij die begraven personen zonder dat we het echte volledige overleg ervan gezien hebben (enkel maar een klein fragment ervan). Misschien nam er iemand (de mol) het voortouw bij die beslissing en hebben dat niet laten zien om duidelijk gemol niet te laten zien in de eerste aflevering?

Laatst bewerkt:
Was die persoon die in de auto zat (naast Gretel) verrast door het auto-ongeluk? Een mol zou ingelicht worden over het auto-ongeluk. Als je dat niet aan ziet komen, verschiet je daar natuurlijk van.

Terug
Bovenaan