De Mol 2025 - Aflevering 3

Wat een zever. Watermeloenen klaarleggen met alles van gereedschap om die te slopen. Geen uitleg geven aan de kandidaten en ze daar een uur laten staan. 'De opdracht is niets doen'.

Dan een onnozel stokje meegeven om een olifant te meten en ge zijt helemaal vertrokken.

Achteraf staat Gilles daar dan: beste vrienden, er kon vandaag 6000 euro verdiend worden (absoluut niet, zo goed als nooit kan de volle pot gewonnen worden omwille van hoe de opdrachten in elkaar zitten). 'De mol heeft weer goed zijn best gedaan'. Als je daarmee het team achter de schermen bedoeld, ja inderdaad.

En iedereen maar zoeken en doen. Wie heeft die watermeloen aangewezen? Nee, in werkelijkheid geeft de productie instructies en hebben ze de ontbijtscene geacteerd. Zoals kandidaten van vorige seizoenen het vertelden: alle spellen worden voortdurend gepauzeerd om alles goed op beeld te krijgen, tijdens de momenten waar ze staan te wachten wordt de mol ontmaskerd.

Heel dat watermeloen gebeuren blijf ik toch een bizarre vinden. Ze komen dan uiteindelijk tot de conclusie dat ze niets moeten doen, steken de meloenen terug in de kist, deksel er terug op en dan blijkt dat ze ze achteraf toch nog allemaal zijn gaan kapot steken....
Dat briefje in die eerste meloen 's ochtends is wel het ideale excuus voor deze meloenslachting..

Dus ik ga Pedro zeker niet afschrijven. Zat in afl1 ideaal tot in helicopter, in afl2 was hij als eerste weg in de trein, want als je daar wilt wisselen zonder betrapt te worden, moet je ofwel de allersnelste zijn (hij dus) of de laatste (Jan maar die valt af) of de Nimrod optie. Maar Nimrod is hier wel degene die sleepworld zegt en Pedro kwam af met sleeplife...
Het is natuurlijk ideaal om dan bij de tombola geen extra balletjes te kopen om zichzelf zo uit de wind te zetten.

Dat van die watermeloen bij het ontbijt moet je niet teveel achter zoeken he, dat is gewoon gestuurd vanuit de regie.

Uiteraard is dat gestuurd.
De opdracht zat in die meloen. Die moet ooit open gemaakt worden.... En dat was nadat iedereen klaar was met het ontbijt. Zijt maar zeker dat iemand van de regie daar gezegd heeft om die watermeloen te pakken.

Nimrod is het voor mij al niet, die leek te opvallend zenuwachtig toen ze begonnen vragen stellen over het aantal balletjes. Sarah en Michele daarentegen weeral sterke pokerfaces wanneer het nodig is, maar dan wel direct beginnen wenen bij elk vertrek ongeacht wie de afvaller is. Verder maar een middelmatige aflevering, die olifanten waren nog het beste deel, prachtige dieren.

Wel beetje flauw dat je geen (cryptische) instructies geeft bij die meloenen, je hebt daar zelfs geen mol nodig om veel geld verloren te zien gaan.

Dan een onnozel stokje meegeven om een olifant te meten en ge zijt helemaal vertrokken.
Idd belachelijk. Dat is praktisch onmogelijk om goed te doen.
Zorg er minstens voor dat ze een beter meetlint kunnen verdienen en wanneer ze het slecht doen eindigen met een stokje.

Idd, je hebt 1) Een mol die dingen om zeep helpt 2) Opdrachten die toch nooit perfect kunnen uitgevoerd worden 3) Kandidaten die de boel gaan saboteren voor zichzelf verdacht te maken.

Wat is eigenlijk het theoretische maximum te winnen bedrag?

De opdrachten zitten zodanig in elkaar dat mollen eigenlijk niet nodig/mogelijk is.
Dat hé. Loop gewoon mee als mol en 't is voldoende. De meeste opdrachten zijn niet haalbaar en je hebt dan nog eens kandidaten die zichzelf verdacht willen maken en 't is heel om zeep.

Ja, deze aflevering heeft ze wel totaal niets bijgedragen. In de auto bevestigd ze alleen maar de goede antwoorden nadat ze al gegeven waren door iemand anders (van kijk ik wist het ook) en bij het laatste stuurt ze wel heel goed naar Sleeplife. Ze heeft ook heel veel zenuwtrekjes vind ik, waar ze aan haar gezicht of haar zit te prutsen.
Toen ze in de auto's het fragment van de mol lieten horen was Michèle de hele tijd op een haarrekkertje aan het bijten. Aan de tafel kwam ze ook heel zenuwachtig over. Ik heb het even gepauzeerd toen zij close-up in beeld kwam en zag daar toch een soort van "mol-blik" in (een mengeling tussen deugnieterij en zenuwachtigheid). :unsure:

Dat hé. Loop gewoon mee als mol en 't is voldoende. De meeste opdrachten zijn niet haalbaar en je hebt dan nog eens kandidaten die zichzelf verdacht willen maken en 't is heel om zeep.
Het zijn ook allemaal opdrachten waarbij de groep gesplitst wordt, zelden zijn er opdrachten met de hele groep samen.

Vond het wel wat onnozel dat ze niks meegaven met Pedro en Jan, maar nog dommer dan dat was dat ze bleven meloenen kapotmaken nadat ze de boodschap "wie niets doet, kan niets verkeerd doen" gekregen hadden.

Voor de rest vond ik het een prima episode. Van die opdracht in de meloen, niet teveel bij nadenken, tis niet dat het de enige mogelijke manier was om die opdracht bij de kandidaten te krijgen he... al dat het was, was een zet van de Mol om hen op een dwaalspoor te zetten. En hoewel de kans dat dit kon gebeuren er erg laag uit zag bij mij, is het toch gebeurd.

En voor achterhalen wie de mol zou kunnen zijn, als ge puur op beelden afgaat zijde genaaid, beelden zijn altijd zodanig gemonteerd dat het iedereen kan zijn. Ge moet op de verborgen hints afgaan, nergens anders. Alleen zo achterhaal je wie de mol is voor de laatste aflevering.

Ik ben precies een van de weinige, maar ik vind het juist onbegrijpelijk dat die twee daar slag om slinger al die watermeloenen beginnen stuk te maken. We hebben in het verleden toch nog al proeven gehad waar iets in zijn gehele moest aankomen? Die mensen zullen hiervoor toch ook al wel naar De Mol gekeken hebben denk ik dan.

Ik kan nog begrijpen dat je er enkelen stuk maakt met misschien het idee dat er iets inzit, maar van zodra dat je merkt dat er niets lijkt in te zitten, dan stop je toch asap? Je kan trouwens toch met wat moeite zien of die watermeloenen al dan niet gemanipuleerd zijn. Ik bedoel, je hebt daar een uur de tijd, als je effectief denkt dat er iets in zit dan inspecteer je toch eerst die watermeloenen of daar mee geprutst is geweest of niet.

Nee, ik vind dat ze daar beiden gewoon zeer ondoordacht te werk zijn gegaan.

Vond het wel wat onnozel dat ze niks meegaven met Pedro en Jan, maar nog dommer dan dat was dat ze bleven meloenen kapotmaken nadat ze de boodschap "wie niets doet, kan niets verkeerd doen" gekregen hadden.

Voor de rest vond ik het een prima episode. Van die opdracht in de meloen, niet teveel bij nadenken, tis niet dat het de enige mogelijke manier was om die opdracht bij de kandidaten te krijgen he... al dat het was, was een zet van de Mol om hen op een dwaalspoor te zetten. En hoewel de kans dat dit kon gebeuren er erg laag uit zag bij mij, is het toch gebeurd.

En voor achterhalen wie de mol zou kunnen zijn, als ge puur op beelden afgaat zijde genaaid, beelden zijn altijd zodanig gemonteerd dat het iedereen kan zijn. Ge moet op de verborgen hints afgaan, nergens anders. Alleen zo achterhaal je wie de mol is voor de laatste aflevering.
Niet alleen hints, analyseren wat de deelnemers doen tijdens de opdrachten. Follow the money theorie is al meermaals succesvol geweest.

Niet alleen hints, analyseren wat de deelnemers doen tijdens de opdrachten. Follow the money theorie is al meermaals succesvol geweest.
In die optiek vind ik het lastig als zou blijken dat de mol geen enkel balletje zou gekocht hebben: easy money om daar 3 of 4 balletjes te kopen hé -> iedereen doet zich verdacht voor, dus als mol gewoon 4 balletjes kopen is easy money uit de groepspot en het is niet alsof plots iedereen naar jou gaat kijken als mol.

Als mol zou ik ook verwachten dat je die 2 proeven aan tafel uitgebreid geoefend hebt: die massage aan de voeten of dat telefoontje met het thuisfront is véél makkelijker te "pokerfacen" als je weet dat het komt en voorbereid bent als mol. (en ook leuk om nadien als regie te kunnen tonen van hoe de mol zich voorbereid had)

Pedro wou zich onverdacht maken als mol door geen balletjes te kopen.
Voor de rest heeft hij Jan gewoon lustig aangemoedigd om watermeloenen kapot te maken. Hij moest Jan niet eens opstoken.
De mol was ook geschrokken van zichzelf deze aflevering zei hij. Dat kan zijn: ik ben verschoten dat ik gewoon al de meloenen kapot heb laten maken, ik wou maar een deel doen.

raccoon-rave.gif

Wel beetje flauw dat je geen (cryptische) instructies geeft bij die meloenen, je hebt daar zelfs geen mol nodig om veel geld verloren te zien gaan.
Nochtans hadden ze de niet eens cryptische instructie al gezien toen er nog, wat, 4000 in de pot zat?

Pedro vond ik deze keer wel een heel goeie mol, vorige week dacht ik ook al aan hem. Alle watermeloenen kapot, dat is dan zo opvallend dat niemand het gaat verdenken. Wel 0 kopen om te laten zien dat je betrouwbaar bent, maar dan op het einde de 1.000 voor de groep weggooien 'omdat hij wil weten wie er liegt'.

Maar als je als mol een briefje in die watermeloen stopt, waardoor die idd wel open moet bij het ontbijt, dan ben je van plan om niét bij de watermeloenen te zitten. Dus ik ga voor Sarah!

Ik hoorde het Gents en het West-Vlaams trouwens ook wel meteen, maar ik dénk dat we meer boodschappen hebben gehoord dan 3, dus dat ze alle boodschappen ff hebben laten spelen om niets weg te geven.

In verband met de molkoffer: ik denk dat het programma zichzelf begint tegen te werken. Als je ziet hoeveel absurde, impulsieve beslissingen er worden genomen door de kandidaten. En ik heb dan ook het vermoeden dat de meeste zich bewust willen voordoen als ‘mol’. Subtiel mollen en de groep in een andere richting sturen lukt/hoeft amper.
Dan maar creatief zijn met hulpmiddelen.

Sarah is verdacht. Maar wat me toch aan het tegenhouden is dat zijn de verklaringen in het begin van aflevering 3 (ik heb niet graag dat mijn fruit in stukken is). Het is enorm gek dat dat ter spraken kwam, maar ze zetten dat iets te hard in de verf.

Hilde vond ik ook raar, waar ze in de trein puur voor een persoonlijk voordeel ging gaat ze nu geen enkele vraag bijkopen.

Nochtans hadden ze de niet eens cryptische instructie al gezien toen er nog, wat, 4000 in de pot zat?

Pedro vond ik deze keer wel een heel goeie mol, vorige week dacht ik ook al aan hem. Alle watermeloenen kapot, dat is dan zo opvallend dat niemand het gaat verdenken. Wel 0 kopen om te laten zien dat je betrouwbaar bent, maar dan op het einde de 1.000 voor de groep weggooien 'omdat hij wil weten wie er liegt'.

Maar als je als mol een briefje in die watermeloen stopt, waardoor die idd wel open moet bij het ontbijt, dan ben je van plan om niét bij de watermeloenen te zitten. Dus ik ga voor Sarah!

Ik hoorde het Gents en het West-Vlaams trouwens ook wel meteen, maar ik dénk dat we meer boodschappen hebben gehoord dan 3, dus dat ze alle boodschappen ff hebben laten spelen om niets weg te geven.
Zo opvallend dat bijna niemand hem nu verdenkt zeker? Integendeel. Met een straat voorsprong hoofdverdachte bij de kijker momenteel, 32% geloof ik zelfs.

Natuurlijk gaan er kandidaten en een groot deel van de kijkers hem nu verdenken door die actie. Vandaar dat ik 'm persoonlijk wél uitsluit als mol want het is gewoon té anders (ik verdacht hem sowieso al niet trouwens, maar dat terzijde).

Terug
Bovenaan