De Mol 2025 - Aflevering 5

Die proef in dat tankstation was zo lame. Moet je daarvoor naar Thailand gaan?
Die proef kan ook onmogelijk lukken zonder de duurste tip te kopen. 'goed gemold'.

Sarah in dat pakje tijdens de jungleproef:love:
Het is een proef waar je nooit het maximale kan halen, maar waar je moet proberen zoveel mogelijk uit te halen.

De beste manier was hier om direct voor de lyrics te gaan en geen geld aan de andere tips verspillen die veel te summier zijn + al de tijd die je er nog aan verkwist (= nog eens extra geld).

Die Michèle kan toch echt ni acteren (als mol) he...
Als zij de mol is het imo wel de één van de zwakkere Mols. Ik ben er nog altijd niet uit of ze acteert of echt zo is. Ik vind die vaak mega raar in gesprekken/reacties/proeven. Die heeft zelden ook een eigen mening en bevestigt veel wat andere zeggen.

Die proef in dat tankstation was zo lame. Moet je daarvoor naar Thailand gaan?
Die proef kan ook onmogelijk lukken zonder de duurste tip te kopen. 'goed gemold'.

Sarah in dat pakje tijdens de jungleproef:love:

Is het gewoon de grote zwakte van het format. Het is altijd "goed gemold" hier en daar, maar uiteindelijk: hoeveel geld zorgt de Mol echt dat er niet in de pot gaat? En hoeveel zorgt de groep of de opbouw van de opdrachten. HET HAD ZOVEEL EURO KUNNEN ZIJN, ja Gilles als de twee auto's op magische wijze in de eerste seconde meteen op de toeter geduwd hadden op het goede moment.

En alleeja, sorry maar een oortje meesmokkelen, is dat nog mollen?

Medelijden met Nimrod.

Blij dat Hilde eruit is, zo'n deelnemers hebben geen meerwaarde als kijker.

Ik ben ondertussen wel fan geworden van Sarah, amai zeg.

Mijn mening perfect verwoord door iemand anders. Weinig aan toe te voegen.

Zat met gekruiste vingers af te wachten op een rood scherm voor een mede-Limburger en dat is in de loop van dit gehele programma nog nooit gebeurd...

Is het gewoon de grote zwakte van het format. Het is altijd "goed gemold" hier en daar, maar uiteindelijk: hoeveel geld zorgt de Mol echt dat er niet in de pot gaat? En hoeveel zorgt de groep of de opbouw van de opdrachten. HET HAD ZOVEEL EURO KUNNEN ZIJN, ja Gilles als de twee auto's op magische wijze in de eerste seconde meteen op de toeter geduwd hadden op het goede moment.

Snapte ook totaal niet hoe je niet eerst voor de duurste tip zou gaan... die foto's van random Anne's of de Clouseau foto had je niets aan wat je niet uit de lyrics kon afleiden... en tel dan de prijs van de goedkope tips maar op...

Ik blijf erbij; De mol was 1 van de 3 mensen in de helicopter eerste aflevering. Die moest aanwezig zijn om de mollenkoffer subtiel in de juiste richting te duwen.

Ik vermoed Pedro. Michel kort op de tweede plaats.

Misschien is het tunnelvisie, maar Michèle was toch weer aanwezig waar je een mol zou verwachten. Ook dat acteerwerk zoals hierboven al vermeld is wel opmerkelijk. Bij het parachutespringen gaf ze aan om absoluut kost wat kost bij de groep van de "springers" te zitten. Dan blijkt dat die mensen op de grond blijven waar je uiteindelijk toch meer invloed kan hebben op het algemene verloop van de proef. Beetje slecht mikken en regelmatig die schietroos laten vallen en voor je het weet is de tijd verlopen. Dan Nimrod aansturen om zeker niet te twijfelen bij het kiezen van zijn kleur en al het geld is meteen weg.

Dat tankstation.. misschien niet de beste proef, maar toch wat hilariteit met Hilde daar. Als mol misschien ook beter om in de winkel aanwezig te zijn, lijkt me makkelijker om te sturen wanneer je weet wat de opzet van de proef is. Het zou ook goed kunnen dat Michèle voor het vertrek bewust vooraan in de auto is gaan zitten, met als doel zo één van de personen te zijn die de winkel binnengaat.

In de proef met dat fruit moest ze al helemaal geen moeite meer doen. Ze kon haar glimlach precies niet onderdrukken toen Hilde zei dat ze die proef wou doen mislukken.

En ook weer die molkoffer, dat is toch echt geen toevoeging aan het concept. Zeker na deze aflevering voelt het aan alsof dit gewoon 100% van de regie komt en ze daar de mol gewoon wat laten acteren in die bespreking. Het zijn ook geen subtiele sabotages waarvan je denkt "ah dat is goed gevonden, sterk van de mol", tot nu toe zijn het gewoon zaken waar je niks tegen kan beginnen als kandidaat.

Snapte ook totaal niet hoe je niet eerst voor de duurste tip zou gaan... die foto's van random Anne's of de Clouseau foto had je niets aan wat je niet uit de lyrics kon afleiden... en tel dan de prijs van de goedkope tips maar op...
Omdat die 2 niet weten dat de kandidaten in de auto moeten toeteren op het juiste woord. Ik vermoed dat die gewoon dachten dat ze enkel de titel moesten raden.

Omdat die 2 niet weten dat de kandidaten in de auto moeten toeteren op het juiste woord. Ik vermoed dat die gewoon dachten dat ze enkel de titel moesten raden.
Ze hadden idd geen idee wat er moest gebeuren dus dan is het wel logischer om met die tip van 100 euro te beginnen. Maar Michele was daar ook wel degene die meteen op tips kopen aanstuurde ipv eerst misschien wat info uit de auto's te verkrijgen. Pedro zei daar ook nog iets van "Gaan we nu al tips kopen? Nee toch".

Ik blijf erbij; De mol was 1 van de 3 mensen in de helicopter eerste aflevering. Die moest aanwezig zijn om de mollenkoffer subtiel in de juiste richting te duwen.

Ik vermoed Pedro. Michel kort op de tweede plaats.
Michèle zat niet in de helicopter. Of bedoel je Sarah kort op de 2e plaats?

Michèle zat niet in de helicopter. Of bedoel je Sarah kort op de 2e plaats?
Euhm, just, ik haal die 2 soms door elkaar :D

Mijn insteek is: de mol zit in de helicopter omdat die het gesprek wou sturen om de molkoffer te krijgen. Dat gesprek gaat zoiezo gemonteerd worden in de uitzending dat het niet opvalt.

Ik zou het straf vinden moesten het niet zo zijn.

Euhm, just, ik haal die 2 soms door elkaar :D

Mijn insteek is: de mol zit in de helicopter omdat die het gesprek wou sturen om de molkoffer te krijgen. Dat gesprek gaat zoiezo gemonteerd worden in de uitzending dat het niet opvalt.

Ik zou het straf vinden moesten het niet zo zijn.
Blij om te lezen dat ik niet de enige ben die Michéle en Sarah door elkaar haal. :p

Maar Sarah is de blonde dus. Zo probeer ik het nu te onthouden. :unsure:

Het is een proef waar je nooit het maximale kan halen, maar waar je moet proberen zoveel mogelijk uit te halen.

De beste manier was hier om direct voor de lyrics te gaan en geen geld aan de andere tips verspillen die veel te summier zijn + al de tijd die je er nog aan verkwist (= nog eens extra geld).

Als zij de mol is het imo wel de één van de zwakkere Mols. Ik ben er nog altijd niet uit of ze acteert of echt zo is. Ik vind die vaak mega raar in gesprekken/reacties/proeven. Die heeft zelden ook een eigen mening en bevestigt veel wat andere zeggen.
Kan ook wel zijn dat ze zenuwachtig is met die camera's. Dat is een superprogramma om naar te kijken en da voelt een beetje als de scouts aan. Lekker chill enzo, wat spelletjes spelen... . Tot ge meedoet en dan staat daar een crew van 20 man rond met 3-4 camera's en dan ist van: doe maar. Niet makkelijk denk ik.

Kan het dus enigszins wel begrijpen maar ze heeft al zoveel zaken gezegd en gedaan die enkel een mol zou zeggen of doen dat het dat in feite ni meer enkel dan dat kan zijn. Of misschien door de stress van het mol zijn? Philippe revisited? ;)

Laatst bewerkt:
No offense, maar heel content dat Hilde er eindelijk uit is. Wat was me dat weer vandaag zeg.
Blij dat Hilde eruit is, zo'n deelnemers hebben geen meerwaarde als kijker.
Ze heeft voor het moment van het seizoen en ik durf zeggen, het moment van alle seizoenen gezorgd.
Ik heb nog nooit zo strijk gelegen bij dit programma. Het maakte het extra beter, omdat het bij Nimrod was, die niet graag knuffelt.

Wanneer ze met dat fruit door de jungle aan het wandelen zijn, zijn er 2 kandidaten die er op wijzen dat de tijd tikt en dat ze voort moeten doen: Pedro en Sarah. Dat is zeer onmols gedrag.

Ik blijf bij Michèle, maar ik vind het zó duidelijk dat ik denk dat ik wel moet fout zitten.

Bij de verfbom zit ze daar volop Nimrod aan te moedigen om ervoor te gaan, want ja 5000 euro, komaan, doe gewoon, enz. En dan als het fout is: "maar allez zeg, 5000 euro weg". Fruitproef heerlijk gemakkelijk, en Hilde vertrouwde haar blijkbaar ook en ligt er nu dus uit. Tankstation easy - ik neem trouwens aan dat degene die vooraan in de auto zat het tankstation mocht binnengaan? Dus de mol kon met voorbedachte rade positie kiezen. Trampoline ook gemakkelijk te mollen.

Bon, volgende aflevering zit er precies een heel coole paintball proef in - het werd tijd :-)

Ik durf het nog steeds niet zeggen wie de Mol is. Michele van bij die jungle proef opgelucht zijn omdat ze hetzelfde antwoord had gekozen als Hilde op eliminatie test. En Michele zat in aflevering 1 niet in de helicopter terwijl ik daar de mol zou verwachten.

Ik ben vroeger enkele keren uitgeweest met Michele en haar vriendenkring. Dat zijn stuk voor stuk zeer slimme mensen en ze doet zich dommer voor in het programma dan ze echt is. Ofwel omdat ze de mol is, ofwel zit ze gewoon te mollen om mensen op het verkeerde spoor te zetten.

Ik blijf bij Sarah als mol met nog steeds dezelfde reden als in het begin: Dit is voor Gilles de knapste om elke avond een kort tête-à-tête mee te hebben voor de molbriefing ;)

Terug
Bovenaan