De Mol 2025 - Aflevering 6

Dit was weer een fijne aflevering. Ik blijf voorlopig bij Sarah als mol, maar meer om iemand te moeten aanduiden dan dat ik enige zekerheid heb. Voor mij blijft vooral Alexy een wildcard eigenlijk, die blijft wat op de achtergrond en doet zelden iets goed. Bij Michèle, Sarah en Nimrod heb ik al verschillende zaken gezien die ik een mol eerder niet zie doen. Maar bon. Michèle en Alexy deden weer weinig goed vandaag, maar anderzijds zitten die alweer niet op de goede plek om beslissend te mollen, dat was bij de kooi. Als mol wil je daar volgens mij absoluut zijn om te kunnen sturen naar de pasvragen (al kan je tegenwoordig als mol er wel van uit gaan dat de kandidaten daarvoor gaan).

Verder, hoewel het terug een leukere aflevering was, toch opvallend hoe we weeral een aflevering hebben in Thailand waar je nauwelijks iets van Thailand ziet. Een golfterrein en een klein bosje, dat was het vandaag. Meestal overladen ze ons elke aflevering met indrukwekkende droneshots van de omgeving, en in Thailand of all places krijgen we dat allemaal veel minder.

Iemand een screenshot gemaakt van de handschriften?

Ze zouden de bedragen eens maal 10 moeten doen. Het zal snel genoeg spannend worden, serieuzere deelnames (met de nodige bijhorende discussies), en minder obvious "gemol" van de kandidaten.
Ik betwijfel dat echt ten zeerste eigenlijk. Hoe hoger de pot, hoe meer reden je hebt om kost wat kost de finale te halen. Nu zijn ze gefixeerd op de voordelen (en zichzelf soms verdacht maken) boven het geld omdat ze de ervaring tot het einde willen (obviously, waarom zou je anders meedoen?), als de bedragen maal 10 gaan geef je ze enkel nog meer reden om dat te doen.

Dat obvious gemol blijkt elk seizoen op't einde ook heel vaak gewoon oprechte lompe en domme stoten van de kandidaten te zijn trouwens. Al verschillende ex-kandidaten die voor het internet heel duidelijk aan het mollen waren, en die achteraf in interviews dat helemaal ontkenden. Ik heb dat al vaak gezegd hé, maar doe die proeven bij een gemiddelde teambuilding en je faalt ook de helft van de tijd. Mensen zijn vaak gewoon lomp, en zeker onder stress floepen ze er maar iets uit.

Ik ben zeker niet iemand die opnieuw kijkt of dingen analyseert, maar het viel me op dat Alexy enorm veel dingen met Michele doet (Zaten ook samen in de eerste container) en ook de mate die Michele aan overacting doet. Bij deze uitbarsting over de pasvragen ook: ze kijkt weg ipv naar de schuldigen te kijken. Dat is gewoon heel atypisch want iemand die de schuldigen aankijken te confronterend vindt, zou ook niet zoiets zeggen.

Bij de parachutesprong, het trampolinegedeelte, viel de roos naar beneden bij Alexy en Michele. Der is maar 1 iemand die goed kan inschatten hoe “lastig” dit is en dat is Alexy. Ik vermoed dat die al lang naar Michele kijkt.

Welkom in mijn tunnel trouwens :)

Sarah zit ook op Michèle. Bleek duidelijk uit da gesprek met de mol. Direct van: we sliepen vannacht samen op de kamer dus da kunnen enkel de twee vrouwen zijn dus ze doelde zowiezo op Michèle.

Alexy lijkt mij idd ook op Michèle te zitten want die zit idd heel vaak samen met die Michèle. En denk eerlijk gezegd dat Nimrod ook wel op Michèle zit.

Viel me ook wel op dat Pedro heel hard zei dat hij die pasvragen nodig had omdat hij de proeven niet heeft meegemaakt. Dus ofwel wist hij ni wie de mol was ofwel zat hij ook op Michèle maar wist hij dat hij die pasvragen nodig had om kans te maken omdat hij de andere kandidaten ook op Michèle zitten en meer kennis hadden over de proeven dan hem.

Heel eerlijk, soms heb ek het gevoel dat iedereen in die groep lijk al lang doorheeft wie de mol is want die betrekken die Michèle bijna nooit bij al die proeven. Die loopt er vaak als derde wiel bij heb ik het gevoel.

Laatst bewerkt:
Sarah zit ook op Michèle. Bleek duidelijk uit da gesprek met de mol. Direct van: we sliepen vannacht samen op de kamer dus da kunnen enkel de twee vrouwen zijn.

Alexy lijkt mij idd ook op Michèle te zitten want die zit idd heel vaak samen met die Michèle. En denk eerlijk gezegd dat Nimrod ook wel op Michèle zit.

Viel me ook wel op dat Pedro heel hard zei dat hij die pasvragen nodig had omdat hij de proeven niet heeft meegemaakt. Dus ofwel wist hij ni wie de mol was ofwel zat hij ook op Michèle maar wist hij dat hij die pasvragen nodig had om kans te maken omdat hij de andere kandidaten ook op Michèle zitten en meer kennis hadden over de proeven dan hem.
Mannen en vrouwen slapen soms samen hoor bij de mol.

Mannen en vrouwen slapen soms samen hoor bij de mol.
Toch enkel als het oneven is? Niet wanneer er nog vijf zijn waaronder 2 vrouwen en de kamers per 2 zijn? Dan lijkt het mij vrij ondenkbaar dat die twee vrouwen niet samen liggen.

Laatst bewerkt:
Sarah zit ook op Michèle. Bleek duidelijk uit da gesprek met de mol. Direct van: we sliepen vannacht samen op de kamer dus da kunnen enkel de twee vrouwen zijn dus ze doelde zowiezo op Michèle.

Heel eerlijk, soms heb ek het gevoel dat iedereen in die groep lijk al lang doorheeft wie de mol is want die betrekken die Michèle bijna nooit bij al die vragen en antwoorden. Die loopt er vaak als derde wiel bij heb ik het gevoel.
Voor het 3e wiel te zijn trappen ze er toch allemaal telkens weer in. Bij die vragen ook: A is het niet en maar op A schieten.
Dan "mijn lief bleit nogal als ik zijn wenkbrauwen doe, maar ja het zou de buik ook kunnen zijn met dat vet he..." Ja we pakken buik.
En dan weer dat toneeltje als dat van die pas vragen uit komt: en wij zijn hier met 2 het slachtoffer... Terwijl ze ze zelf niet aankijkt. Ik heb lang getwijfeld tussen Sarah en Michèle maar na deze aflevering toch vrij zeker dat het Michèle is.

Voor het 3e wiel te zijn trappen ze er toch allemaal telkens weer in. Bij die vragen ook: A is het niet en maar op A schieten.
Dan "mijn lief bleit nogal als ik zijn wenkbrauwen doe, maar ja het zou de buik ook kunnen zijn met dat vet he..." Ja we pakken buik.
En dan weer dat toneeltje als dat van die pas vragen uit komt: en wij zijn hier met 2 het slachtoffer... Terwijl ze ze zelf niet aankijkt. Ik heb lang getwijfeld tussen Sarah en Michèle maar na deze aflevering toch vrij zeker dat het Michèle is.
Ik vond da eerlijk gezegd ook raar da toneeltje wanneer dat van die pasvragen uitkomt. Allez, kbedoel, iedereen heeft in elke proef tot nog toe dat er een vrijstelling of pasvragen te winnen viel, steeds voor de vrijstelling & pasvragen gekozen. Iedereen heeft de groep en de andere kandidaten dus al tegen zich in het harnas gejaagd. Dat is zelfs geen verrassing meer. Geen enkele keer hoorde je haar toen. En nu opeens heeft onze mol es beslist om zich eens als kandidaat te profileren en voert ze een toneeltje op ^^

Maar wees dan toch consequent in je gedrag als je geloofwaardig wil overkomen... Waar was je reactie bij al die andere proeven dan?

Moest ze echt boos zijn zou ze die personen idd ook recht in de ogen kijken met een boze blik. Nu kijkt ze gewoon naar beneden. Dus ze geloofde zelf niet wat ze zei. Als kandidaat ga je nooit zo'n toneeltje opvoeren. Dat doe je enkel als mol met de bedoeling om je geloofwaardigheid als kandidaat op te krikken (wat grandioos mislukte).

Laatst bewerkt:
Ik vind het al meerdere weken zó duidelijk dat het Michèle is, dat ik er ondertussen bijna zeker van ben dat ze het niet is. Gewoon, dat kan toch niet zo evident getoond worden allemaal...?
De andere 3 kandidaten hebben (op basis van wat we zien door de montage) precies nog maar heel weinig verkeerd gedaan.

Voor de rest ben ik wel blij dat Pedro er uit ligt nu. Ik voelde daar vanaf aflevering 1 al weinig sympathie voor (vraag me niet waarom), en dan al die persoonlijke voordelen aan de lopende band pakken...

Ik vond de keuze van Nimrod en Sarah vandaag ook opvallend.
Voor jezelf 1 pasvraag, maar voor twee andere kandidaten ook pasvragen (1 en 3). Dus stel dat ik Nimrod ben, dan heb ik met mijn enkele pasvraag heb eigenlijk een voordeel t.o.v. 2 kandidaten (Michéle en Alexy), een nadeel t.o.v. 1 kandidaat (Pedro), en een neutrale positie t.o.v. 1 kandidaat (Sarah).

In deze situatie en in deze fase van het spel had ik toch gekozen voor 2000 euro en voor niemand een pasvraag. 1 pasvraag was het niet waard. Ik zou er daar 2 opgeëist hebben voor elk (Nimrod & sarah), en eentje voor Pedro, en als die dat niet wou gewoon voor het geld gegaan zijn. Pedro zat daar in de zwakke onderhandelingspositie, en wandelt toch weer met 3 pasvragen weg. Ongelofelijk.

Ik vind het al meerdere weken zó duidelijk dat het Michèle is, dat ik er ondertussen bijna zeker van ben dat ze het niet is. Gewoon, dat kan toch niet zo evident getoond worden allemaal...?
De andere 3 kandidaten hebben (op basis van wat we zien door de montage) precies nog maar heel weinig verkeerd gedaan.

Voor de rest ben ik wel blij dat Pedro er uit ligt nu. Ik voelde daar vanaf aflevering 1 al weinig sympathie voor (vraag me niet waarom), en dan al die persoonlijke voordelen aan de lopende band pakken...

Ik vond de keuze van Nimrod en Sarah vandaag ook opvallend.
Voor jezelf 1 pasvraag, maar voor twee andere kandidaten ook pasvragen (1 en 3). Dus stel dat ik Nimrod ben, dan heb ik met mijn enkele pasvraag heb eigenlijk een voordeel t.o.v. 2 kandidaten (Michéle en Alexy), een nadeel t.o.v. 1 kandidaat (Pedro), en een neutrale positie t.o.v. 1 kandidaat (Sarah).

In deze situatie en in deze fase van het spel had ik toch gekozen voor 2000 euro en voor niemand een pasvraag. 1 pasvraag was het niet waard. Ik zou er daar 2 opgeëist hebben voor elk (Nimrod & sarah), en eentje voor Pedro, en als die dat niet wou gewoon voor het geld gegaan zijn. Pedro zat daar in de zwakke onderhandelingspositie, en wandelt toch weer met 3 pasvragen weg. Ongelofelijk.
Dat blijft de reden waarom ik moeite heb om Michèle en Alexy te verdenken, die zitten zelden bij de echt grote impactvolle momenten. Het leek me duidelijk dat Pedro de proef liever helemaal liet mislukken dan 2 pasvragen elk aan Nimrod en Sarah te geven. Dan zou ik als kandidaat ook voor het geld gaan, want je hebt inderdaad anders maar een heel beperkt voordeel ten opzichte van Alexy en Michèle en wel een groot nadeel ten opzichte van Pedro. Het feit dat Pedro daar dan toch 3 pasvragen cadeau werd gedaan, doet me toch weer vermoeden dat de mol bij hem zat. Want enkel in dat scenario wordt er geen geld verdiend.

Sarah heeft al in de helikopter gezeten voor de molkoffer, bij Pedro in de tempel (dat was wel dankzij de ninjamoves van Els), nu weer bij Pedro in de kooi, ...

Michèle heeft zich nog nooit in zo'n situatie kunnen manoeuvreren.

Nu, ik moet wel zeggen, met die molkoffer kan de mol makkelijk wat meer zijn of haar best doen in de proeven, want hij of zij heeft al op voorhand kunnen saboteren ... dat maakt het allemaal wel een stuk moeilijker.

voor mij is Michele ook de hoofdverdachte, wat haar laatste golfslag voorspelbaar maakte.
maar dan volg ik ook de logica dat dat er dan weer te dik op ligt.

Dat Pedro er met 3 pasvragen uit ligt, is niet echt verwonderlijk, het is niet de eerste keer dat die uitgesloten wordt uit de groep (in die tempel heeft die ook niks van die proef meegemaakt). en zijn enige partner bij de olifanten lag er ook al uit. die heeft dan toch veel van de andere kandidaten gemist.

als die anderen dan zó zeker zijn van hun Mol, dan heb je 2 opties:

- De Mol ligt bij Sarah op de kamer
- Sarah is de Mol.

Ik zal maar bij sarah blijven.
Ik denk dat de mol bij het golfkarretje moet zitten. Maar als je dan achteraf ziet dat je terug kan reduceren bij de boekjes enzo.
In hoeverre maakt het uit wat je op het moment van de proef verdient?
De enige die volgens mij de helm kon saboteren was de drager zrlf.
Bij het geschrift was geen enkel geschrift het juiste. Kijk naar de eerste i en de b.

Het vervolg ben ik nog aan het kijken. :)
ze hebben dat nochtans laten zien.

Michèle is toch 100% de mol. Bij die golfopdracht probeerde ze het antwoord op die vraag over epileren naar het foute te duwen.

Bij die opdracht met die buggy's vraag ik me af waarom die gewoon op het pad bleven lopen? Loop tussen de bomen en steek u wat weg, dan kunnen ze u toch nooit zien of raken?

Overigens waarom is er nog een mol nodig bij dit spel aangezien er bij zo goed als elke opdracht door de kandidaten zelf gemold wordt om een persoonlijk voordeel te krijgen. Waar is het originele format naartoe, kandidaten die samen voor een groepspot gaan en de mol die dit moet saboteren? Het spel is nu een beetje een paradox, of je gaat volop voor de groepspot (in de hoop die zelf te winnen) maar loopt door persoonlijke voordelen te laten liggen het risico er uit te vliegen, of je gaat volop voor de persoonlijke voordelen en dus de eindwinst maar met een magere groepspot.

Die persoonlijke voordelen mogen er wat mij betreft volledig uit, brengt niets bij aan het spel het is 100% voorspelbaar. Als het budget een probleem is organiseer het volgend seizoen dan in Luxemburg maar zonder persoonlijke voordelen en met een dikke groepspot.

Laatst bewerkt:
Eerlijk, ik heb me toch best geërgerd aan deze aflevering en zit toch ook al een tijdje in het kamp dat De Mol aan kracht aan het verliezen is...

• De molkoffer in deze aflevering: 'Moehahaha, met deze speciale tool heeft De Mol de helm van Sarah gesaboteerd! En dan dat filmische shot met die 'gevoeligheid' van de camera met twee standen.
  • Sarah mag dan aan de hand van het handschrift van de Mol in de boekjes kijken. Maar je weet toch dat die Mol op dat zijn uitstekende best gaat doen om totaal niet zijn standaard handschrift te gebruiken? Aka een voordeel van niets
  • En dan opnieuw: ze hebben een minimale groepspot. Maar opnieuw verdienen ze niks omdat ze voor eigen voordeel gaan.
Het programma heeft eigenlijk geen nood aan een mol, steek er om de zoveel tijd wat persoonlijk voordeel in in ruil voor geld dat weg gaat of een proef die mislukt en je blijft met een lage pot zitten.

Sorry voor de rant. Ik heb toch het gevoel dat de eerste (nieuwe) seizoenen beter waren. Maar misschien beeld ik me dat in.

De persoonlijke voordelen gaan ze naar volgend seizoen toch eens moeten herbekijken. Ze lijken mij meer een smet op de opdrachten dan wat anders. Dit jaar is het echt in het extreme, bij elk voordeel wordt de opdracht en groepspot onmiddelijk links gelegd. Ik snap dat het vooral gaat over het spel winnen en dat het als winnaar minder belangrijk is hoeveel nu echt in die pot zit, maar toch. Daar hebben ze wel nood aan nieuwe insteken. Ik denk dat we ook wel kunnen concluderen dat de molkoffer geen geslaagd concept is, het is veel te veel gemanipuleerd.

Bij Michèle loopt echt alles mis, draagt echt niets bij. Ze is zo opvallend slecht dat ze toch bijna de mol niet kan zijn, ze is bv. ook conditioneel zo zwak. Sarah zit altijd op de goede plaatsen, in quasi alle opdrachten. Ik heb moeite om de 2 mannen te verdenken.

Logisch, de Mol heeft genoeg met 1 pasvraag. Trouwens, Pedro had moeten liegen en zeggen dat hij er 3 had - dan had er nooit twijfel geweest 😛

Laatst bewerkt:
De persoonlijke voordelen gaan ze naar volgend seizoen toch eens moeten herbekijken. Ze lijken mij meer een smet op de opdrachten dan wat anders. Dit jaar is het echt in het extreme, bij elk voordeel wordt de opdracht en groepspot onmiddelijk links gelegd. Ik snap dat het vooral gaat over het spel winnen en dat het als winnaar minder belangrijk is hoeveel nu echt in die pot zit, maar toch. Daar hebben ze wel nood aan nieuwe insteken. Ik denk dat we ook wel kunnen concluderen dat de molkoffer geen geslaagd concept is, het is veel te veel gemanipuleerd.
Maar waarom dan nog opdrachten proberen te winnen om geld te verdienen? Er moet ergens gesleuteld worden aan de formule om het terug aangenamer te maken voor de kijker.

Sarah heeft al in de helikopter gezeten voor de molkoffer, bij Pedro in de tempel (dat was wel dankzij de ninjamoves van Els), nu weer bij Pedro in de kooi, ...

Michèle heeft zich nog nooit in zo'n situatie kunnen manoeuvreren.
Sarah is voorlopig ook nog mijn mol.

Maar ik denk dat we niet te veel aandacht moeten schenken aan wie wel/niet in de helikopter zat tijdens de eerste aflevering.

In een interview in De Morgen(?) zegt Gilles dat - indien de molkoffer tijdens de eerste aflevering niet in het spel zou geraakt zijn - er nog andere kansen gingen geboden worden later in het spel om dit alsnog mogelijk te maken.

In een interview in De Morgen(?) zegt Gilles dat - indien de molkoffer tijdens de eerste aflevering niet in het spel zou geraakt zijn - er nog andere kansen gingen geboden worden later in het spel om dit alsnog mogelijk te maken.
Ook maar logisch. Waarom zou je een heel concept uitwerken, er van alles voor maken om na afl 1 te laten vallen.

In de "Achter de schermen" podcast ook gezegd geweest. En daar ook de reden gegeven dat ze in Thailand weinig toeristiche mooie dingen gedaan hebben. Er zouden in Thailand teveel Belgen en toeristen rondlopen op die plaatsen, dus moeilijk om te filmen of teveel kans dat ze herkend zouden worden, en dat mensen dus zien wie er nog allemaal over was. Lijkt me idd een gigantisch probleem om dat zo verborgen te kunnen houden dan.

Vind dit seizoen precies ook wat minder, alles wat ze met de koffer doen is te simpel en zou toffer zijn als de mol gwn moet misleiden. En idd de pasvragen en vrijstellingen gaan erover. Voor mij zouden ze een format mogen maken waar degene die het meest geld opbrengt in een proef een pasvraag krijgt. Dan is er eindelijk toch incentive om echt moeite te doen en niet continu alsof te mollen. Hoe dat in groepsproeven op te lossen moeten ze dan zelf maar uitvinden :D

Sorry voor de rant. Ik heb toch het gevoel dat de eerste (nieuwe) seizoenen beter waren. Maar misschien beeld ik me dat in.
De laatste 2 seizoenen (Arizona en Sicilië) waren voor mij de beste ooit vond ik (Ik had het gevoel dat ze extra hun best hadden gedaan na het desastreuze seizoen met fail-mol Philip. Dit seizoen is het opnieuw wat minder (maar zeker niet slechter dan het 2e (nieuwe) seizoen met mol Eline, want dat was toch ook echt een minder seizoen (met een mindere mol) hoor.

In de "Achter de schermen" podcast ook gezegd geweest. En daar ook de reden gegeven dat ze in Thailand weinig toeristiche mooie dingen gedaan hebben. Er zouden in Thailand teveel Belgen en toeristen rondlopen op die plaatsen, dus moeilijk om te filmen of teveel kans dat ze herkend zouden worden, en dat mensen dus zien wie er nog allemaal over was. Lijkt me idd een gigantisch probleem om dat zo verborgen te kunnen houden dan.

Vind dit seizoen precies ook wat minder, alles wat ze met de koffer doen is te simpel en zou toffer zijn als de mol gwn moet misleiden. En idd de pasvragen en vrijstellingen gaan erover. Voor mij zouden ze een format mogen maken waar degene die het meest geld opbrengt in een proef een pasvraag krijgt. Dan is er eindelijk toch incentive om echt moeite te doen en niet continu alsof te mollen. Hoe dat in groepsproeven op te lossen moeten ze dan zelf maar uitvinden :D
Dus volgend seizoen graag in de oerbossen van Roemenië of ergens afgelegen in de Schotse Hooglanden dan.

Terug
Bovenaan