Dit was weer een fijne aflevering. Ik blijf voorlopig bij Sarah als mol, maar meer om iemand te moeten aanduiden dan dat ik enige zekerheid heb. Voor mij blijft vooral Alexy een wildcard eigenlijk, die blijft wat op de achtergrond en doet zelden iets goed. Bij Michèle, Sarah en Nimrod heb ik al verschillende zaken gezien die ik een mol eerder niet zie doen. Maar bon. Michèle en Alexy deden weer weinig goed vandaag, maar anderzijds zitten die alweer niet op de goede plek om beslissend te mollen, dat was bij de kooi. Als mol wil je daar volgens mij absoluut zijn om te kunnen sturen naar de pasvragen (al kan je tegenwoordig als mol er wel van uit gaan dat de kandidaten daarvoor gaan).
Verder, hoewel het terug een leukere aflevering was, toch opvallend hoe we weeral een aflevering hebben in Thailand waar je nauwelijks iets van Thailand ziet. Een golfterrein en een klein bosje, dat was het vandaag. Meestal overladen ze ons elke aflevering met indrukwekkende droneshots van de omgeving, en in Thailand of all places krijgen we dat allemaal veel minder.
Iemand een screenshot gemaakt van de handschriften?
Dat obvious gemol blijkt elk seizoen op't einde ook heel vaak gewoon oprechte lompe en domme stoten van de kandidaten te zijn trouwens. Al verschillende ex-kandidaten die voor het internet heel duidelijk aan het mollen waren, en die achteraf in interviews dat helemaal ontkenden. Ik heb dat al vaak gezegd hé, maar doe die proeven bij een gemiddelde teambuilding en je faalt ook de helft van de tijd. Mensen zijn vaak gewoon lomp, en zeker onder stress floepen ze er maar iets uit.
Verder, hoewel het terug een leukere aflevering was, toch opvallend hoe we weeral een aflevering hebben in Thailand waar je nauwelijks iets van Thailand ziet. Een golfterrein en een klein bosje, dat was het vandaag. Meestal overladen ze ons elke aflevering met indrukwekkende droneshots van de omgeving, en in Thailand of all places krijgen we dat allemaal veel minder.
Iemand een screenshot gemaakt van de handschriften?
Ik betwijfel dat echt ten zeerste eigenlijk. Hoe hoger de pot, hoe meer reden je hebt om kost wat kost de finale te halen. Nu zijn ze gefixeerd op de voordelen (en zichzelf soms verdacht maken) boven het geld omdat ze de ervaring tot het einde willen (obviously, waarom zou je anders meedoen?), als de bedragen maal 10 gaan geef je ze enkel nog meer reden om dat te doen.Ze zouden de bedragen eens maal 10 moeten doen. Het zal snel genoeg spannend worden, serieuzere deelnames (met de nodige bijhorende discussies), en minder obvious "gemol" van de kandidaten.
Dat obvious gemol blijkt elk seizoen op't einde ook heel vaak gewoon oprechte lompe en domme stoten van de kandidaten te zijn trouwens. Al verschillende ex-kandidaten die voor het internet heel duidelijk aan het mollen waren, en die achteraf in interviews dat helemaal ontkenden. Ik heb dat al vaak gezegd hé, maar doe die proeven bij een gemiddelde teambuilding en je faalt ook de helft van de tijd. Mensen zijn vaak gewoon lomp, en zeker onder stress floepen ze er maar iets uit.